כבר לא המנגל של פעם: תחום הגרילים מתחדש עם טכנולוגיות מסקרנות

גרילי הגז מחליפים בעקביות את מנגלי הפחמים, בעיקר כי הם מספקים פתרונות צלייה נוחים יותר, טכנולוגיה מתקדמת ודרכים רבות לצליית הבשר • לצידם נמצא מעשנות, וגם גריל לבישול באוויר חם • מהם החידושים בתחום, והאם הייתה עליית מחירים?

גריל PROFESSIONAL של צ'אר ברויל . צילום: CHARBROIL

יום העצמאות מהווה תירוץ מצוין לרכישת מנגלים - מחוץ לבית, אך גם בתוכו. אם בעבר הצרכנים הישראלים היו רוכשים את המנגלים הפשוטים עם הפחמים - כיום, בעקבות החדשנות והמגוון הרחב בתחום, צרכנים רבים מעדיפים לקנות גרילי גז מתקדמים, שמאפשרים להכין בשר, דגים וירקות בקלות ובמהירות.

גילי ששון, סמנכ"לית השיווק בחברת אמישראגז, מספרת כי באופן מפתיע, הביקוש לגרילים גבר מאז המלחמה. "זה נראה מוזר", היא אומרת, "אבל זה נובע משתי סיבות: אחת - אנשים נמצאים יותר בבית, משקיעים בו וקונים גריל לכינוסים משפחתיים. הסיבה השנייה היא החשש מתרחיש עלטה. הצרכנים, בתגובה, נערכים עם מוצרים קטנים, כמו גזיות וכאלה שעובדים על גז, ומעדיפים פתרונות כמו כיריים ניידות, ולצד זה גם קונים גרילים למרפסת".

קינג ברויל 340, להשיג באתר אמישראגז, צילום: יח"צ

ששון מספרת על החדשנות בתחום: "אמישראגז מוכרים את מותג הגרילים הקנדי ברויל קינג, והחדשנות בו מגיעה לידי ביטוי דווקא בעולמות של הנראות. הגריל הפך להיות חלק בלתי נפרד מעיצוב הבית. את שלושת הדגמים המוצלחים שלנו אנחנו מוכרים בצבעי שחור ונירוסטה, ויש לו ביקוש רב. כמו כן, היות שלישראלים קשה לדחות סיפוקים, אנחנו מאפשרים אספקה בתוך 48 שעות גם למי שנזכרו ברגע האחרון".

ומה לגבי המחירים? לדברי ששון, המוצרים לא התייקרו. "מלבד העובדה שלא העלינו מחירים השנה, אפשר למצוא אצלנו גרילים החל מ־1,890 שקלים. אמנם במחיר הזה מדובר בגריל קטן יחסית, אבל יש לנו מגוון רחב בטווח המחירים".

גריל גז לבישול חוץ, Gourmet BBQ TEKA, צילום: יח"צ

טכנולוגיה בשירות הגריל

הראל בראודה, סמנכ"ל השיווק של ניין מוצרי צריכה, יבואנית Coleman ו־Weber, מצביע על מגמת ההתמקצעות בתחום הבישול והצלייה כסיבה לביקוש הגובר בתחום: "לאחרונה יש יותר אנשים שמתחילים להתעסק בבישול באופן מקצועי, מה שמוביל לגידול בביקוש לגרילים מקצועיים יותר, שמאפשרים צלייה של מגוון מזונות בשיטות שונות.

"כמו כן, השוק חווה התפתחות בתחום הטכנולוגיה. קיימים גרילים חכמים של Weber שמתחברים לאפליקציה, ומאפשרים ניטור של טמפרטורת הבשר ומעקב אחרי תהליך הצלייה. האפליקציה גם מציעה מתכונים, והוראות שמסייעות למשתמשים לשלוט בתהליך באמצעות הסמארטפון".
כמו ששון, גם בראודה מציין שהחברה ספגה עליות מחירים ולא ייקרה את מוצריה שנמכרים למשווקים, וכתוצאה מכך - גם המחיר עבור הצרכן לא עלה.

גריל GENESIS EPX-435WEBER, צילום: וובר
אפליקציה שמתחברת לגריל של וובר, צילום: יח"צ

ארז וסנר, סמנכ"ל המכירות של רשת מחסני חשמל, מספר גם הוא על התגברות בביקוש: "מפסח ועד היום אנו עדים לגידול של 128% במכירות ברשת של גרילים ושל מעשנות, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. הסיבה המרכזית היא כניסתו של המותג סאוטר לשוק, עם דגמים מוזלים של גרילים שכוללים שניים ושלושה מבערים, במחירים של 499 ו־799 שקלים בהתאמה".

תחדשו לי

בשוק קיימים חידושים רבים נוספים בתחום המנגלים. סדרת Professional PRO החדשה של צ'אר ברויל מציעה גרילים עם כירת צריבה - שעובדת בטכנולוגיית אינפרא־אדום שמונעת התלקחויות וחוסכת בגז, ושמגיעה ל־900 מעלות לסגירה של הבשר בתחילת הצלייה או בסיומה. הכירה מגיעה עם תאורה בכפתורי ההדלקה לשליטה משופרת בזרימת הגז, ועם פותחן בקבוקים מובנה. המחיר: 2,300-4,500 שקלים.

כמו כן, המותג Teka מציג סדרת גרילי גז חדשה לבישול חוץ, בשילוב טכנולוגיה שעוזרת לשלוט בטמפרטורת הצלייה לפי הצורך ובהתאם לסוג הבשר. מדובר בשני גרילי אלחלד שכוללים הצתה מהירה של האש, מערכת בקרה על טמפרטורת הצלייה, ארבעה מבערים ואופציה להשאיר את האוכל חם גם לאחר שנצלה. המחיר: החל מ־5,900 שקלים.

הגריל מעשנה החדש של נינג'ה דגם OG853 בעברית, צילום: יח"צ שריג

מלבד גרילי הגז, גם תחום הגרילים החשמליים לא קופא על השמרים. ליאור לוי, סמנכ"ל הסחר של שריג אלקטריק, היבואנית הרשמית של המותג נינג'ה בישראל, חושף כי המותג צפוי להתרחב בקרוב עם מוצרי גריל חיצוניים. לדבריו, תחום ה"על האש" מאוד מייחד את הציבור הישראלי, ובשנים האחרונות רואים מגמה של התחזקות בקטגוריה הזו. "השקנו ב־2020 את הגריל הביתי שמאפשר לעשות על האש בלי כל הבלגן שמסביב. מאז נמכרו 500 אלף גרילים לשימוש ביתי, והמכירות גדלות מחודש לחודש. בחודש הקרוב נתרחב לתחום המשפחות עם מוצרי גריל חיצוניים, הכוללים מעשנה וטאבון חיצוני עם מעשנה, לשימוש במרפסות".

לוי מספר שגם נינג'ה לא העלתה מחירים השנה, ומצביע על ביקוש גובר מאז המלחמה: "משהו בהתנהגות הצרכנית מתכנס לבית בעת משברים, כמו הקורונה והמלחמה, והצרכנים פיצו את עצמם בקניות".

גריל בישול בריא, TEFAL, ניופאן, צילום: ניופאן

גריל חשמלי נוסף שייך ל־Tefal, ומציע שני תאים עם שמונה תוכניות ורשת לצלייה ולבישול באוויר חם. המחיר: 999 שקלים באתר "לאסטפרייס".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר