בכניסה לאירוע ההשקה של הטויוטה קורולה החדשה, עמדה טויוטה קורולה ישנה. זו שמשה מעניין תזכורת לנתון הטריוויה המזוהה ביותר עם הקורולה. כן, זה דגם וותיק שייצורו משתרע על יותר מחמישה עשורים ו-11 דורות. וכן זו עדיין המשפחתית הנמכרת ביותר בעולם והדגם הנמכר ביותר מאז המצאת המכונית.
לצד תדמית יצוקה בבטון, כזו שמבטיחה אמינות, יעילות ושמירת ערך, יש לקורולה גם מוניטין של מכונית משעממת, אפורה, קרה. בטויוטה רוצים לשמור על ערכי הליבה כאן, אבל גם לקרוץ לקהל חדש, כזה שמחפש קצת יותר שמחת חיים במכונית שלו. משימה לא פשוטה.
מה חדש?
את שמחת החיים הזו, מקבל הדור החדש של הקורולה בעיצוב. לפנינו הוצגו גרסאות סדאן, סטיישן והאצ’בק וזו האחרונה, בהחלט נראית אחרת, מושכת. לנסיעת במבחן בחרנו בסדאן הקלאסית, גם היא מקבל עיצוב חדש ומרשים גם אם מוחצן פחות. המראה החדש נח על הפלטפורמה הגלובלית של טויוטה. מעבר להצהרות על מבנה קשיח יותר ומשקל נמוך יותר יש כאן מתלה רב-חיבורי מאחור. זה אמור לתרום לנוחות ולהתנהגות של הקורולה החדשה.

בכל הקשור ליחידות הנעה יש שתיים שרלוונטיות כרגע לישראל. האחת היא 1.6 ל’ (132 כ”ס) שתגיע אלינו לתת מענה למכרזים עם הגבלה לנפח האמור. הגרסה שתעניין יותר את הלקוח הפרטי היא ה-1.8 ל’ ההיברידית (122 כ”ס) שאמורה להציע יתרון ברור בכל הקשור לצריכת דלק. מעבר לזה כדאי לציין את הדור השני של מערכת הבטיחות של טויוטה שכוללת בקרת שיוט אדפטיבית, יכולת זיהוי הולכי רגל ואופניים בבלימה האוטונומית, שמירה עם הנתיב וגם תאורה חכמה ומונעת סינוור.
איך זה מרגיש?
כניסה לתא הנוסעים מגלה כיסאות עמוקים ונוחים יותר מהזכור וגם עיצוב חדש עם קווים שמזכירים את עבודת העיצוב החיצונית. בגרסאות הפשוטות יותר, ההרכבה מצוינת ורמת החומרים מעורבת. יש כאלו נוקשים יותר ונוקשים פחות, כשהיחס בניהם משתפר ככל שעולים ברמת הגימור. המרווח מרגיש קצת טוב יותר מבעבר (למרות בסיס גלגלים שנותר על 270 ס”מ כאן) ובמושבים האחוריים נרשמה קשיחות מוגזמת.
אחד הדברים הברורים כבר מההתחלה הוא השיפור באיכות הנסיעה. שיכוך המהמורות יעיל למדי ובעיקר בידוד הרעשים שופר משמעותית. בדור הזה מבקשת טויוטה לייצר גם חוויית נהיגה מלהיבה יותר מדורות עברו. לטענתם הם ניסו להעניק לקורולה ניהוג טבעי יותר ותחושת בטחון לנהג. זה מתורגם לכביש עם היגוי ישיר יותר ותגובות משופרות של השלדה לצד רמת אחיזה גבוהה. קורולה החדשה אכן מרגישה טבעית ונכונה יותר על הכביש, מבצעת היטב את פקודות הנהג אבל עדיין רחוקה מלהלהיב.
אותם דברים אמורים לגבי יחידת ההנעה ההיברידית. הביצועים סבירים, אבל אופי הפעולה בשילוב הגיר הרציף, נותן תחושה רזה מאוד בכל הקשור לתאוצות ותגובת דוושה. בסוף שני ימי הנהיגה, התגלה היתרון האמיתי של יחידת ההנעה הזו, עם צריכת דלק פנטסטית של 18.5 ק”מ/ל’ בנהיגה נמרצת למדי ועומס גבוה.

שורה תחתונה
הקורולה החדשה שמה את הכוונות על השוק האירופאי. הקהל שם אנין, עדכני ודורש הרבה מהמשפחתית הקומפקטית שלו. הקורולה לוקחת לשם צעד ברור, עם עיצוב רענן, אבזור נוחות ובטיחות מקיף וקפיצה במנהגי הכביש.
הקהל המקומי יוקיר יותר את הערכים המסורתיים של הקורולה, בתוספת האבזור העדיף וצריכת הדלק הנמוכה. כך או כך, הקורולה החדשה מנערת במקצת, את התדמית האפרורית שדבקה בה בעשורים האחרונים ומסמנת את הכיוון בו מבקת החברה הזו לצעוד.
דגם: טויוטה קורולה 1.8 ל’ היבריד
מנוע: 1,798 סמ”ק, בנזין-חשמל
הספק: 122 כ”ס ב-5,200 סל”ד
מומנט (בנזין): 14.5 קג”מ ב-3,600 סל”ד
גיר: רציף
תאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש: 11 ש’
מהירות מירבית: 180 קמ”ש
בסיס גלגלים: 270 ס”מ
מחיר: 133,000 שקלים
+ יכולת כללית, צריכת דלק
– אופי יחידת הנעה
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו