"מקרבים בין העמים": פאודה עלתה לראש דירוגי הצפייה בעולם הערבי

מקום ראשון בלבנון ובאיחוד האמירויות ומקום שני בקטאר • העונה הרביעית של הסדרה עלתה לשידור בנטפליקס וכבר היא זוכה להצלחה פנומנלית - בעולם הערבי • "כותבים לי מעיראק, מירדן, מאיחוד האמירויות - זה עושה לנו שירות טוב מאוד בעולם", אומר כוכב הסדרה איציק כהן

שחקני הסדרה "פאודה" (ארכיון), צילום: קוקו

העונה האחרונה (בינתיים) של "פאודה" עלתה לשידור בנטפליקס רק לפני מספר ימים וכבר היא זוכה להצלחה פנומנלית בנתוני הצפייה שלה - ואפילו מפתיעה, יש שיאמרו.

טקס פרסי הטלוויזיה: "טהרן" ו"פאודה" ראש בראש
"לא יהיה לכם זמן להביא גרעינים": כוכבי "פאודה" מבטיחים עונה רביעית מותחת במיוחד

עונתה הרביעית של סדרת הלהיט מבית yes שיצרו ליאור רז ואבי יששכרוף עלתה בסוף השבוע לפלטפורמת הסטרימינג הפופולרית והפכה תוך ימים ללהיט ענק במקומות כמו אנגליה (שם היא ממוקמת במקום השמיני ברשימת התכנים הנצפים), יוון (מקום ראשון), צרפת (מקום שלישי) ועוד. אבל ההפתעה האמיתית היא ההצלחה לה זוכה התוכנית במדינות ערב.

בלבנון (שם מתרחשים חלקים מעלילתה) ממוקמת פאודה בראש טבלת הסדרות הנצפות, ממש כפי שהיא הסדרה הנצפית ביותר על ידי מנויי נטפליקס באיחוד האמירויות. בירדן היא נמצאת במקום השלישי, ובטורקיה במקום החמישי. עוד מדינות דוברות ערבית שבהן מצאו את הסדרה אודות יחידת המסתערבים מסעירה במיוחד הן מרוקו (מקום שישי) וקטאר (מקום שני).

איציק כהן, צילום: קוקו

"זה באמת מדהים" אומר ל"ישראל היום" איציק כהן, מכוכבי הסדרה, "אני חושב שאם יש דרך שבה אמנות ותרבות יכולות להשפיע גם על השיח הציבורי וגם על קירוב הלבבות בין העמים אז 'פאודה' עושה את זה בגדול".

יש לך דרך להסביר את התופעה הזו?
"האמת היא שאני לא יודע. אמנם הסדרה הזו עוסקת בסכסוך (הישראלי-פלשתיני) אבל היא גם מתעסקת בבני אדם ובצד האנושי של הסיטואציה הזו. ככה היא מצליחה לגעת בכל הצדדים".

אתה אומר שהיא עושה לנו שירות טוב בעולם, במיוחד בזמנים בהם אנחנו זקוקים לכזה.
"היא עושה לנו שירות טוב מאוד בעולם כי היא מציגה את הנושאים שאנחנו מתמודדים איתם, מראה באיזו סביבה אנחנו חיים ובאיזו מציאות. בעיני זה תשדיר ההסברה הכי טוב למדינת ישראל. אני חי כבר הרבה שנים וחושב שתמיד יש צורך בהסברה טובה".

מה חושב יתר הקאסט על הנתון הזה?
"כולם שמחים, קבוצת הוואטסאפ שלנו גועשת. אנחנו נמצאים במקום מאוד גבוה גם בקניה. אני יודע שאנשים חיכו מאוד לעונה הרביעית לפי העוקבים שיש לי באינסטגרם שפונים אליי. מישהי מאיטליה שלחה לי הודעה וכתבה שמאז יום שבת היא לא אוכלת כי היא ראתה מה קרה בפאודה והיא מחכה לעונה חמישית".

פנו אליך גם מהמדינות המדוברות?
"תקשיב, פנו אלי מעיראק, מירדן, מאיחוד האמירויות. הרבה מאוד ברכות ותודות. המון כתבו לי גם מהודו, שזה די מדהים. תחשוב על כמות האנשים שיש בהודו שצופים בנו. אלה מיליונים על מיליונים".

היו גם תגובות פחות חיוביות?
"יש אבל הן מיעוט. מדי פעם אני מקבל באינבוקס הודעה של 'Free Palestine' אבל זה לא מייצג. זו כמות מאוד קטנה לעומת אלפי ההודעות החיוביות. אז אם יש אחת מדי פעם שצצה היא בטלה בשישים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר