החקירה קבעה סופית: הכדור שאלק בולדווין ירה לעבר הצלמת היה כדור חי

לפי השריף של סנטה פה, הכדור שהוצא מכתפו של במאי הסרט "Rust", שנפצע גם הוא בתקרית הקטלנית, לא היה הכדור החי היחיד בסט הצילומים • המשטרה אספה כ-600 ממצאים מהמקום, אך טרם קבעה כיצד הכדורים החיים הגיעו לסט • עוזר הבמאי הודה: "כשלתי בביצוע נהלי הבטיחות" • התובעת המחוזית: "מוקדם מדי לקבוע אם יש להגיש כתבי אישום"

השחקן אלק בולדווין מדבר בטלפון לאחר שירה בטעות למוות בצלמת בסט צילומי הסרט "Rust", צילום: איי.פי.

משטרת סנטה פה מצאה את מה שהיא מאמינה שהוא הכדור שהרג את הצלמת הלינה האצ'ינס בסוף השבוע האחרון, לאחר שנורתה בשוגג על ידי השחקן אלק בולדווין על סט צילומי הסרט "Rust" – וכי אכן היה מדובר בכדור חי, כפי שנחשד עד כה.

השריף אדן מנדוזה אמר במסיבת עיתונאים כי קלי העופרת שנמצא, שהמשטרה מאמינה כי הוא כדור אקדח, הוצא מכתפו של במאי הסרט, ג'ואל סוזה, שנפגע גם הוא בתקרית הקטלנית. הוא אמר גם שהחוקרים אספו כ-600 ממצאים מסט צילומי המערבון, כולל את מה שהם מאמינים שהוא האקדח שבו בוצע הירי, וכי למרות שיש צילומים ממקום האירוע – אין צילום של הירי עצמו.

השריף אדן מנדוזה ממשטרת סנטה פה, צילום: רויטרס

מנדוזה תקף את משתתפי הסרט, ואמר כי לדעתו הייתה "שאננות מסוימת" על סט הצילומים – ושהוא חושב שהתקרית צריכה לגרום לתעשיית הקולנוע, ואולי אף למדינת ניו מקסיקו שבשטחה צולם הסרט, "להתייחס לנהלי הבטיחות".

עוד אמר השריף כי בולדווין "משתף פעולה" בחקירתו, שעל סט הצילומים נמצאים כדורים חיים נוספים – ושטרם נקבע כיצד אותו כדור חי מצא את דרכו לאקדח שאיתו השחקן ביצע את הירי.

התובעת המחוזית מארי קארמק-אלטוויס אמרה כי כרגע זה מוקדם מדי לקבוע האם יש להגיש כתבי אישום נגד חשודים בירי, אכן אלה יוגשו אם הם יראו לנכון לעשות זאת.

הצלמת הלינה האצ'ינס, צילום: רויטרס

על פי תצהיר שהוגש על ידי המשטרה המקומית לבית המשפט בשבוע שעבר, בולדווין קיבל את האקדח שגרם למותה של האצ'ינס מעוזר הבמאי, דיויד הולס, שאמר כי מדובר ב"אקדח קר", כלומר בנשק בטוח לשימוש. הולס עצמו לקח את האקדח מעגלה שבה השתמשה האנה גוטיירז, שעבדה בסרט כאחראית על כלי הנשק המשתמשים כאביזרים בצילומים.

אותו הולס, אגב, הודה כי כשל בביצוע נהלי הבטיחות בסט הצילומים, כך לפי צו חיפוש שהגיע לידי רשת החדשות האמריקנית "פוקס ניוז". על פי הדיווח, הולס אמר כי "בדקתי אם יש חסימות בקנה, ברוב המקרים אין איש חיה, ואחראית הנשק פותחת את הצוהר ומסובבת את התוף, ואז אני אומר שיש 'אקדח קר' בסט".

הולס אמר בתצהיר אמרה כי האחראית, האנה גוטיירז ריד, הראתה לו את האקדח לאחר הפסקת צהריים ולפני השלמת החזרה – ושהוא זוכר שהיו שם רק שלושה כדורים. על פי התצהיר, הוא הודה כי הוא היה צריך לבדוק את כולם, אך לא עשה זאת – ולא גם לא זכר אם גוטיירז ריד סובבה את תוף האקדח.

צילום אווירי של סט צילומי הסרט "Rust", שבו השחקן אלק בולדווין ירה בטעות למוות בצלמת, צילום: Roberto E. Rosales/Albuquerque Journal

 

התקרית עצמה התרחשה כשבולדווין, שהגיב על התקרית באומרו ש"ליבי נשבר", כיוון את האקדח לעבר המצלמה, מאחוריה עמדה האצ'ינס, שנפגעה בפלג גופה העליון, בזמן חזרה. סוזה נפצע מרסיס בכתפו, פונה לבית חולים לקבלת טיפול רפואי – ושוחרר ממנו לאחר כמה שעות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר