"אני חוזר בכל הכוח": הצעד המפתיע של אורן אסידו

לאחר שסגר את המסעדה שלו "אולה" במהלך חודשי המלחמה הראשונים, השף המפורסם עומד להוביל את מסעדת פליים הכשרה • "כשסיפרתי לקרובים אליי הם אמרו לי 'מכתוב', זו חזרה למקום שהיה לי לבית"

אורן אסידו באולה. צילום: זבוב הסטודיו

השף אורן אסידו, שגדל בקבוצת מחניודה הירושלמית והיה השף של מסעדת אולה בתל-אביב שנסגרה במהלך חודשי המלחמה הראשונים, חוזר להוביל מטבח כשר בעיר הגדולה.

אסידו, נבחר להיות השף של מסעדת הבשרים הכשרה "פליים", הממוקמת במלון קרלטון שבתל אביב. בין המנות שיצר לתפריט המסעדה יהיו למשל מנת פתיח של כרישה, מנה ראשונה של טרטר בקר, עיקריות כמו סיח עוף, דג בגריל, צלעות טלה ונתחי בשר מובחרים.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Oren Asido | אורן אסידו (@orenasido)

אחרי שלחם בעזה במשך חודשים ארוכים והתחייב לשירות המילואים באופן מלא, הספיק אסידו להתארח בכמה ערבי פופ אפ תל אביביים בעודו מתרגל מחדש לחיים האזרחיים, ועתה מתמקם במשכן הקבע החדש.

"אני חוזר. לא עושה מזה דרמה או סיפור קורע לב אלא מודיע", שיתף אסידו.
"פעם אחרונה שבישלתי היה ב-5 באוקטובר, יומיים לפני אותו יום ארור ששינה לי ולנו את החיים בהמון מובנים".

מסעדת פליים במלון קרלטון, צילום: וורגיני כליפה

"אחרי שעיכלתי את כל 112 ימי המילואים, הבנתי שאם יש משהו שאני צריך וחייב לעשות כדי לחזור לעצמי, לבית, לילדים, זה לבשל, ואני חוזר, בכל הכוח. נכון שניסיתי לברוח מזה אבל כנראה שזה חזק ממני", כתב אסידו.

"אני אפילו מתרגש, ממש. צוות חדש לצד צוות ישן, מסעדה חדשה אבל גם ישנה בשבילי. כשסיפרתי לקרובים אליי הם אמרו לי 'מכתוב', זו חזרה למקום שהיה לי לבית, רק שהפעם מהדלת הראשית".

בשרים בפליים, צילום: וורג'יני כליפה

לסיום, בחר השף לספר על המסעדה אותה יוביל. "מסעדת פליים במלון קרלטון, מסעדה שהיא כולה על טהרת האש כיאה לאיש עתיק כמוני, תפריט שלם שכולו דרך הלהבות בטכניקות שונות. אז החל מיום ראשון אנחנו מתחילים, מחכה לראות אתכם, לארח אתכם, להאכיל אתכם, לשתות איתכם ולהעלות לכולנו חיוך קטן בימים כאלו, שלכם - אסידו".

בעלי מסעדת "פליים" מסרו: "אנחנו מתרגשים לקבל את אורן המוכשר למטבחנו הלוהט ולחבר בין חוויית האש הגלויה שהבאנו לישראל עם הידיים הטובות והלב הרחב שלו. פתחנו את המסעדה באוגוסט האחרון בקול תרועה וחודשיים אחרי סגרנו אותה כדי להתייצב ראשונים בקו האש ולהגן על המולדת, כך עשה גם אורן במקביל".

 

"אותה אש ותשוקה בקרב היא האש שזורמת ב-DNA הן שלנו והן של אורן גם במטבח. היא זו שחיברה בינינו ועם הנוף המושלם של חוף גורדון בשקיעה ממלון קרלטון, נגיש לאורחינו האהובים גם חוויית בילוי וקולינריה בלתי נשכחת, חוויה שכולה אש". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר