בכל פעם מחדש: כך תכינו קינואה מושלמת

זרעי קינואה הם מאכל בריא, מזין ונפוץ ברחבי העולם, שאפשר להכין בקלות • איך עושים את זה נכון וטעים? לכו לפי הכללים הבאים ואל תשכחו להשאיר ביס גם לאחרים

קינואה. צילום: Getty Images

לא כולם יודעים, אבל על אף שהקינואה משווקת כדגן, היא אינה דגן אמיתי. זרעי הקינואה בעלי ערך תזונתי גבוה. היא מכילה חלבון מלא, עשירה בכל חומצות האמינו החיוניות וכן בסיבים תזונתיים, זרחן, ברזל ומגנזיום. הקינואה, אגב, היא מאכל ללא גלוטן.

אז הזרעים הללו הם אומנם מאכל נפוץ ברחבי העולם, אבל רבים מאיתנו לא מצליחים להכין אותם בצורה מוצלחת. אם אתם רוצים להכין את חומר הגלם הבריא והמזין הזה בצורה מושלמת בכל פעם מחדש ובלי הרבה מאמץ, כדאי שתקפידו על הכללים הבאים.

הכנת קינואה

זה פשוט מאוד: שימו בסיר בינוני כוס אחת של קינואה, הוסיפו לה שתי כוסות מים וחצי כפית מלח והרתיחו את הכל עד שהמים רותחים. תוך כדי, ערבבו מפעם לפעם את תוכן הסיר כדי שגרגרי הקינואה לא יידבקו לתחתית הסיר. ברגע שהמים רותחים, הנמיכו את האש למינימום והמשיכו לערבב את תכולת הסיר עד שהגרגרים סופחים לתוכם את כל הנוזלים, במשך כ-15 דקות.

לאחר מכן, הורידו את הסיר מהאש ושפכו לתוכו מעט שמן זית, מיץ לימון ועשבי תיבול לטעמכם. אם תרצו – תוכלו להוסיף גם מלח ופלפל.

אין סיכוי שתסתבכו. קינואה, צילום: Getty Images

שיפור מתבקש

רוצים לשפר את המנה? הוסיפו לסיר ציר ירקות או עוף כדי להעשיר טעם הקינואה. במקרה כזה, תוכלו גם לצמצם את כמות המלח שאתם מוסיפים למנה כבר בתחילת הכנתה, מכיוון שהצירים הללו בעלי טעם עשיר. 

ומה לגבי השריית קינואה? ובכן, אתם לא חייבים לעשות זאת טרם התחלת הבישול – אבל זה לא יהיה נורא אם תשרו אותה. למה כן כדאי להשרות: ההשריה מסירה חומצה פיטית, מה שיכול לסייע לאנשים לעכל את הקינואה בצורה קלה יותר. אם אתם רק רוצים להסיר את המרירות שיש בקינואה, תוכלו לשטוף אותה תחת מים קרים למשך כדקה. כך נשטף ממנה הסאפונין, מעין תוסף מזון טבעי בעל טעם מר שעוטף את גרגרי הקינואה. 

ומה עושים עם הקינואה לאחר שהיא מוכנה? הכניסו אותה למיכל מתאים והעבירו אותו למקרר. תוכלו לצרוך את הקינואה שאחסנתם במשך חמישה ימים מיום הכנתה.

קינואה, צילום: Getty Images
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר