מחייב ביקור: המקום שמגיש את הבגט הכי טוב בבירת צרפת

אי אפשר להגיע לפריז בלי לטעום את אחד המאפים שהכי מזוהים איתה - ואם כבר לצרוך פחמימות, אז ברור שבמאפייה שהוכתרה כאחת המצוינות בעיר • הנה זו שזכתה השנה בתחרות Grand Prix de la baguette

מחייב ביקור. צילום: GettyImages

אין ביקור בצרפת שלא מחייב טעימה של בגט טרי ואותנטי. פציח וקריספי מבחוץ, אווירי ופלאפי מבפנים - ככריך מושחת עם קממבר (לא לשכוח את ריבת החמוציות) או ישר מהשקית הצרה והארוכה - פשוט אי אפשר לסרב ללחם הממכר הזה, שמשמעות שמו בצרפתית היא "מקל קטן".

עכשיו, נניח שנחתתם בפריז ושמתם לעצמם למטרה לטעום את הבגט המקומי המושלם - ודאי תתקלו לדעת מאיפה להתחיל או את מי לשאול. הרי כל בולנז'רי שכונתי אמור לאפות בגט מהאגדות, בטח שלבטח בעיר האורות. אז הרשו לנו לקצר את מלאכת החיפוש ולנתב אתכם למקום שמציע את הבגט הכי טוב בבירה הצרפתית.

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Boulangerie Utopie‎‏ (@‏‎boulangerieutopie‎‏)‎‏

לא אנחנו הענקנו לו את התואר, אלא שופטי "גראן פרי דה לה בגט" (Grand Prix de la baguette) - תחרות שנתית שמתקיימת מדי שנה בפריז ומכתירה את הבגט הכי טוב בעיר לפי קריטריונים שכוללים איכות אפייה, טעם, מרקם ומראה.

סמנו לעצמכם בגוגל מפות: תחרות 2024, שהתקיימה בסוף אפריל, קבעה כי הבגט שמיוצר במאפיית Utopie הוא הטוב ביותר של השנה, וזאת לאחר שגבר על למעלה מ-170 מתחרים בצקניים אחרים. על הזכייה חתום האופה קסבייה נטרי, שלא רק גרף פרס של 4,000 יורו, אלא גם גם הפך לספק הבגטים הרשמי של ארמון האליזה לשנה הקרובה, כי גם למקרון מגיע להתפנק על לחם טוב.

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Boulangers du Grand Paris‎‏ (@‏‎boulangersdugrandparis‎‏)‎‏


אבל מתברר שנטרי הוא לא רק אופה מוכשר, אלא גם בחור חביב למדי, שכן במקום לשמור את סודות ההצלחה לעצמו, הוא החליט לחשוף את רזי הבגט שלו ברבים. "אין לשני אנשים את אותו בצק מחמצת", הסביר האופה הזוכה לערוץ RTL, ואז זרק את הפצצה המפתיעה: "אני מוסיף למים ולקמח בננה ולימון, ואז נותן לבצק לתסוס במשך הרבה זמן. זה תהליך ארוך".

כן, קראתם נכון. בננה ולימון בבצק המחמצת של הבגט הכי טוב בפריז, שאותו תוכלו לרכוש תמורת 1.15 יורו בלבד במאפיית Utopie (שככל הנראה תהיה בקרוב עמוסה מתמיד). עצה ידידותית לספורטאים שישתתפו הקיץ באולימפיאדה שתתקיים בעיר וחייבים לשמור על כושר: זהירות עם הפחמימות. בעצם, אולי במקרה הזה הן שוות את ההשקעה?

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר