מהפך לרווק: כך שופץ בית ברעננה שהפך לחלום עיצובי

הדירה לפני השיפוץ

כן כן, בתמונה זו הדירה לפני השיפוץ, ששינתה את פניה וזכתה למייקאובר תמורת כ-600 אלף שקלים • את קיר הבריקים המיושן החליף מערך ארונות מרצפה עד תקרה, דלת חדר השינה נבחרה מזכוכית, ועל אף אילוצי הגודל הצליחה המעצבת לתכנן מטבח רחב ידיים ונוח לעבודה ולאירוח • צפו בתמונות היפהפיות לפני ואחרי

לפני 14 שנה נרכשה ברעננה דירה ישנה, שאליה תוכנן להיכנס גבר רווק. מעצבת הפנים שלומית זלדמן ערכה עבורו שיפוץ קוסמטי כזה שיאפשר מעבר למקום רענן יותר. כעת פנה שוב בעל הבית אל המעצבת – הפעם כדי לייצר מהפך אמיתי שיתאים באופן מדויק יותר לצרכיו ולטעמו. השינוי היה טוטאלי, והוא בא לידי ביטוי בפלטת הגוונים, בחומרים ובתכנון החללים הפנימיים בדירה. לפני השיפוץ הדירה נראתה מיושנת, הגוונים הכהים יצרו מראה של חלל לא מאוורר והרצון היה לייצר פתיחות ותחושה רעננה מלאת אוויר.  

תכנון ועיצוב: שלומית זלדמן

הנכס: דירה בבית דירות

מיקום: רעננה

תקציב: כ-600,000 שקל

שטח: 86 מ"ר

צילום: שי גיל

מראה חשוך ומיושן לפני השיפוץ,

כך תוכנן המייקאובר

הכניסה

עם הכניסה לדירה נגלה החלל כולו - חדר השינה, המטבח והסלון. הבחירה בטונים שונים של אפור לכל אחד מהחללים יצרה חיבור ביניהם, מה שאפשר שקט בעין וחיבור הרמוני בין שלושת החללים.

עם הכניסה לדירה נגלה החלל כולו,
מהכניסה נראים המטבח, הסלון וחדר השינה,

המטבח

את דלפק העץ הכהה החליף אי מחופה גרניט פורצלן במראה שיש עם גידים אפורים. בשל גודלה של הדירה, משמש השיש כמשטח עבודה וגם כדלפק אכילה שמהווה את פינת האוכל. התכנון אפשר ניצול אופטימלי של החלל ויצירת אי רחב ידיים שמשמש בנוחות את שתי הפונקציות – בישול ואירוח. את קיר הבריקים המיושן החליפו ארונות מטבח מרצפה עד תקרה בגוון אפרפר. למעט האי במראה השיש, שאר האלמנטים במטבח נשארו בגוונים אפורים חלקים – חזית המקרר, גוון הקיר וחזיתות המטבח.

לפני השיפוץ - מטבח כהה, חשוך שיצר מראה דחוק,
אחרי השיפוץ – המטבח תוכנן מחדש ואופן העמדתו בחלל תוכנן בהתאמה לצרכים,
האי משמש כמשטח הכנה וכן כפינת האוכל,
למעט האי במראה השיש, שאר האלמנטים במטבח נשארו בגוונים אפורים חלקים,

הסלון

הסלון תוכנן על שטח קטן, אך בזכות שימוש בצבעוניות מונוכרומטית נוצרה תחושה של חלל רחב. לפני השיפוץ נתלה מכשיר הטלוויזיה באופן פרוביזורי על גבי מחיצת גבס במראה מיושן. במהלך השיפוץ יצרה המעצבת מחיצת פנים במראה נקי ומעודן, עליה נתלה מסך טלוויזיה שטוח, צמוד קיר, שטרם לניקיון העיצובי. פריטי הדקורציה שנבחרו, נצמדו אף הם לפלטת הגוונים. אפשר לשים לב שגם המוטיבים עצמם יוצרים עדינות ואוורור- תמונת אגם, עציצי חימר לבנים עם צמחיה שמהווה נקודות ירוקות בחלל ועוד.

לפני השיפוץ נתלה מכשיר הטלוויזיה באופן פרוביזורי על גבי מחיצת גבס במראה מיושן,
אחרי השיפוץ, נתלה מסך טלוויזיה שטוח, צמוד קיר,
המוטיבים עצמם יוצרים עדינות ואוורור- תמונת אגם, עציצי חימר לבנים,

חדר השינה

במטרה לשמור על מראה זורם ופתוח ככל הניתן, תוכנן חדר השינה עם דלת זכוכית שקופה שמאפשרת להשקיף ממנו אל עבר המטבח. מדובר בהתאמה שערכה המעצבת למצבו האישי של בעל הבית. כשמדובר בבית עם תנועה ערה של דיירים נוספים, חדר השינה מהווה מקום מפלט והתבודדות, ובמקרה כזה מומלץ שלא לבחור בדלת זכוכית. כאן נהנה בעל הבית מחלל שקט, ולכן יכול להרשות לעצמו לבחור בדלת שקופה.

חדר השינה והסלון ממוקמים על אותו המישור. המעצבת בחרה באותו הווילון ובאותו גוון קיר לשני החללים, ויצרה בכך מראה מתמשך שקושר את החללים באופן מעודן מבחינה ויזואלית.

מערך הווילונות שנבחר הינו בעל מידת שקיפות שתורמת גם היא למראה המאוורר. וילון במידת שקיפות מסוימת מצליח לשמור על הפרטיות בחלל הפנימי, ובמקביל מאפשר לאור היום לחדור את הבד, שמהווה סוג של מסנן ומעדן את עוצמת האור שחודר בעדו.

ממ"ד קטן שתוכנן מהווה את חדר הארונות, מה שאפשר לשמור על חלל שינה מאוורר ומרווח.

חדר השינה לפני השיפוץ – חולק את מחיצת הגבס עם הסלון. המראה מיושן ולא מזמין,
דלת שקופה בחלל השינה תורמת לתחושת המרחב והזרימה,
גופי תאורה ואבזור מינימליסטי שומרים על הקו העיצובי,

חלל הרחצה

על אף שחלל הרחצה נמצא מאחורי דלת אטומה, הוא תואם לפלטת הגוונים והחומרים שמאפיינים את הדירה כולה. אל החיפוי והריצוף האפרפר הכניסה המעצבת פריטי עץ שמחממים את המראה, ומאזנים את הקרירות שעולה מהטונים האפורים. לפני השיפוץ המייבש ומכונת הכביסה עמדו בתוך חלל הרחצה והקטינו אותו באופן משמעותי. במהלך השיפוץ יצרה המעצבת נישה לפני הכניסה לחדר הרחצה, שבה מוקמו המייבש ומכונת הכביסה. באופן הזה נשמרו השקט העיצובי והמראה המרווח.

פריטי עץ מחממים את המראה ומאזנים את הקרירות שעולה מהטונים האפורים,
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר