המדענית חשפה: זה התבלין שנמצא בכל בית שישדרג את כוס התה שלכם

כימאית אמריקנית פרסמה ספר שבו כתבה שבהתבסס על כתבי יד סיניים מהמאה ה-8, כדאי להוסיף לתה מעט מלח • הצעתה עוררה סערה בבריטניה, עד כדי כך שאפילו שגרירות ארה"ב בממלכה "נאלצה" להתערב: "זו לא מדיניות רשמית שלנו"

קומקום וכוס מלאים בתה. צילום: Thinkstock Photos

סערה גדולה פרצה לאחרונה בקרב חובבי התה בבריטניה ובארצות הברית, לאחר שספר חדש עורר שפורסם הביא אפילו להתערבות של שגרירות ארה"ב בממלכה.

בספרה החדש "Steeped: The Chemistry of Tea", הכימאית האמריקנית מישל פרנקל, המשמשת כפרופסור לכימיה במכללת ברין מאר בפנסילבניה, טוענת כי בכתבי יד סיניים מהמאה ה-8 נכתב כי יש להוסיף מעט מלח בכל כוס תה כדי להעשיר את טעם המשקה. לדבריה, המבוססים על חקר של מאות שנות מסורות שתייה תה, יש הגיון בטענתה מכיוון שהסודיום שנמצא במלח חוסם קולטן בלשון שלנו שמשתלט על המליחות, כך שהוא הופך לנעים יותר לשתייה.

התקשורת בבריטית "חגגה" על הטענה הזו, כשבמגזין "הגארדיאן" אף פורסמה ידיעה בנושא שבה נכתב כי "מדענית מהמדינה שבה מכינים תה עם מי ברז פושרים טוענת שמצאה את המתכון המושלם לכוס תה". בבריטניה נהוג להכין תה בכך ששופכים מים רותחים מקומקום לכוס, מכניסים את התיון לתוכה – ומאפשרים לו "להתבשל" (יש כאלו שאפילו מוסיפים לכוס מעט חלב או סוכר).

סערה בכוס תה. מלח, צילום: Getty Images


לאחר שהשגרירות האמריקנית ראתה את התגובה בתקשורת וברשתות החברתיות, היא החליטה להתערב – ופרסמה הצהרה מיוחדת ומשעשעת בנושא בחשבון ה-X (לשעבר טוויטר) שלה. "הדיווחים על המתכון 'המושלם' לכוס תה הכניסו את הקשר המיוחד שלנו עם בריטניה למים חמים", נכתב. "אנו רוצים להבטיח לתושבי הממלכה שהמחשבה הבלתי הגיונית של הוספת מלח למשקה הלאומי של בריטניה היא לא מדיניות רשמית של ארה"ב, וגם לעולם לא תהיה כזו".

פרנקל, מצדה, הגיבה על כל הסערה שהיא עוררה, ואמרה ל-BBC כי היא לא התכוונת לגרום לתקרית דיפלומטית. "קיבלתי המון אי-מיילים על הנושא, לא ציפיתי להתעורר בבוקר ולראות כל כך הרבה אנשים מדברים על מלח מכוס התה שלהם", סיפרה. היא סיכמה את הנושא מבחינתה בכך שאמרה כי בסופו של דבר, כל אחד יכול לבחור לעצמו איך להכין את התה שלו: "זה בסדר להתנסות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר