הסיוט של הקיץ: השרב בא ואיתו גם הג'וקים – אלו השיטות שימנעו את הגעתם

אמנם מקקים לא באמת מזיקים לבני אדם, אבל מדובר באחד המטרדים הקשים ביותר של הקיץ • הנה כמה שיטות למנוע מהם להיכנס אליכם הביתה

ג'וקים. אילוסטרציה. צילום: יהושע יוסף

עונת המקקים החלה: כשהאורחים מהטבע מתחילים להזדחל אלינו הביתה זה לא כל כך נעים. למרות שג'וקים לא באמת מסוכנים לבני האדם, אין ספק שמדובר במחזה מגעיל ומטריד במיוחד. מה עושים?

הכירו את האויב שלכם

ראשית, יש לדעת מול איזה סוג של ג'וקים אתם מתמודדים. ישנם תיקנים גרמנים, שאורכם כחצי סנטימטר ויש להם שני פסים כהים. סוג נפוץ נוסף הוא התיקן האמריקני שגודלו מגיע עד לשני סנטימטרים ובצעו חום אדמדם. לשני הסוגים יש כנפיים, אך התיקנים הגרמנים ממעטים לעוף ולכן יהיה קל יותר להשמיד אותם מאשר את חבריהם האמריקנים שזזים מהר ועפים דרך החלון. 

סגרו את הפתחים

כשהחום עולה הג'וקים מנסים למצוא מקום מסתור קרירים. הם יכולים להיכנס לבית דרך סדקים וחריצים בדלתות או מבעד לחלון או גם לעלות מתוך הביוב. סגרו את כל הרווחים והפתחים ואטמו סדקים במידה ויש.

הדברת ג'וקים. אילוסטרציה, צילום: יהושע יוסף

שמרו על סביבה נקייה

אחת השיטות הטובות ביותר להרחיק את הג'וקים היא לנקות שאריות מזון. כל פירור קטן יכול לזמן אליו מקק ולכן שאבו היטב את השטיחים ונקו באופן יסודי את הרצפות. שימו לב במיוחד לאזור המטבח, סביבת פח האשפה, השיש, המגירות והארונות, וכן - זה הזמן להזיז את המקרר ולנקות תחתיו.

עשו לעצמכם הרגל לשמור על סביבה נקייה ולנקות את משטחי המטבח לפני שאתם הולכים לישון מאחר והג'וקים הכי פעילים בלילה, כאשר אין אף אחד בסביבה.

אחסנו מזון במכלים אטומים

ג'וקים יכולים ללעוס דרך הקרטון והפלסטיק הדק שבו מאוחסנים מוצרי מזון רבים. העבירו את המזון למכלים אטומים.

יבשו אזורים לחים

ברזים מטפטפים וצינורות דולפים מושכים מקקים. זה הזמן לבדוק מה קורה מאחורי השירותים ומתחת לכיורים.

אם בכל זאת פלשו אליכם ג'וקים – זה הזמן לפעול. ג'וקים מתרבים באופן מהיר יותר בחודשים החמים ולכן כדאי לפעול במהרה. ישנם מוצרי מדף להרחקת והדברת תיקנים, החל מספריי, מלכודות, ג'ל ועוד. כמובן שתמיד אפשר להיעזר בשירותי הדברה מקצועית ומומלץ לעשות זאת לפני שיאו של הקיץ.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר