נהיגה ראשונה: טויוטה ראב 4

טויוטה ראב 4 החדש משתמש בפלטפורמה חדשה וטכנולוגיה היברידית. התוצאה מציגה שיפור ברור ויכולת טובה. גם אם לא מלהיבה כמו הדגם המקורי משנות ה-90'. אצלנו – ממש עכשיו

טויוטה די המציאה את המונח SUV קטן עם הנעה כפולה קבועה, עם ה-RAV4 הראשון שהוצג ב-1994. מאז לאורך דורותיו הפך רכב הפנאי של טויוטה לאחד הדגמים החשובים והנמכרים שלה. יותר מ-8.5 מיליון ג’יפונים כאלו מכר הענק היפני מאז שהוצג, מה שהופך אותו למשמעותי מאוד עבור טויוטה ומייצר עניין בקרב הקהל המקומי בישראל.

 

מה חדש?

 

 

מדובר בדור חדש לגמרי, כזה שעוצב על גבי פלטפורמה חדשה לחלוטין. מה שבולט לעין, לפני הכל, הוא העיצוב החדש. אם הראב 4 הקודם נראה מעט כמו מכונית משפחתית מוגבהת, הנוכחי לוקח כיוון מסוקס ואגרסיבי יותר. בכל הקשור להנעה, נסמך הראב 4 החדש על מערכת הנעה היברידית המוצעת בשתי גרסאות – הנעה קדמית/כפולה.

 

 

פלטפורמה חדשה לחלוטין צילום: יצרן

 

גרסת ההנעה הקדמית מונעת ביחידה היברידית המשלבת בין מנוע בנזין בנפח 2.5 ל’ למנוע חשמלי המייצרים הספק משולב של 218 כ”ס ו-22.5 קג”מ העוברים דרך תיבה רציפה אל הגלגלים הקרדמיים. הנתונים מספרים על תאוצה מהמקום תוך 8.4 ש’ בדרך למהירות מירבית בת 180 קמ”ש. גרסת ההנעה הכפולה, מוסיפה מנוע חשמלי שמניע את הגלגלים האחוריים לסידור הזה. התוספת הזו מגדילה את ההספק המשולב ל-222 כ”ס ומקצרת את התאוצה ל-100 קמ”ש (8.1 ש’).

 

רוצים עוד מאוברדרייב >>>

 

 

בין כל החידושים שיש כאן (כמו מראה מרכזית דיגיטלית) כדאי להתמקד במערכות הבטיחות המתקדמות (טויוטה סייפטי סנס 2.0) שכוללות כאן בלימה אוטונומית, כיוונון אורות אוטומטי, מערכת שמירת נתיב אקטיבית, בקרת שיוט אדפטיבית וזיהוי תמרורים. כל אלו יגיעו אלינו כסטנדרט.

 

 

המראה קשוח יותר, גם מבפנים צילום: יצרן

 

איך זה מרגיש?

 

פנים אל פנים מדובר בתוצאה מוצלחת, הוא נראה עדכני וקשוח במידה. גם תא הנוסעים מרגיש טוב עם איכות חומרים ובנייה טובים ונגיעות עיצוביות מוצלחות. כפתור השליטה הגדולים, משטחי גומי בגימור שונה, ידיות אחיזה בשרניות והעיצוב הכללי נותנים נגיעות של “שטח” בתוך התא.

 

 

המרווח טוב למדי מלפנים ומאחור ותא המטען נראה גדול, עם פתח טעינה רחב ומפלס מעט גבוה. למרות המראה שהפך לקשוח יותר, הנסיעה מרגישה נעימה ורכה יותר מהדור היוצא. זה כולל את כל אביזרי השליטה שמרגישים קלים וגם את כיול המיתלים.

 

 

איכות הנסיעה השתפרה בצורה משמעותית צילום: יצרן

 

על הכבישים המצוינים של ברצלונה, נוחות הנסיעה היתה טובה. גם במקומות בהם הסלילה לא מושלמת. הראב4  החדש מצליח להיות סופג, נוח וגם שקט מקודמו בכל סוג של שימוש. בהדגם בעל ההנעה הקדמית הציע ביצועים טובים, לרבות תאוצות ביניים טובות ושיוט נינוח במהירות בינעירונית.

 

הנינוחות הזו מופרת כשדורשים מיחידת ההנעה יותר, במקרים כאלו, המנוע מטפס לסל”ד האפקטיבי שלו ומייצר שאון נוכח ועסוק בתא הנוסעים. בכל הקשור להתנהגות כביש, מרגיש הראב4 החדש בוגר ורהוט, עם רמות אחיזה טובות ותגובות צפויות ונכונות במגבלות. מערכות הבטיחות המתקדמות פועלות היטב, למעט מערכת השמירה על הנתיב שהרשימה פחות.

 

 

מענה לשתי האופנות החזקות ביותר בתחום הרכב צילום יצרן

 

שורה תחתונה

 

טויוטה ראב 4 החדש מציג מראה מושך לצד יכולת שהשתפרה משמעותית. אם מצרפים לזה את החיבה האדירה שרוכשים בישראל (ובעולם לרכבי פנאי ולטכנולוגיה ההיברידית, מקבלים מוצר מרשים למדי. כזה שהצלחתו מובטחת, והפעם לא רק בגלל השם או המיצוב.

 

 

נתונים: טויוטה ראב 4 היבריד הנעה קדמית

 

 

מנוע: היבריד, 2,487 סמ”ק, מנוע חשמלי

 

 

הספק (משולב): 218 כ”ס

 

 

מומנט (משולב): 22.5 קג”מ

 

 

גיר: רציף

 

 

בסיס גלגלים: 269 ס”מ

 

 

מחיר: 170,000 שקלים

 

 

 מראה, יכולת, מוניטין +

 

 

–  רעשי מנוע תחת עומס

 

 

 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו