פותחה לפני המעבר של החברה לידיים החדשות // פותחה לפני המעבר של החברה לידיים החדשות

נהיגה ראשונה: אופל אינסיגניה

המשפחתית הגדולה מייצגת את החברה בסגמנט הולך ומצטמצם בתוכו מתחרות חזקות

סגמנט המשפחתיות הגדולות, מה שהיה קרוי כאן פעם 'מכוניות מנהלים' הולך ומצטמצם כבר שנים. האחראית העיקרית לתהליך הזה היא אופנת רכבי-הפנאי. עם ישראל, והעולם כולו, נוהרים אחר הגובה והמראה המסוקס של הג'יפונים. מה שנשאר נשלט בצורה די ברורה על ידי הנציגות של סקודה ויונדאי בסגמנט הזה. מול התנאים הלא פשוטים האלו עומדת האינסיגניה. בואו נראה מה היא מביאה לשולחן.

מה חדש?

אופל אינסיגניה פותחה לפני המעבר של החברה לידיים החדשות והיא נסמכת על אותה הפלטפורמה שמשמשת את השברולט מאליבו. לארץ היא מגיע עם שתי יחידות הנעה. הבסיסית משתמשת במנוע 1.5 ל' מוגדש בכדי להפיק 165 כ"ס ב-5,600 סל"ד. הכוח עובר אל תיבה אוטומטית בעלת 6 יחסי העברה ואל הגלגלים הקדמיים. השנייה משתמשת במנוע 2.0 ל' ומייצרת לא פחות מ-260 כ"ס ב-5,300 סל"ד ו-40.7 קג"מ בין 2,500 ל-4,000 סל"ד. הגרסה הזו משודכת לתיבה אוטומטית בעלת 8 יחסי העברה ששולחת את הכוח לארבעת הגלגלים. 

מצליחה לשלב מראה מכובד עם נגיעות של כוחניות

בכל הקשור לאבזור האינסיגניה מלאה להתפקע. אפילו גרסת 'אנג'וי' הבסיסית שנבחנת כאן (עם מנוע ה-1.5 ל') מציעה אבזור נאה. יש כאן מסך שליטה גדול במרכז הרכב עם אפשרות להתממשקות לאפל ולאנדרואיד. בקרת אקלים מפוצלת גם לאחור, תפעול ללא מפתח ועוד. בכל הקשור למערכות בטיחות מתקדמות מציעה הגרסה הזולה בהיצע תיקון לסטייה מהנתיב ומערכת בלימת חירום אוטונומית. הגרסאות היקרות יותר מוסיפות עוד עם בקרת שיוט אדפטיבית ויכולת חניה אוטומטית.

איך זה מרגיש?

האינסיגניה החדשה נראית טוב, מצליחה לשלב מראה מכובד עם נגיעות של כוחניות. מבפנים התחושה טובה מאוד. תנוחת הנהיגה מצוינת עם כיסא נוח ותומך. העיצוב מבפנים מודרני ועדכני בהחלט, החומרים ברובם טובים וההרכבה גם. זה אוטו גדול למדי, כך שאין תחושה של מחסור במקום מלפנים. מאחור מרווח הרגליים מצוין אך קו הגג המשתפל פוגע במרווח הראש. מסך המגע משתלט על כל מערכות הרכב והוא קל להתמצאות ותפעול. שאר הכפתורים הפזורים בתא ועל ההגה יידרשו זמן הסתגלות. זה הזמן לספר שתא המטען גדול וסף ההטענה יעיל ונוח.

מנוע ה-1.5 ל' מציע נתונים מצוינים על הנייר אבל מרגיש גס ורועש מדי על הכביש. היא לא מרגישה נמרצת ביחס לקטגוריה ועושה רושם שהסיבה לכך היא תיבת ההילוכים. תפקודה חלק ברוב הזמן, אך איננה זריזה מספיק ויחסי-ההעברה ארוכים מדי. אלו לא נותנים למנוע להתבטא כמו שצריך. צריכת הדלק עמדה במהלך המבחן על 10.4 ק"מ/ל'.

נוחות נסיעה לא מוצלחת על כבישים עירוניים משובשים

על הכביש המהיר מרגישה האינסיגניה טוב. היא נסמכת על כיול הדוק יחסית והגה מדויק בכדי להציג התנהגות כביש טובה. גם תגובות השלדה להעברות משקל מוסיפות לתחושת הביטחון והאינטואיטיביות שבהתנהגותה. הפן השני של הכיול הזה הוא נוחות נסיעה לא מוצלחת על כבישים עירוניים משובשים. עליהם מרגישה האינסיגניה לא רהוטה ורועשת. בשיוט במהירות 100 קמ"ש על הכביש המהיר מחוג הסל"ד מצביע על 1,900 שקטים ורק רעשי כביש נשמעים בתא. מהירות גבוהה יותר, תאוצות תחת עומס יגרמו לסל"ד לטפס ושם מנוע ה-1.5 ל' מייצר צליל מתכתי שחודר אל התא. הבלמים הראו יכולת משובחת ועקבית עם פעולת דוושה לינארית ועוצמה טובה.

שורה תחתונה

אופל אינסיגניה מעוצבת באופן מרשים, מציעה תא נוסעים נעים לשהייה ואבזור נאה כבר מרמת הבסיס. לחיוב היא מציגה יחידת הנעה רועשת עם צריכת דלק לא מרשימה ונוחות בינונית על כבישים משובשים. היא חוזרת להרשים כשהכביש מתפתל עם התנהגות כביש בטוחה, טבעית ונכונה. לא בטוח שהיכולת הזו תספיק מול המתמודדות החזקות שנמצאות בראש הקטגוריה הזו.

נתונים: 1,490 סמ"ק, טורבו, 165 כ"ס ב-5,600 סל"ד, 25.4 קג"מ ב-2,000 סל"ד, 1,522 ק"ג, 10.4 ק"מ לליטר (מבחן), 170,000 שקלים (גרסה נבחנת)

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו