"ישראל היום" הוא גוף תקשורת שנוסד מתוך האמונה שהציבור הישראלי ראוי לעיתונות טובה יותר, מאוזנת יותר ומדויקת יותר. עיתונות שמדברת ולא צועקת. עיתונות אמינה, אובייקטיבית ועניינית. עיתונות אחרת וללא תשלום. המהדורה המודפסת הראשונה פורסמה ב-30 ביולי 2007, וב-2010 הפך "ישראל היום" לעיתון הישראלי בעל שיעור החשיפה הגבוה ביותר בימי חול. מו"ל העיתון היא ד"ר מרים אדלסון. העורך הראשי הוא עמר לחמנוביץ, והעורך המייסד הוא עמוס רגב. אתרי האינטרנט של "ישראל היום" בעברית ובאנגלית, כמו כן היישומונים (אפליקציות) לאנדרואיד ול-iOS, מציגים חדשות מסביב לשעון, תוכן בלעדי, מבזקים ועדכונים, ניתוחים ופרשנויות, וידיאו, פודקאסטים ושידורים חיים. פלטפורמות הדיגיטל של "ישראל היום" כוללות ערוצי חדשות ודעות, תרבות ובידור, לייף סטייל, טכנולוגיה, ספורט, כלכלה וצרכנות, בריאות, חיילים, אוכל, יהדות, תיירות ורכב. ב-2021 עלו לאוויר האתר החדש והיישומון החדש של "ישראל היום" בעברית, במטרה לספק לגולשים חוויה מהירה, עדכנית, בטוחה ונוחה. תכני המהדורה המודפסת של העיתון זמינים גם באתר, במהדורה יומית מקוונת, ואפשר לקבל אותם גם בניוזלטר. מועדון ההטבות הייחודי "הקליקה של ישראל היום" מציע לגולשי האתר הנחות ומבצעים על מוצרים ושירותים. ישראל היום פתוח להערות, לביקורת ולהצעות לשיפור מקהל הקוראים. פנו אלינו במייל hayom@israelhayom.co.il.

X

אל תוותרו עליו: מחקר גילה כיצד משפיע תה על המוח

לפי מחקר שנעשה בקרב יותר מ-3,500 אנשים, צריכה יומית של 500 מ"ג של פוליפנולים, שקיימים בכל סוגי התה, משפרת את הזיכרון • התוצאות היו גבוהות אף יותר בקרב אלו ששמרו על תזונה בריאה

,עודכן
0השמעה
כשמגיע חשק לנשנש - דוחים ב־10 דקות. התחילו בשתיית מים או תה. צילום: Getty Images

שתיית שתי כוסות תה ביום עוזרת לשמור על פעילות המוח שלנו גם כשאנו מגיעים לגיל מבוגר, כך עולה ממחקר חדש.

הסיבה ליכולת הזו נובעת מכימיקלים טבעיים שקיימים בתה בשם פוליפנולים, המסייעים למוח לפעול טוב יותר, מה שמסייע לפעילות טובה יותר של הזיכרון. הכימיקלים הללו קיימים בכל סוגי התה.

מסקנה זו עלתה אצל החוקרים בעקבות מחקר שנעשה בקרב יותר מ-3,500 אנשים בני 60 ומעלה. הנבדקים הם אנשים בריאים, ללא מחלות פעילות. במסגרת המחקר הם חולקו לשתי קבוצות: אחת צרכה 500 מ"ג פוליפנולים ביום, כמות שדומה לצריכה של שתי כוסות תה, והשנייה צרכה חומר פלצבו.

קומקום וכוס מלאים בתה,צילום: Thinkstock Photos

במהלך המחקר, שנמשך שלוש שנים, המשתתפים קיבלו משימות כמו בדיקת זיכרון מילים על מנת לבדוק את יכולות הזיכרון שלהם. בתום המחקר נמצא כי יכולת הזיכרון של אלו שצרכו 500 מ"ג פוליפנולים ביום הייתה טובה בממוצע ב-10.5% יותר מאשר בקרב הקבוצה שצרכה את הפלצבו. היתרון היה מובהק יותר ועמד על 16% בממוצע בקרב נחקרים ששמרו גם על תזונה בריאה.

פרופ' גנטר קהנל מאוניברסיטת רידינג, שביצע את המחקר, אמר כי שתיית תה היא "הדרך הקלה ביותר להגדיל את הצריכה של הפוליפנולים בגוף". עוד הוסיף: "לא באמת משנה באיזה אופן תצרכו את התה שלכם, כי בכל מקרה ספיגת הפוליפנולים תהיה דומה".

בתגובה למחקר, ד"ר סקוט סמול מאוניברסיטת קולומביה האמריקנית אמר כי אובדן זיכרון, הקשור להתבגרות, הוא תהליך שמשתנה בין אנשים. "אם אחד מההבדלים קשור לצריכה של פוליפנולים, במחקר היינו רואים שיפור דרמטי עוד יותר בפעילות הזיכרון בקרב אנשים בני 40 ובני 50", הוא ציין.

התה ישפר את הזיכרון שלכם (אילוסטרציה),צילום: Thinkstock Photos

ב"המירור", העיתון שפרסם את המחקר, ציינו כי לתה יש יתרונות בריאותיים חשובים נוספים. לפי מחקר שנערך על ידי חוקרים מאוניברסיטת שפילד שבאנגליה בשנת 2003, שתי תרכובות שנמצאות בתה ירוק התגלו ככאלו המסייעות במניעת דלקות ובמלחמה של הגוף בחיידקים הפוגעים בשיניים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאילהכיר