בילי אייליש: "אנשים חושבים שהטיקים שלי נועדו להצחיק אבל הם בגלל תסמונת טורט"

כוכבת הפופ בת ה-20 סיפרה בראיון למנחה הוותיק דייויד לטרמן על ההתמודדות שלה עם תסמונת הטורט שאובחנה אצלה בגיל 11

בילי אייליש, צילום: אי.אף.פי

כוכבת הפופ בילי אייליש דיברה באריכות בראיון למנחה הוותיק דיוויד לטרמן על תסמונת הטורט שהיא לוקה בה. זה קרה במסגרת תוכנית האירוח שלו בנטפליקס "My Next Guest Needs No Introduction".

בשלב מסוים בראיון סובבה אייליש את ראשה ופערה את פיה. לטרמן שאל אותה מה פשר המחווה הפיזית הלא מובנת, והיא ענתה: "אני חווה טיק". המגיש התנצל על היעדר הרגישות שבשאלתו, ואייליש הסבירה: "אם תצלמו אותי במשך מספיק זמן אתם הולכים לראות המון טיקים. לא אכפת לי. זה באמת מוזר, לא דיברתי על זה בכלל".

לטרמן שאל אותה אם היא מרגישה בנוח לדון בכך, ואייליש סיפרה על ההתמודדות עם הטורט. "התגובה הרווחת ביותר בקרב אנשים כשהם רואים את זה היא לצחוק, כי הם חושבים שאני מנסה להצחיק", אמרה. "הם חושבים שאני עושה את העוויתות האלה כדי לבדר ומגיבים ב'חה חה'. אני תמיד נותרת מאוד פגועה מכך. או שהם מגיבים ב־'מה?', ואז אני מסבירה להם: 'יש לי תסמונת טורט'".

עוד אמרה אייליש כי "מה שמצחיק הוא שלכל כך הרבה אנשים יש את זה, ואף פעם אי אפשר לדעת... מספר אמנים פנו אלי ואמרו 'תמיד היה לי טורט'. אני לא הולכת להוציא אותם מהארון, מפני שהם לא רוצים לדבר על כך, אבל זה תמיד היה מאוד מעניין בעיניי... אני דווקא מאוד אוהבת לענות לאנשים כאשר אני נשאלת בנושא".

המוזיקאית בת ה־20 סיפרה כי היא אובחנה עם תסמונת טורט כשהייתה בת 11 וחוותה "טיקים קטנים". אלה, הסבירה, נעלמו עם הזמן אך הבולטים ביותר, שכוללים הזזת אזניים, הרמת גבות ואימוץ של שריר הזרוע, נשארו. "אלה דברים שלא היית שם לב אליהם במהלך שיחה רגילה איתי, אבל עבורי הם מתישים מאוד", אמרה. "אבל אני מרגישה שזה חלק ממני. עכשיו יש לי מספיק ביטחון לגבי זה".

לדבריה, כאשר היא מופיעה על במה, הטיקים אינם ניכרים עליה.

אין זו הפעם הראשונה שאייליש מספרת בכנות על חייה. לפני כמה חודשים סיפרה כיצד הצפייה בפורנו השפיעה עליה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר