לאחר 18 שנות עבודה: דורין אטיאס תובעת את מערכת גיא פינס

ל"ישראל היום" נודע כי אושיית האופנה והמגישה הוותיקה, שהובילה פינה קבועה במשך שנים בתוכנית, תובעת את המגיש הראשי ואת שתי חברות הפקת התוכנית על סכום של כחצי מיליון שקלים בגין פיטוריה • מערכת גיא פינס בתגובה: "כפיות טובה" • כל הפרטים

גיא פינס ודורין אטיאס, צילום: אורן בן חקון, שי יחזקאל

על המסך גיא פינס ודורין אטיאס נראו תמיד כמו אחד הצמדים עם הכי הרבה כימיה וקרבה, אבל האמת היא כי כעת מאוחרי הקלעים מתגלה סכסוך עמוק. ל"ישראל היום" נודע כי אטיאס תובעת את פינס על סכום של כחצי מיליון שקלים ובקרוב הם צפויים להיפגש בבית המשפט. 

• ערב טוב עם גיא פינס: ויהיה גם מחר?

אטיאס, לשעבר מגישת פינת אופנה ידועה ב"ערב טוב" עם גיא פינס, שחלוקת הדרקונים שלה למתלבשים בביצה הפכה למזוהה עם התוכנית, הגישה תביעה ובה היא דורשת מחברות ההפקה של התוכנית פיצויים בסך 472,728 שקלים בהמשך לתנאי העסקתה וסיום עבודתה במערכת באפריל 2021.

דורין אטיאס, צילום: אמיר מאירי

בכתב התביעה, שהגישה עו"ד ורד כינר באמצעות משרד עו"ד ארנה לין, נגד חברות התקשורת פינס גלעדי ופיימגיים, מסבירה אטיאס כי הגישה פינת אופנה כ-18 שנה במסירות ובמקצועיות, אף שלמורת רוחה הועסקה ביחסים קבלניים מבוססים על חשבוניות, לטענתה.

בכתב התביעה נכתב: "הנתבעות החליטו לנצל את חלומה של התובעת להפוך לדמות משפיעה בעולם האופנה ואת יכולתן וכוחן להגשים את אותו החלום על מנת למנוע ממנה את זכויותיה שבדין... פעלו בדרכים פסולות, בחוסר תום לב, בתחכום ובמודע כדי להתחמק מחובותיהן לפי דיני העבודה משל היה ענף הטלוויזיה 'מערב פרוע' ... בכך גרמו לה לנזקים ממוניים ושאינם ממוניים, וביתר שאת נוכח ובמהלך תקופת הקורונה".

אטיאס פוטרה באפריל 2021 במהלך משבר הקורונה, לטענתה ללא פיצויי פיטורין וזכויות קוגנטיות. "ללא הודעה מוקדמת, בלי שקוים לה הליך שימוע כדין ובלי ששולמו לה זכויותיה, זאת לאחר כ-18 שנים שבהן ביצעה את עבודתה במסירות".

דורין אטיאס וגיא פינס, צילום: צילום מסך

בכתב התביעה היא מתארת שהייתה שכירה ופתחה תיק עצמאית לפי דרישת ההפקה, כשהיא חסרת כוח מיקוח ובתנאים שהוכתבו לה ללא מקום לדיון. היא מסבירה כי מתוקף דרך ההתקשרות הזו, לא זכתה להטבות אף שהפכה לחברת צוות שמזוהה עם התוכנית ומשתתפת במחויבויות כמו אירועי יח"צ ועוד.

לטענתה, נאסר עליה לעסוק בתחום פעילותה בכלי תקשורת אחרים, תוך שהיא לא מקבלת תמורה מיוחדת בגין האיסור הגורף. לפעילויות אחרות נדרשה לעיתים לקבל אישור מיוחד.

"יובהר שחברות פינס התירו למגישים אחרים בתוכנית, שהתקשרו כנותני שירותים, לעסוק באופן קבוע בתחום פעילותם בכלי תקשורת מתחרים... לתובעת ניתן אישור של מר פינס להנחות את אירוע שבוע האופנה בחודש אפריל 2021, כאשר הוא מדגיש בפניה שאם לא היתה זו תקופת קורונה, הוא לא היה מאשר לה להנחות את האירוע".

במהלך הקורונה ועקב מיעוט באירועים, ירד משמעותית מספר הפינות שהגישה, והיא מתארת בכתב התביעה כי נאלצה מדי שבוע "לרדוף" אחרי ההפקה בבירור אם יש לה פינה.

דורין אטיאס, צילום: שי יחזקאל

בתקופה שבין מרץ 2020 ועד אפריל 2021, כך על פי התביעה, היא הגישה בתוכנית פינות מועטות, שהפחתתן, לדבריה, פגעה באופן מוחשי בהכנסותיה ולמעשה היו אדישים למצבה ולא נקפו אצבע בניסיון להקטין את נזקה.

כמו כן, אטיאס מציינת כדוגמה כי בשל סיווגה כקבלנית עצמאית, לא התאפשר לה לצאת לחל"ת.

היא מציינת כי הפינה האחרונה התקיימה באפריל 2021 ולמעשה "הנתבעת חדלה מלספק לתובעת אפשרות אמיתית להגיש פינה בתוכנית, ולמעשה פיטרה את התובעת באופן חד-צדדי ללא כל הודעה מוקדמת".

אטיאס גם משתפת על העבודה מאחורי הקלעים: "גבולות גזרה" שלפיהן התבקשה לפעול בפינות, "הטלת וטו על תוכניות המשודרות בערוצים המתחרים או דמויות מפתח בעולם האופנה, לעיתים משיקולים לא מקצועיים כגון ביחס לגורמים שהיה להם סכסוך אישי עם מר פינס".

בסוף 2021 כששמעו במערכת על מו"מ על לייט נייט ברשת 13, נגדעה עבודתה כמלבישה. "גדעו את ההתקשרות עם התובעת גם כמלבישה באופן פוגעני ביותר, ותוך פגיעה פתאומית ומשמעותית בהכנסתה", לשון התביעה.

לסיכום התביעה מבקשת אטיאס הכרה ביחסי עבודה של 18 שנה, לרבות פיטורים שלא כדין, אי-עריכת שימוע והיעדר הודעה מוקדמת.

פירוט הפיצויים שדורשת אטיאס: פיצויי פיטורין כ-175,000 שקלים, הפקדות פנסיה כ-30,000 שקלים, אובדן רווחים עקב אי-הפקדות פנסיה כ-13,000 שקלים, פיצוי פיטורין שלא כדין כ-50,000 שקלים, פיצוי אי-הודעה מוקדמת כ-9,700 שקלים, אי-מסירת הודעה בדבר תנאי העסקה ושינויים כ-20,000 שקלים, פדיון חופשה כ-16,000 שקלים, הבראה כ-2,400 שקלים, נסיעות כ-5,800 שקלים, ופיצוי לא ממוני ללא הוכחת נזק 150,000 שקלים. סך התביעה, כאמור: 472,728 שקלים.

דורין אטיאס מסרה בתגובה: "משהסתיימו עשרים שנים של עבודה משותפת ביקשתי פיצויים וזכויות נוספות המגיעות לי. גיא פינס ומערכת 'ערב טוב' טוענים שלא מגיע לי כלום ולכן פניתי לבית הדין לעבודה שיכריע בעניין. אני בוטחת בבית הדין לעבודה שיעשה צדק".

ממערכת גיא פינס נמסר בתגובה: "עצוב לנו הן כמערכת ובעיקר כבני אדם, על כך שדורין אטיאס יורקת בעזות מצח לבאר שממנה שתתה ושתתה במשך שנים. האמת היא שדורין אטיאס סיימה מיוזמתה את עבודתה בתוכניתנו אחרי שנעתרה להצעת עבודה אחרת שפיתתה אותה בערוץ 13 המתחרה, ולמרות אינספור ניסיונות לשכנעה להישאר עמנו".

"ערב טוב עם גיא פינס", צילום: קשת 12

"וגרוע מכך, תוך שהיא מסתירה ומכחישה במסכת של שקרים את המגעים איתה מכל מי שחשבו שהם חבריה. אלא מה? כשמצאה את עצמה מובטלת גם בערוץ המתחרה כעבור שבועות ספורים, בחרה כנראה באפשרות פרנסה חדשה - לתבוע מאיתנו פיצויים על יחסי עבודה שהיא עצמה בחרה שלא לנהל איתנו כל השנים - בהיותה עצמאית ובעלת עסק בתחום האופנה שאותו ניהלה במקביל בכל אותה תקופה.

"תביעתה נטולת בסיס משפטי. יותר מזה יתברר בבית המשפט תחת הסעיף: כפיות טובה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר