הסלק המפוחם מגיע לתפוח הגדול: אייל שני פותח מסעדה כשרה ראשונה בניו יורק

האחות הניו-יורקית החדשה של מסעדת מלכה התל-אביבית תפתח את שעריה בחודש הבא • התפריט יהיה עונתי ויציג את המטבח הישראלי "בצורתו הפשוטה ביותר".• שני: "פתיחת מסעדה כשרה זה הדבר הכי טבעי בעולם"

אייל שני מבשל . צילום: אריק סולטן

אייל שני מתכונן להשיק בחודש הבא את המסעדה הכשרה הראשונה שלו בארה"ב. בתאריך 16 בנובמבר תפתח את שעריה האחות הניו-יורקית החדשה של מסעדת מלכה התל-אביבית, בחלל שאכלס בעבר את אחת ממסעדות מזנון של השף הישראלי (ברחוב 72 מערב 161 בשכונת האפר ווסט סייד שבמנהטן).

"פתיחת מסעדה כשרה זה הדבר הכי טבעי בעולם", אמר שני בהודעה לתקשורת האמריקנית. "חלק מהמנות (שיוגשו במסעדה) הן מנות שאני כבר מכין שנים, אבל אנשים רבים לא יכלו לאכול אותן מסיבות כשרות. אני נרגש להציג לקהל האמריקני את מלכה, שתאפשר לכל הסועדים ליהנות מטעם תל-אביבי מבעד לעדשה שלי".

מנות במלכה הישראלית, צילום: אסף קרלה

עוד נמסר כי התפריט של מלכה הניו-יורקית יהיה עונתי - כמו בכל המסעדות של שני ברחבי העולם - ויבוסס על חומרי גלם מקומיים טריים, "שיציגו את המטבח הישראלי בצורתו הפשוטה ביותר". מנות נבחרות שיעשו את המעבר מתל אביב לתפוח הגדול הן השניצל של מלכה (שאמנם כבר הוגש במזנון, "אבל חוזר אחרי הפסקה ארוכה עקב דרישת הקהל"), לצד מנות קלאסיות אחרות ממטבחו של שני, כמו קרפצ'יו סלק מפוחם וחומוס גרגרים.

החלל עצמו יעוצב מחדש בסגנון ששואב השראה ממלכה המקורית, אולם ימשיך לשאת את סימני ההיכר הקבועים של שני, דוגמת דלפקי שיש וקירות-לוח ירוקים, ואילו הקומה השנייה של המסעדה הוסבה לחדר אירועים פרטיים.

השניצל, צילום: אסף קרלה

יש לציין כי עד סוף אוקטובר יתרמו שלוש מסעדות מזנון הנותרות של שני בניו יורק עשרה אחוזים מהכנסותיהן למטרות הומניטריות בישראל בעקבות המלחמה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר