ב.מ.וו R1250 GS במבחן

אחד מאופנועי התיור-הרפתקה המשובחים מקבל עוד כוח ועוד יכולת

ב.מ.וו R1250 GS נשחב כבר הרבה שנים לאחד מהאופנועים המושבחים שבנמצא. הוא הגיע למעמד הזה עם תמהיל מאוד ברור שכלל נוחות ושימושיות בכל טווח, יחידת הנעה ייחודית ותדמית של גומע מרחקים מדופלם. השנה מקבל הדגם שיפורי מנוע ומעטפת עזרי רכיבה משופרת, אלו אמורים לעזור לו, לשמור על מקומו.


מה חדש?


החלק העיקרי ששופר השנה הוא המנוע. הבוקסר האלמותי של ב.מ.וו קיבל הגדלת נפח ל-1,254 סמ”ק. יש כאן גם תזמון שסתומים משתנה לראשונה והנתונים אכן מראים קפיצה משמעותית לעומת הדור הקודם. עם 136 כ”ס ו-14.6 קג”מ הוא לא מציג רק גידול בהספק, אלא גם נתון מומנט אדיר.


עוד מאוברדרייב >>>


השינוי הברור והעיקרי השני מתרכז במערכות עזר מתקדמות לרוכב. ה-GS מגיע לארץ עם חבילת מערכות מקיפה הכוללת, בין היתר, ABS מתקדמת לפנייה, בקרת אחיזה, 4 מצבי רכיבה השולטים על כל המערכות האמורות, קוויקשיפטר, כיוונון אוטומטי למתלים ומסך TFT עם קישוריות לטלפון הסלולרי. וזו רשימה חלקית. המחירים נעים בין 160,000 ל-166,000 שקלים כשההבדלים מתרכזים בעיקר בצביעות מיוחדות ועוד נגיעות.



המנוע צמח בנפח, קיבל מערכת תזמון שסתומים משתנה והתחזק לכל אורך רצועת הכוח

איך זה מרגיש?


כמו GS שקיבל סטרואידים. לפני הכול זה מרגיש כמו אותו האופנוע בבסיסו. אותה תנוחת ישיבה נוחה ומרווח ויכולת להעביר הרבה ק”מ ללא מאמץ וללא מכאוב. מיגון הרוח מצוין והשלדה הזו, עם מערכת המתלים הייחודית, ממשיכה להציע הרבה שקט בתמורה לניתוק התחושות מהרוכב.


תפעול על המערכות אינטואיטיבי וברור. המידע מופיע על הצד והמעבר בין האפשרויות מתבצע מידית שליטה נוחה. תפעול כל המערכות קליל ודורש מעט מאוד מהרוכב. בגדול בוחרים מצב (נוחות או דינאמי לדוגמה) והבימר הגדול דואג לשאר.


עוד משהו שלא אבד זו התחושה הייחודית של הבוקסר הזה. יש כאן אותה תגובה, אותו צליל, אותה תחושה. זה לא מנוע יפני ורהוט מצד אחד אבל הוא בהחלט נעים ובשרני מצד שני. בשרניות מתארת מצוין את התפקוד שלו. תוספת הכוח מורגשת מאוד כשכבר מסל”ד תת-קרקעי הב.מ.וו הזה מושך בצורה ברורה והחלטית. גם בסל”ד  גבוה היותר הוא מרגיש נמרץ. מעל ל-6,500 סל”ד מורגשת דחיפה משמעותית כשה-GS מתחיל למהר באמת. אין שום בעיה להניף את הגלגל הקדמי לאוויר כאן בהילוכים הנמוכים. ואין שום בעיה לאשש את נתון המהירות המרבית.



גם מערכות העזר המתקדמות שודרגו למילה האחרונה שיש לב.מ.וו להציע. השליטה עליהן קלה וברורה על המסך הגדול

 


יחד עם המנוע הזה, ה-GS מקבל חיים חדשים. הוא מגיב ומהיר יותר, משתף פעולה היטב במגוון צורות רכיבה. חיסרון? הוא צמא למדי ותחת עומס רשמנו צריכת דלק של 13.6 ק”מ/ל’. המכלולים מלמטה משדרים חוסן וביטחון. ה-GS לא היה אף פעם אופנוע שמדבר אל הרוכב שלו דרך קצות האצבעות. גם הדור הזה שומר על אותו אופי. מנגד, הוא לא מראה שום סימני של לחץ תות עומס ובהחלט משדר לרוכב שהכל תחת שליטה. אם מצרפים לאלו את מערכות העזר השונות מקבלים אופנוע שאפר לעבור איתו ק”מ רבים בנינוחות מוחלטת.


 


שורה תחתונה


השיפורים שב.מ.וו ביצעו ב-GS הגדול שלהם מדוייקים ונכונים. המנוע הזה מוסיף מימד חדש לאופנוע משובח בלאו הכי. והוא זאת מבלי לאבד את האופי הייחודי שלו. כנדרש בימים האלו, ב.מ.וו מוסיפים עוד ועוד מערכות בטיחות מתקדמות, אבל תפעולן של אלו קל מאוד והערך המוסף שלהן ברור. הרוכב יכול לבחור ולהתאים את פעולתן לפי העדפותיו ולקבל רשת ביטחון אפקטיבית. כך יוצא שהטוב הופך טוב יותר. ונותרנו רק עם המחיר, שמותיר אותו הרחק מהישג ידו של הישראלי הממוצע.



יכולת משופרת בכל סוג של שימוש

ב.מ.וו R1200 GS


מנוע: בוקסר, 1,254 סמ”ק


הספק: 136  כ”ס


מומנט: 14.6 קג”מ


גיר: רגיל, 6 היל’


מהירות מרבית (יצרן): 200 קמ”ש


צריכת דלק (מבחן): 13.6 ק”מ/ל’


בסיס גלגלים: 151 ס”מ


מחיר: 160,000 שקלים


+ מנוע חדש ומלהיב, יכולת כללית


– מנותק, מחיר, צריכת דלק


טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר