"תמחקו את האפליקציה ואל תזמינו משם יותר": האתר שיין הציע למכירה דגל פלשתין

גולשות ישראליות קראו להחרים את אתר הקמעונאות הסיני SHEIN • הלחץ כנראה עבד, ולאחר מספר שעות הדגלים שהוצעו למכירה הוסרו

משרדי חברת שיין בסינגפור. צילום: רויטרס

אתר הקמעונאות הסיני שיין SHEIN, מעורר סערה בקרב גולשות ישראליות לאחר שהוצעו בו למכירה דגלי פלשתין בעוד כל ניסיון למצוא דגל ישראל נתקל בלינק שבור.

חיפוש של צירוף המילים Palestine flag באתר (דגל פלשתין) הוביל בין היתר לעמוד בו הופיע למכירה דגל פלשתין תמורת מחיר 4.25 לירות שטרלינג, שכעת אזל מהמלאי וכן לדגל דומה נוסף שנמכר תמורת 29 ש"ח.

דגל פלשתין למכירה באתר שייין / צילום מסך

חיפוש של צמד המילים Israel Flag כאמור הוביל ללינק שבור, ואילו חיפוש המילה flag הוביל לעמוד בו ניתן היה למצוא את דגל פלשתין ודגלים או פריטים של מדינות אחרות אך לא של ישראל.

שיין נחשב לאתר פופולרי מאוד בקרב צרכניות ישראליות שזעמו מאוד על הגילוי והחלו להציף את הרשת בקריאות להחרמת האתר.

"אתם תומכים בארגון טרור שתוקף את המדינה שלי ישראל. חמאס גרוע יותר מדאעש. אנחנו נפסיק לקנות מכם", שיתפה עוקבת זועמת באחת מקבוצות הפייסבוק הגדולות של צרכניות האתר בהודעה ששלחה לשירות הלקוחות תוך הבעת תקווה שאינה היחידה וכי הם יוצפו בהודעות דומות שיביאו אותם להסיר את הפריט. 

"מי שתומך בחמאס תומך בטרור. לא נקנה מכם יותר אם לא תסירו את הדגל ותוסיפו דגל ישראל", הוסיפה.

גולשת נוספת בקבוצה אחרת חיזקה את המסר ושלחה אף היא הודעה תקיפה לשירות הלקוחות באתר בה כתבה: "לאור המצב בישראל זה צריך להיות ברור לכולם כי הדגל של פלשתין מסמל טרור והוא אנטישמי. היות והאתר מוכר דגל טרור שכזה, אני מוחקת את החשבון שלי ואני לא מתכוונת לרכוש מכם שוב  וכך אמליץ לכל הישראלים ותומכיהם".

גולשת אחרת כתבה: "הם ביטלו משלוח חינם לישראל ביום ראשון שעבר. לשאר המדינות לא ביטלו. אנטישמיות במיטבה".

הלחץ כנראה עבד, ולאחר מספר שעות הדגלים שהוצעו למכירה אכן הוסרו כשהחיפוש כעת מוביל לעמוד עם לינק שבור. "הסרנו את הפריט. עזרתך חשובה לשירותנו. תודה רבה", נכתב בתגובה מהאתר לגולשת.

למרות ההסרה, עצם העלאת הדגל לאתר עוררה כאמור תגובות זועמות ברשת מצד צרכניות שקראו להחרמת האתר ביניהם גם שרית פולק שכתבה היום (ראשון) בסטורי שלה: "לא להתחיל איתי. בשיין מכרו דגל פלשתין. גם ככה הסחורה שלהם שוות ערך לגבר דוש ורעיל. תמחקו את האפליקציה ואל תזמינו משם יותר בדיוק כמו צ'אק באס (הכוונה של פולק היא לסטורי של השחקן אד ווסטוויק שגילם את צ'אק באס בסדרה "אחת שיודעת" והעלה סטורי פרווה מאוד על המלחמה שהצליח להרגיז מעריצות ישראליות רבות שלו. ע"ח).

זו אינה הפעם הראשונה בה האתר מציע למכירה פריטים בעייתיים. ביולי 2020 הוצעה למכירה באתר שרשרת עם צלב קרס שהוסרה לאחר ביקורות מהמשתמשים, המותג הבהיר אז כי מדובר בסמל דתי בודהיסטי ולא בצלב הקרס הנאצי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר