מדריך לפני מכירת דירה: כך תעצבו את הנכס ותעלו את ערכו

אווירה ביתית מעלה את ערך הנכס, באדיבות צמר שטיחים יפים | צילום: רגב כלף, עיצוב וסטיילינג: מאיה לבנת הרוש

מתכננים למכור את הבית? קבלו את הסודות הכי חמים, שיעזרו לכם לשפר את מראה החלל ולקבל את התגמול הראוי ביותר עבורו • צעד אחרי צעד: קל, פשוט, ואפילו לא יותר מדי יקר

מהרגע שהתקבלה ההחלטה למכור את הדירה, אנחנו הופכים להיות קצרי סבלנות. אנחנו רוצים שמישהו ייכנס, יתאהב ויגיד "כן". נכון שבעת קבלת ההחלטה מובאים כמה שיקולים בחשבון, אבל כנראה מי שהגיע אליכם כבר בדק נתונים כמו מיקום ועלות, ועכשיו הגיעה השעה שלכם, או יותר נכון של חללי הפנים שלכם, לעשות עליו רושם.

לעוד מבצעים חמים לבית ולגן היכנסו לכאן 

תתפלאו לדעת שקיימים כמה דברים קטנים שתוכלו לעשות, שיעלו באופן משמעותי את ערך הדירה שלכם בעיני הלקוחות הפוטנציאליים ויהפכו אותה לפנינה של ממש. ריח, צבע ואווירה כללית של בית מטופח יסייעו לכם בהעברת המסר ויגרמו לבית שלכם להעלות את ערכו. זה לא יקר ולא דורש לשבור, לקדוח או לצבוע, אבל זה מעלה את ערכה הנתפס של הדירה באופן משמעותי, ולכן מומלץ בחום לעשות את עבודת ההכנה הזאת. 

באנו לנפץ סטיגמה: דירות הרווקים הכי שוות בארץ

לא רואים כזאת בארץ: הדירה הישראלית שמעוצבת כמו בחו"ל

יש מי שהפך את זה למקצוע, שנקרא "הום סטייג'ינג" - שמבוצע על ידי מעצבי פנים או סטייליסטים לבית, שמתמחים בהכנת הדירה למכירה. אפשר להיעזר בהם או פשוט להפשיל שרוולים ולעשות את זה בעצמכם.

חלל חמים וביתי, באדיבות שטיח צמר שטיחים יפים, צילום: רגב כלף, עיצוב וסטיילינג: מאיה לבנת הרוש
אווירה ביתית מעלה את ערך הנכס, באדיבות צמר שטיחים יפים, צילום: רגב כלף, עיצוב וסטיילינג: מאיה לבנת הרוש

השקיעו כבר בכניסה

גם אם אתם גרים בבית דירות ישן, הקפידו לטפח את הדירה כבר מחדר המדרגות. את שטיח הרגליים הישן החליפו בחדש ונקי. יש היום שטיחים שבמקום "ברוכים הבאים" הסטנדרטי רשומים עליהם משפטים הומוריסטיים, שמייצרים אנרגיה טובה וקלילה. לצד השטיח, אם המקום מאפשר זאת, כדאי להציב עציץ מלאכותי. מראה של צמחייה מכניס מידה רבה של רעננות וחיים.

שטיח כניסה לבית, 30 שקלים, ג'מבו סטוק, צילום: נווה אביאני

דאגו לניחוח נעים

ריח טוב מחולל פלאים. כשאנחנו נכנסים לחנות והיא מדיפה ניחוח נעים, אנחנו רוצים להישאר בה עוד קצת. כך גם בבתי מלון, במסעדות, וכן, גם בבית הפרטי. חשוב מאוד לבחור ניחוחות רכים, לא דומיננטיים מדי. יש ניחוחות שבדרך כלל אהובים על רוב האנשים. שווה להתייעץ עם המוכר ולבחור ניחוח כזה - הוא יתרום רבות לאווירה כולה.

מעבר לשפריצים שתרססו בחלל, אתם מוזמנים להשפריץ גם על פריטי הטקסטיל - הספה, כריות הנוי ומגבת הידיים בשירותי האורחים. הטקסטיל שומר על הריח למשך זמן רב יותר. שימו לב שקיימים מבשמי אווירה ייעודיים לשימוש על טקסטיל, שאינם משאירים כתמים.

טיפ נוסף בנושא הריח: אם מתחשק לכם לייצר ריח של אפייה, שנחשב גם הוא לניחוח שעוזר ביצירת אווירה ביתית, שימו 1/2 כוס מים חמים עם 2 כפיות קינמון במיקרוגל והפעילו. לאט-לאט הבית יתמלא בניחוחות של עוגת שמרים טעימה.

מבשם טקסטיל בניחוחות לבנדר ומרווה, 300 מ"ל, 69 שקלים, צילום: רונן מנגן
ניחוח עצים הרריים מושלגים, 5 ליטר, 24,99 שקלים, AREON, צילום: יח"צ חו"ל

שטיח יהפוך את החלל לביתי ונעים

כדאי שהדירה תהיה ביתית ונעימה, תשדר חום, ובאופן כללי תהיה מקום שלא רוצים לעזוב בקלות. שטיח יעשה עבורכם עבודה מעולה. חשוב: שימו לב שאתם לא משלמים משכנתא רק כדי למתוח את פני הדירה שאתם רוצים למדובר מכור. יש בשוק שטיחים במחירים מאפשרים מאוד, שהופכים את הקנייה למשתלמת גם אם נועדו רק עבור האירוע הזה.

שטיחי סלון בדוגמה גיאומטרית, 399.90-299.90 שקלים, ג'מבו סטוק, צילום: יח"צ

עציצים וצמחייה

צמחייה מעניקה תחושה רעננה מאוד ומכניסה אנרגיה חיובית לחלל. אין צורך להפוך את הסלון שלכם למשתלה, אבל מומלץ לבחור שניים-שלושה עציצים ולמקם אותם במקומות שונים בחלל. אפשר כמובן להשקיע בעציצים חיים, אבל אם אתם הורגי עציצים ידועים או שסתם לא מתחשק לכם לטפח צמחים, תמצאו היום מגוון רחב של צמחים מלאכותיים.

עציצי דמויות ססגוניים, 44.90 שקלים ליחידה, HAPPY LEMON, צילום: יח"צ

טקסטיל יסגור לכם פינה

הטקסטיל יוצר אווירה של חלל מעוצב ומוקפד. וילון, למשל, מרכך מאוד את האווירה. כמו השטיחים, גם בתחום הווילונות קיימים פריטים מאפשרים מאוד מבחינת עלויות, כך שגם אם אין לכם אחד, תוכלו למצוא וילונות מוכנים לתלייה ברשתות רבות לעיצוב הבית. וילון לבן הוא קלאסי, ניטרלי ויתאים לכל סגנון ולכל פלטת צבעים.

מקבץ כריות הוא המקום לשלב כתמי צבע וטקסטורות מעניינות. התחושה שנותנות הכריות היא של חלל מטופח ומעוצב, והן חשובות מאוד ביצירת הרושם. אפשר לקנות כריות מן המוכן, ואם אתם מכוונים לסגנון אישי - אתם מוזמנים לבחור בדים מיוחדים בנחלת בנימין ולעצב מקבץ כריות בעיצוב לטעמכם. אלו כריות שעשויות להיות כבר יקרות יותר, אך הן יוכלו לשרת אתכם גם בבית החדש שאתם מתכוונים לעבור אליו.

וילון שיפון לבן, 119 שקלים, עצמל'ה, צילום: שחר פליישמן
כרית מודפסת, 39 שקלים, עצמל'ה, צילום: שחר פליישמן
כרית מודפסת, 39 שקלים, עצמל'ה, צילום: שחר פליישמן
מקבץ כריות, 217-59 שקלים, גולף אנד קו, צילום: ערן סלם ועידן מלכה

חשיבות הכנת חללי השינה והרחצה 

חדרי האמבטיה והשינה הם המקום שלכם לעשות רושם רב. אנשים רואים בחללים הללו מקומות של מנוחה והטענה מחדש. כולנו מפנטזים על חדר שינה כמו במלונות בוטיק נחשקים - ומה שצריך כדי לייצר את האווירה זה סט מצעים חדש ומתוח. חשוב שהמיטה תמיד תהיה מוצעת כשמגיעים לראות את הדירה. עדיף לבחור סט מצעים בגוונים נעימים לעין, לא צועקים מדי, אלא כאלו שכולם יוכלו להתחבר אליהם. כדאי לשלב שתיים-שלוש כריות נוי, למקם אותן על המיטה המוצעת ולהשלים את האווירה בווילון לבן.

בחלל הרחצה הניחו על שרפרף או אפילו על דופן האמבט סט מגבות ארוז בסרט וחלוק רחצה מקופל. מדובר בסוג של תוספת שתגרום לחלל הרחצה שלכם להיראות כמו חלל רחצה מלונאי, וזה עושה המון רושם.

סט 4 מגבות פנים וגוף, ערד טקסטיל, 179 שקלים, צילום: עדי גלעד
חלוק מגבת בגוון פודרה, ערד טקסטיל, 227-209 שקלים, צילום: עדי גלעד
סט מצעים בגוני אבן, 539-369 שקלים, ערד טקסטיל, צילום: עדי גלעד

נרות הם קלף מנצח

אם תבטיחו שתזכרו לכבות את כולם בסוף היום, אין ספק שהנרות יסגרו לכם את כל הפינות ויכניסו ים של אווירה לחלל. כדאי להתאים את ניחוחות הנר לניחוח המבשם שרכשתם כדי למנוע ערבוב מיותר של ריחות, או פשוט לקנות נרות ללא ריח. נרות מעוצבים בגדלים שונים, ובמיוחד כשמרצדת בהם להבה עדינה, יעשו עבודה מעולה. פזרו אותם בחלל הסלון ובחדר השינה והרחיקו מחומרים דליקים ומהישג ידם של ילדים.

נר גלילי בגוון טרה קוטה, 39.90-22.90 שקלים, ZARA HOME, צילום: יח"צ חו"ל
נר מעוצב ריחני, 79.90 שקלים, ללין, צילום: vipdesign

אגרטלים מעוצבים לתחכום

בחרו שניים-שלושה אגרטלים בגדלים שונים ומקמו אותם בחלל. מקבץ של אגרטלים יעשה עבודה טובה וניכרת לעין. באגרטל הגדול ביותר דאגו למקם זר פרחים. כשאתם מזמינים אותו, ודאו שמכינים לכם אחד שיחזיק מעמד, עם הרבה צמחייה ירוקה ופרחים עמידים. האגרטלים והפרחים יכניסו לחלל כתמי צבע חשובים ויעניקו לו מידה של תחכום.

אגרטלי זכוכית, 149.90-99.90 שקלים, CASTRO HOME, צילום: אודי דגן
ואזה בגוון טרה קוטה, 79.90 שקלים, HAPPY LEMON, צילום: יח"צ

השפן שישמח לצאת מהכובע

דאגו שתמיד יחכו על השולחן בסלון שתייה תואמת עונה, כוסות ודבר מתיקה. אלו פרטים קטנים, אבל לפעמים הופכים להיות הכי חשובים. בקיץ שלבו קנקן מים קרים עם נענע טרייה ולימון. בחורף - קנקן תה עם תיונים מיוחדים.

קנקן תה ותיונים מעוצבים, 325 שקלים למארז, TLAB, צילום: אפרת אשל

רק כדי להבין איזה שינוי יצרתם, שווה לצלם את החלל לפני ואחרי. יש מצב שאחרי השדרוג הקטן הזה אתם בעצמכם לא תרצו לצאת מהבית.

התקציב שאיתו תוכלו לייצר את השינוי נע בממוצע בין 1,500 ל-2,900 שקלים. זה יכול להיות פחות או יותר, תלוי במה בדיוק תבחרו. אין ספק שהתמורה שתקבלו עבור השדרוג תהיה גדולה בהרבה. זה נכון בעיקר עבור מכירת דירה, אך בהחלט ניתן לאמץ את השדרוג גם כשמדובר בדירה להשכרה שאתם מתכננים להעלות בה את שכר הדירה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר