בוקר טוב אליהו: מצאנו את המרענן הרשמי של אולפני החדשות

בלא מעט בתים בישראל, העיניים מנסות לראות אם אליהו יוסיאן הוזמן לפאנל • מבין הניתוחים האינסופיים לגבי הצפון, הדרום וסביב - מעבר אל הילד החדש בשכונה מבטיח דקות של ריתוק אל המסך

כאן כדי להישאר. יוסיאן. צילום: צילום מסך

אם בימים אלה גם אתם כותבים בקבוצות ווטסאפ "בלילה הראשון היינו צריכים להוריד 50 אלף עזתים" ושומעים מקולגה בעבודה "בשביל האיראנים, הערבים הם סוג ב', כמו כוס חד־פעמית. וערבי סוני הוא כבר סוג ג'" - זה כי על השיח בציבור הישראלי שמרותק למסכים השתלט גורם זר: הפרשן אליהו יוסיאן.

יוסיאן הוא המרענן הרשמי של המלחמה. החוקר, בוגר יחידת 8200 וזוכה פרס ביטחון ישראל, הוא ה"אקס פקטור" בפאנלים המתגלגלים שלנו מאז השבת השחורה, והוא מגלם את תפקיד האליהו שאומר למדינה שלמה "בוקר טוב, אליהו".

אמנם קשה לקרוא "מרענן רשמי" למי שמתבטא באיטיות מקפיאה ושממחיש בצורה גרפית איך כולנו צריכים להתחיל לחשוב, לאכול ולשתות אכזריות מזרח־תיכונית - אבל אין ספק שבלא מעט בתים בישראל, העיניים מנסות לראות אם יוסיאן הוזמן לפאנל.

ביממות הראשונות שלאחר ניעור האבק מהתופת, וכשכבר היה ברור שהאייתוללות בטהרן סידרו בסיפור הישראלי פרק מהגיהינום - מומחים לאיראן הפכו סחורה מבוקשת.

בין כל פרשני השבלונה שדיברו על ניצחון כללי, יוסיאן כבר הפיל באולפנים את פצצת ה־50 אלף הרוגים שישראל לא הפילה כמנת פתיחה: "בלילה הראשון היו צריכים לצאת ארבעה גלים של מטוסים. כשאנחנו מתחילים לקבור את יקירינו - הם יקברו את יקיריהם. זה נקרא להישאר בפיפטי־פיפטי" .

זה כבר ברור שכל מפיקי הפאנלים מנדנדים לטאלנט החדש של חרבות ברזל רק שיגיע.

מבין הניתוחים האינסופיים לגבי הצפון, הדרום וסביב כמה משמעותי היה חיסולו של ראש המערך הרקטי האווירי של צפון־מרכז ח'אן יונס, מעבר אל הילד החדש בשכונה מבטיח דקות של ריתוק אל המסך. 

הוא נעדר קלישאות, ועונה בענייניות כאילו קיבל כל שאלה מראש. לא פעם זה מגיע עם הכרזה בראשית המשפט לגבי כמה שניות ייקח לו להסביר וכמה סעיפים יהיו בתשובה.

אין ספק שהפער בין הדיבור האיטי לטקסטים האכזריים מרתק אותנו למסך. יוסיאן לא משחק לפי הכללים. הוא כמו חייזר שירד אלינו כדי שנדבר בשפתו, לא מתרגש מאף אכסניה ולא מתנחמד לאף מגיש, הוא מוציא את החליל ומוציא את הקוברות מהסל כשהן מהופנטות מהצלילים הממכרים: "במזרח התיכון שורפים תינוקות בשם האלוהים. צריך להילחם בשיא האכזריות, בלי מוסר, נכנסים לעזה במטרה לנקום, צריך להיות מקסימום גופות".

אחרי שנפגש אמש רה"מ נתניהו עם משפחות החטופים, נזכרתי מה אמר יוסיאן כשגם בנושא הזה זרה לכולנו מלח על המסרים: "האיראנים רואים איך בשביל 200 שבויים וחטופים אתם עושים שמיניות באוויר", ואז הגיע עם הצעת ייעול כי מה שיסייע בפתרון הוא הפחתת העיסוק.

"הם רואים בתקשורת כמה נפח נותנים לשבויים ולחטופים, וכמה בשביל לתקוף (סיקור החתירה לניצחון). האיראנים רואים את זה ומנתחים את זה".

יוסיאן, צילום: צילום מסך

את יוסיאן, בשלב זה לפחות, אף אחד לא קוטע. גם בגלל המילים וגם בגלל המנגינה: קשה להתווכח אחרי כזו סטירה לקונספציה לאומית עם מי שמכתיב לנו אחת חדשה, בטח כשאתה מהופנט ממשפט כמו "חסן נאסרוללה מנכ"ל חיזבוללה".

גילוי נאות: הכותב משמש לעיתים פאנליסט בערוץ 14 ובכאן 11

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר