במשך שנים תעשיית הרכב הסינית התפתחה בתוך מציאות משל עצמה. עשרות יצרניות שהתפתחו בתוך הרפובליקה, בדרך להפוך לשוק הגדול ביותר בעולם. יצרניות רכב מוכרות לא יכלו להתעלם מהשוק הזה והחלו נכנסות אליו, משתפות פעולה עם היצרניות המקומיות. הצעדים האלו, נתנו יכולת פיתוח וייצור משופרים לסינים, ועכשיו התיאבון שלהם גדל. עכשיו, הם רוצים לפרוץ את הגבולות המקומיים, לעבר אירופה וארה”ב.
מה חדש?
GAC היא היצרנית החמישית בגודלה בסין עם היקף ייצור של כ-2.5 מיליון מכוניות בשנה (יותר מלא מעט יצרניות אירופאיות מוכרות). סיור במתקני החברה, המשתרעים על שטחים אדירים, מתחיל להסביר את היקף הסיפור. מחלקת המחקר והפיתוח נראית כמו זו של יצרניות מתקדמות, מפעלי ההרכבה רובוטיים לחלוטין, נקיים, שקטים ונראים כאילו נלקחו מסרט מדע בדיוני. רשימת החברות איתן משתפת פעולה GAC כוללת את טויוטה בין השאר. זה רומז במשהו על יכולותיה וגם מסביר מדוע, היבוא לישראל יתבצע על ידי יבואנית טויוטה.
מיותר לציין שסין היא מקום שונה מאוד בעיניים מערביות. וזה כולל גם את אפשרות הנהיגה כאן. בגלל מגבלות כאלו ואחרות הקשורות בחוקים מקומיים, התאפשר לקבוצת העיתונאים מישראל לנהוג רק בקטע כביש קצר למדי. כך שמה שיש לפנינו היא טעימה קצרה מאוד. הראשון להתרשמות הוא רכב פנאי קטן ששייך לדור הקודם של היצרנית ששיווקו יחל אצלנו כבר בפברואר הקרוב. השני והשלישי הם מוצרים מתקדמים על פלטפורמה עדכנית ואלו יגיעו אחריו.

על הכביש
ה-GE3 שנמסרה לנו היא רכב פיתוח פעיל, כזה שעובר ק”מ רבים וברמת גימור נמוכה לעומת מה שעתיד להגיע לארץ. העיצוב החיצוני קצת מיושן וקופסתי ולא נראה כמו הדור האחרון של רכבי הפנאי הקטנים. העיצוב הרבוע הזה, תורם למרווח פנים טוב מאוד, למרות הממדים הקטנים. לארץ אמור להגיע הרכב הזה עם רמת אבזור גבוהה מאוד לדברי היבואן כולל ריפודי עור, מושבים חשמליים, גג שמש ועוד.
בניגוד לדגמים שיגיעו לכאן אחריה, ה-GE3 לא מצוידת באביזרי בטיחות מתקדמים. האווירה כאן טכנולוגית במידה, אבל מרשימה פחות מהדגמים החדשים יותר בהם נסענו. על הכביש מייצר המנוע החשמלי ביצועים טובים, עם משיכה אחידה, חזקה ושקטה. מה שהלהיב פחות אלו המתלים הנוקשים והבלמים, כשהדוושה מרגישה עצית ולא לינארית. את הטווח המוצהר, 310 ק”מ בין טעינות, לא ניתן היה לבדוק בתנאים האלו.

שורה תחתונה
שני דגמי האיון עליהם נהגנו אחרי ה-GE3, הפגינו את היכולת האמתית של GAC. עם מנועים חשמליים חזקים יותר, פנים שמזכיר מכוניות יוקרה גרמניות ועיצוב עדכני ומושך.
ה-GE3 תהיה יריית הפתיחה של המותג, התחלה צנועה, בדרך למהפכה אמתית שתתרחש כאן בשנים הקרובות.
GAC GE3
הנעה: חשמלית, קדמית
הספק: 177 כ”ס
מומנט: 29.5 קג”מ
תאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש: 8.4 ש’
מהירות מרבית: 156 קמ”ש
בסיס גלגלים: 256 ס”מ
טווח נסיעה(יצרן): 310 ק”מל’
מחיר (משוער): 135,000 שקלים
+ מרווח, ביצועים, חשמלי
– כיול מתלים, מערכות בטיחות מתקדמות