סקודה סקאלה היא מכונית חשובה למדי. היא חשובה לסקודה היות והיא אמורה לייצג אותה בסגמנט הקומפקטיות המשפחתיות. ולמרות שהקטגוריה הזו ננגסת ללא הרף על ידי אופנת רכבי הפנאי, היא עדיין משמעותית וחשובה. אבל מעבר לזה, היא חשובה מנקודת המבט המקומית. החשיפה הראשונה של הסקודה סקאלה נערכה כאן, בישראל, ומאות עיתונאי רכב מהעולם הגיעו לכאן לאירוע האמור. זו הייתה הפעם הראשונה בה בוחר יצרן משמעותי להציג רכב חדש על אדמת ארץ הקודש. ובינתיים גם האחרונה.
מה חדש?
הסקאלה מכוונת כאמור אל סגמנט הקומפקטיות העמוס, שם ניתן למצוא מתחרות רבות יכולת כמו פולקסוואגן גולף ויונדאי I30. זו משימה לא פשוטה בהתחשב בעובדה שהסקאלה משתמשת בפלטפורמה מתוחה שמקורה בפולקסוואגן פולו הקטנה יותר. למרות זאת, היא ארוכה ורחבה מפולקסוואגן גולף יחידות ההנעה שעמדו לרשותנו בהשקה כללו אחת עם מנוע 1.0 ל’ המפיק 115 כ”ס ומשודך לתיבה ידנית בעלת 6 מהירויות. השנייה הציעה מנוע 1.5 ל’ המפיק 150 כ”ס שעוברים לתיבה כפולת-מצמדים בעלת 7 יחסי-העברה.
המנועים האלו, התוצרת העדכנית של קונצרן פולקסוואגן, הם לא הפרטים היחידים בסקאלה שמזכירים מותגים אחרים בקונצרן. תא הנוסעים כולל מסך מולטימדיה גדל מימדים במרכז הקונסולה, לוח השעונים הוירטואלי מזכיר את הטכנולוגיה שנולדה באודי ועוד. גרסאות ההשקה כללו מפרט אבזור מרשים, לרבות ריפודי אלקנטרה, ציוד בטיחות מתקדם מלא, חישוקי סגסוגת גדולים ועוד. עוד מילה בנוגע לממדים – לסקאלה יש את תא המטען הגדול ביותר בקטגוריה. עניין מסורתי אצל סקודה.

איך זה מרגיש?
כניסה לתא הנוסעים מגלה עיצוב עדכני, חומרים איכותיים ברובם והרכבה מצוינת. המרווח, מלפנים ומאחור, גם מוסיף לתחושה הנעימה וחוות הדעת החיובית. על הכביש הסקודה מייצרת תחושה מאוד סולידית. התנהגות הכביש בטוחה וצפויה. ההגה מדויק למדי, גם אם חסר תחושה ומרגיש קצת אלסטי במרכז. הסקודה משייטת בצורה נעימה במהירות הבין עירונית המקובלת במחוזותינו כשרק מעט רעשי רוח וכביש חודרים אל התא.
התלונה העיקרית עולה מול נוחות הנסיעה ויכולת הספיגה של המתלים. הסקאלה מציעה ריסון טוב של הגוף כשהמחיר מורגש על הכביש המשובש, בעיר ומחוצה לה. עם חישוקי 17 אינץ’ וצמיגים בחתך נמוך לא הצליחה הסקאלה להעלים את מפגעי הכבישים בקרואטיה. כאן אפשר להרגיש את הפלפורמה הפשוטה יחסית עליה היא מבוססת.

שורה תחתונה
בסופו של יום התגלתה סקודה סקאלה כמכונית מרשימה ובוגרת למדי. עולה בעשרות מונים על הניסיון הקודם של סקודה בכיוון הזה, עם הראפיד. הביצועים טובים בשתי יחידות ההנעה, תא הנוסעים מרווח, האבזור רב ורק איכות הנסיעה על כבישים שבורים לא מרשימה מול המתחרות המתקדמות בסגמנט. מכאן שבתמחור הנכון יכולה הסקאלה להציע אופציה ראויה לאלו.
דגם: סקודה סקאלה 1.5 ל’
מנוע: 1,498 סמ”ק, טורבו
הספק: 150 כ”ס מ-5,000 סל”ד
מומנט: 25.5 מ-1,500 קג”מ
גיר: רובוטי כפול-מצמים, 7 היל’
תאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש: 8.2 ש’
מהירות מרבית: 219 קמ”ש
בסיס גלגלים: 264.9 ס”מ
מחיר: טרם נמסר
+ סולידית, איכותית
– עידון על כבישים משובשים