נהיגה ראשונה: MG ZS

MG נכנסת לאחד הסגמנטים הלוהטים בשוק עם רכב חדש, אחריות ארוכה ותהליך רכישה דיגיטלי. האם זה מספיק בשביל לגרום לרכב סיני להצליח בישראל? יצאנו לבדוק

הסינים באים. MG // צילום: רונן טופלברג

MG, השייכת לענקית הרכב הסינית SAIC לא בדיוק זכתה לנחת בשוק הישראלי. מאז תחילת הפעילות של המותג בישראל הוא ניסה להציע רמת אבזור גבוהה במחיר נמוך יחסית, אך ההצלחה לא הגיעה. כעת, MG-ZS תנסה לשנות את אלו, עם כניסה לסגמנט הקרוסאוברים הקטנים – המקום הכי לוהט בשוק הרכב בארץ ובכלל.

מה חדש?

מפגש פנים אל פנים מגלה רכב שנראה גדול ביחס לקטגוריה, עם עיצוב שלוקח אלמנטים מרכבי פנאי מוכרים וגדולים יותר. כניסה לתא הנוסעים מייצרת הפתעה. כאן בולט מאוד הצעד הענק קדימה שעשתה התעשייה הסינית. החומרים והתחושה שלהם מצוינים ביחס לקטגוריה הזו: ההרכבה טובה, הנדסת האנוש הגיונית והתחושה - עדכנית. זהו הרכב הגדול בפלח, כך שהמרווח מצוין לא רק מלפנים אלא גם מאחור. תנוחת הנהיגה טובה וגבוהה למרות כיוונון מוגבל להגה. אבזור הנוחות שופע כבר בדגם הבסיס (100,000 שקלים) כשגרסת המבחן הבכירה (105,555 שקלים) מוסיפה חלון שמש וריפודים דמויי עור בתא ועוד.

 

רמת גימור מפתיעה // צילום: רונן טופלברג

 

איך התחושה?

יחידת ההנעה שקטה וחלקה בהתחשב בעובדה שיש כאן שלושה צילינדרים בלבד. התחושות קצת עצלות בזמן תאוצה מהמקום, או לצורך עקיפה בעיקר בגלל התיבה שמעדיפה העברה חלקה על מהירות. על הכביש המהיר השיוט נינוח ונוח. לעומת זאת, על רצף מהמורות עירוניות ה-ZS לא מצליחה לשכך בצורה מספקת - ומעבירה רעד לתא הנוסעים. התנהגות הכביש נסמכת על אחיזה טובה שמספקים הצמיגים, ונפגמת עם זוויות גלגול מורגשות, והגה עם תחושת תגבור אלסטית. עוד על הכביש, פעולת הבלמים טובה מבחינת עוצמה, אך פעולת הדוושה לא לינארית.

שורה תחתונה

ה-ZS היא קפיצת דרך משמעותית וברורה עבור MG. מספיק לשבת בתא הנוסעים בשביל לראות ולהרגיש את זה. בתחומים הדינאמיים, ה-ZS עדיין לא מיישרת קו עם מובילות הפלח. עוד משהו שצריך לתת עליו את הדעת הוא ציון הבטיחות הנמוך (שלושה כוכבים) שנרשם לדגם הזה במבחני הריסוק האירופיים. זאת ועוד, למרות אבזור נוחות מרשים, MG עדיין לא מציידת את ה-ZS באביזרי בטיחות מתקדמים, והיא משווקת כאן עם מערכת מובילאיי לא מספקת. מול אלו עומדת אחריות רחבה ומלאה ל-5 שנים או 150,000 ק"מ, מחיר נמוך ביחס לתחרות וחוויית התנסות ורכישה דרך הסלולרי. אבל הסיפור מאחורי ה-ZS עמוק יותר מיכולתה שלה. היא מספרת על הכוח והכיוון של תעשיית הרכב של סין - ועל העתיד לבוא.

נתונים: 999 סמ"ק, 111 כ"ס ב-5,200 סל"ד, 16.3 קג"מ ב-1,800 סל"ד, 1,271 ק"ג, 13.5 ק"מ לליטר (מבחן), מחיר: 105,555 שקלים.

 

נוחות סבירה והיגוי אלסטי. ZS // צילום: רונן טופלברג

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר