לאחר שאמרה שלא תסלח לכוכבי "הארי פוטר": דניאל רדקליף מגיב לג'יי קיי רולינג

השחקן הבריטי, שגילם במשך שנים את הדמות האייקונית המבוססת על סדרת ספריה של רולינג, התבטא לאחרונה נגד אמירתה כי לא תסלח לו ולחבריו לצוות השחקנים אשר יצאו נגד התבטאויותיה בעבר על קהילת הטרנסג'נדרים • מה היה לו לומר בדיוק?

דניאל רדקליף, ג'יי קיי רולינג. צילום: AP, Gettyimages

השחקן הבריטי דניאל רדקליף הפך לכוכב ענק כשלוהק לסאגת סרטי "הארי פוטר" שהתבססו על סדרת ספריה של הסופרת הבריטית ג'יי קיי רולינג, אך למרות זאת הוא אינו חושש לצאת נגדה ואף מצהיר: "היא חלק מההצלחה שלי אבל אני לא חב לה חוב נצחי".

זה לא סוד כי רדקליף (34) והקולגות שלו בסאגת הסרטים המצליחה, אמה ווטסון ורופרט גרינט, רחוקים מלחלוק את דעותיה של רולינג הנחשבות בעיני רבים כטרנסופוביות. הם אף יצאו נגד מסריה בכל הנוגע לקהילת הלהט"ב ובמיוחד כלפי טרנסג'נדריות לאורך השנים. לאחרונה הסוגיה שבה לכותרות לאחר שרולינג הכריזה בסדרת ציוצים שעוררה סערה כי לא תסלח להם על דעותיהם.

דניאל רדקליף, אמה ווטסון ורופרט גרינט לצד הסופרת ג'יי. קיי. רולינג בבכורת הסרט "הארי פוטר ואבן החכמים", ב-2001, צילום: Getty Images

"זה מעציב אותי מאוד", הודה רדקליף בראיון שהעניק לאחרונה לאתר אטלנטיק כשנשאל על ההצהרה האחרונה של רולינג ועל הדעות הטעונות שלה. "אני מסתכל על האדם שפגשתי, הספרים שכתבה והעולם שיצרה ועבורי כל זה מעורר אמפתיה עמוקה. בלי ג'ו (הכינוי של ג'יי קיי רולינג, ע"ח) ברור ש'הארי פוטר' לא היה קיים ושום דבר בחיים שלי לא היה כנראה קורה באופן בו קרה, אבל זה לא אומר שאתה חב את האמת שלך למישהו אחר לכל חייך", הבהיר רדקליף שהודה כי בינו ובין רולינג אין כל קשר כבר שנים ארוכות.

כשנשאל לסיום על ההכרזה של רולינג כי לא תסלח לו ולעמיתיו על ההצהרות שלהם נגד אמירותיה לאורך השנים, בחר להשיב בלקוניות: "אמשיך לתמוך בזכויות של כל חברי קהילת הלהט"ב ואין לי כל תגובה מעבר לזה".

כזכור, בשנת 2020 רולינג עוררה סערה כשצייצה בטוויטר לינק למאמר דעה מהאתר דווקס, שכותרתו הייתה "יצירת עולם שוויוני יותר בימי הפוסט קורונה לאנשים שחווים מחזור". רולינג התייחסה בזלזול לכותרת, וצייצה בין היתר: "אני בטוחה שיש מילה לאנשים כאלה, שמישהו יעזור לי", והוסיפה מספר מילים המרפררות למילה "נשים".

דניאל רדקליף, צילום: GettyImages

רדקליף לא נותר אדיש לסערה שנוצרה והגיב במאמר דעה שהעלה לאתר של פרויקט טרוור, ארגון אמריקאי ללא כוונת רווח למניעת התאבדויות ולסיפוק תמיכה לבני נוער בקהילת הלהט"ב. "נשים טרנסג'נדריות הן נשים", כתב. "כל הצהרה שמנסה לטעון אחרת מוחקת את הזהות והכבוד של טרנסים והולכת כנגד כל העצות מצד אנשי מקצוע שיש ברשותם הרבה יותר ידע ומומחיות ממה שלי או לג'ו יש".

לסיום כתב גם כי הוא מתנצל אם ציוציה של רולינג "זיהמו" את חוויית הקריאה של ספרי "הארי פוטר" עבורם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר