משקשקים מהתרגשות: מתכונים לקוקטיילים הכי שווים לקיץ

אף אחד מעולם לא הכריז על זה רשמית, אבל הקיץ הוא עונת הקוקטיילים • קיבצנו את מיטב המיקסולוגים של ארצנו, והם שיתפו במתכונים לקוקטיילים טעימים במיוחד שכל אחד יכול להכין בבית

קורי לויס, צילום: נווה אביאני

ההייפ שהיה כאן עד לפני כשנתיים סביב נושא הקוקטיילים היה מטורף. בתי ספר למיקסולוגיה (כן, אפילו שם חדש ומשודרג נתנו לברמן - מיקסולוג!) פרחו, כל מסעדה או בית קפה שכונתי הציעו "תפריט קוקטיילים", ופסטיבל שלם שהוקדש לתחום התקיים על שפת ימה של הרצליה.

אבל אז, כמו כל טרנד חדש, הגל הזה שכך, גם אם לא נעלם לגמרי. נכון, הקורונה תרמה אף היא לא מעט לדעיכה כשאילצה את כולנו לוותר על היציאות מהבית. ובכל זאת, המגיפה כבר די מאחורינו והקיץ עוד לפנינו, והטרנד הזה של הקוקטיילים התקבע בתפריט כעוד משהו מיינסטרימי. אז צריך, ובהחלט אפשר, ליהנות מאיזה דרינק קיצי מעורבב, מרווה ומהנה, כי בינינו - כמה אפשר לשתות וויסקי או קוניאק בעונה החמה, ויין לבן זה סבבה אבל לפעמים מרגיש קצת חסר ריגוש.

לפיכך הפשלנו שרוולים וקיבצנו כמה הצעות מרעננות ומקוריות לקוקטיילים של קיץ שתוכלו להכין בעצמכם, לפנק בהם חברים ואת המשפחה בבית, בחוף או על שפת הבריכה. שמח און דה ביץ'!
קחו למשל את קורי לויס, שחיה את תחום האלכוהול כבר שש שנים. היא מנהלת את "לה אוטרה" של קבוצת אימפריאל, בר קוקטיילים קאריבי־מקסיקני בתל אביב, ואף זכתה במקום הראשון בגמר תחרות "וורלד קלאס ישראל 2022". עם הזכייה הזו היא תטוס במהלך ספטמבר לייצג את ישראל בתחרות הבינלאומית Global Finals, שתתקיים השנה בסידני, אוסטרליה, ותתמודד מול 54 ברמנים זוכי תחרויות מקבילות במדינותיהם, בתקווה שתוכתר כברמנית הטובה בעולם. הצלחנו לשנורר ממנה את המתכון שאיתו היא זכתה בתחרות הישראלית, ועל הדרך נאחל לה הצלחה בסידני!

Year of the Tiger
√45 מ"ל ג'ין טנקרי 10
√22.5 מ"ל סירופ וניל קפיר ליים וזרעי כוסברה (או מונין אלדרפלאוור)
√ 30 מ"ל לימון
√45 מ"ל חליטת תה שחור למון גראס (או חליטת תה ירוק קר)
√ כתישה של למון גראס וקפיר ליים בשייקר

הכנה:
למזוג את כל המרכיבים לשייקר ביחד עם קוביות קרח, לשקשק ולסנן לכוס.

קוקטייל year of the tiger של קורי לויס, צילום: נווה אביאני

Guns & Roses
מבוסס על ג'ין אירי מסקרן וייחודי, שמפיצים בישראל החברים מיורוסטנדרט. הוא משלב מרכיבי ג'ין קלאסיים כמו ערער, כוסברה וגם תה סיני בשם גאנפאודר, שמעניק לו תיבול ייחודי ואופי דומיננטי. ההכנה קלילה עד מאוד, והתוצאה נהדרת.

√50 מ"ל גאנפאודר ג'ין
√10 מ"ל ליקר אלדרפלאוור
√1 פרוסת אשכולית אדומה, חתוך לצורת סירה
√100 מ"ל בריטוויק טוניק
√2 טיפות מי ורדים

הכנה:
מוזגים את הג'ין, האשכולית והליקר לכוס לואובול מלאה בקרח, סוגרים בבריטוויק טוניק, מערבבים קלות ומטפטפים את מי הוורדים. ככה פשוט.

גאנז אנד רוזס, צילום: יורוסטנדארט

Pink Passion
דניאל קסלסי, מנהל ההדרכה והתוכן של חברת "הכרם", חיבר במיוחד עבורנו קוקטייל קיצי על בסיס הסטולי, וודקה פרימיום לטבית מוכרת וטובה, עם ליקר בולס ההולנדי, המשלב טעמי ליצ'י עם ארומות פרחוניות של ורדים. מתקתק, טרופי ומרענן.

√45 מ"ל סטולי פרימיום
√20 מ"ל ליקר בולס ליצ'י
√20 מ"ל סירופ רוטן ורדים
√20 מ"ל מיץ לימון
√20 מ"ל מיץ חמוציות
√20 מ"ל חלבון ביצה או מי חומוס

הכנה:
לשקשק היטב את כל המרכיבים בשייקר ולסנן לכוס קרה. לקשט בפרח ורוד ועלה של נענע.

Pink Passion, צילום: הכרם

Under the Sun
מי לא רוצה לנפוש בקאריביים, או לפחות להרגיש כאילו הוא נופש שם? הנה המתכון החדש של אנשי "ואן גוך", שמזכיר טעמי פינה קולדה - אננס, קוקוס וחמיצות לימונית מרעננת. הכי ג'מייקה שיש!

√45 מ"ל ואן גוך אננס
√15 מ"ל ליקר מליבו
√30 מ"ל מיץ לימון
√30 מ"ל מיץ אננס
√15 מ"ל סירופ ג'ינג'ר

הכנה:
למזוג את כל המרכיבים לשייקר עם קרח, לנער היטב ולסנן לכוס קוקטייל.

קוקטייל ואן גוך under the sun, צילום: יחצ
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר