“אנחנו נמצאים בצומת שלא היה כמותו בעולם הרכב”

ראיון עם דני שביט, מנכ"ל לובינסקי, על המגמות העדכניות בתחום הרכב

למרות שעושה רושם שהחיים חזרו למסלולם, המשבר שעובר על תעשיית הרכב עדיין כאן. חוץ ממנה חווה התעשייה הזו הרבה שינויים, חלקים משפיעים גם על השוק המקומי. תפסנו לראיון את דני שביט, מנכ”ל קבוצת לובינסקי, בכדי לקבל זווית נוספת, על התמורות בשוק המקומי.

עוד מאוברדרייב >>> 

האם הרכב החשמלי שובר את כל התחזיות?

“אנחנו נמצאים בתוך צומת שבו ענף הרכב לא הכיר ב-100 שנים האחרונות. הצומת הוא כזה של שינוי ליצרנים היצרנים נמצאים בסוג של דילמה, מחד, המהפכה החשמלית תופסת חזק כשהרגולטור האירופי הוא הכוח המניע. זה יצר שינוי דרמטי בעולם הרכב, גם יצרניות ותיקות ומסורתיות, שחשבו שזה לא יקרה, מבינות שזו הדרך. פתאום יש ביקושים אדירים כשיש מדינות העולם עם חדירת רכב חשמלי שחוצה את ה-80 אחוז. ברגע שמכונית חשמלית טהורה מציעה טווח של מעל 500 ק”מ הכיוון די ברור. המגמה הזו מאיצה באירופה, אפילו  מהר יותר ממה שקברניטי התעשייה העריכו”.

“בהמשך למגמה הזו, פתאום גם בארץ הבינו שקצב החדירה של החשמליות יהיה גבוה, מבינים שפתאום, תוך שנתיים, אחוז החדירה החשמלי כאן יכול לחצות את ה-30 אחוזים. זה גם שינה פה את תמונת ההפעלה שלנו. בקרקע המציאות, אנחנו רואים שהלקוח נכנס לאולם התצוגה והשאלה הראשונה היא –  האם יש חשמלי כזה? לפני שנה זו הייתה השאלה השנייה. תוך שנה זה הפך להיות הנושא המרכזי. לכן אני מעריך שהמגמה החשמלית תתחזק. גם המדינה מבינה את זה ומחזקת את הטבות המס. הדברים אמורים גם לגבי שווי השימוש החשמלי, שמקבל תיעדוף מול אחרים. לצד זה יש הקלות במכסים על סוללות חשמליות ועל ייבוא מסין ודרום קוראיה. אם מחברים את כל אלו, התמונה ברורה לחלוטין – בשנה הבאה הרכב החשמלי יהפוך להיות מרכיב דומיננטי בשוק”.

האם יש פתרון באופק לבעיות האספקה?

“אירופה עדיין שואבת אליה את כל מכסות הייצר. לצערי אנחנו לא יכולים לקבל את כל הרכבים שאנחנו רוצים. קיים היום זמן המתנה של ארבעה עד חמישה חודשים לדגמים מסויימים, זה מצב שלא היה. לאורך השנה נדע אם בעיות האספקה העולמיות עומדות בפני פיתרון”.

איך הקהל הישראלי מגיב למצב?

“הקהל הישראלי אוהב חדשנות ומסתגל לשינויים מהר. כשהתחלנו בזמנו עם MG להציע רכישה מקוונת בלבד זה היה נועז וחדשני. זה התחבר למעבר של הצרכנות כולה לעולם האינטרנטי. היום כשלקוח מחפש ובודק, הוא גם מצפה למצוא כבר אופציה לרכישה דיגיטלית מיידית. תוך שנה וחצי הגענו בחלק מהמותגים ליותר מ-60 אחוזי מכירות בדיגיטל. זה כמובן דורש תכנון והיערכות, הלקוח מבקש לדעת אונליין ובזמן אמת הכול. איזה צבע קיים, איזו רמת גימור, דברים חייבים להיות מעודכנים לחלוטין בכדי לאפשר מכירה כזו. זה דרש מאיתנו תכנון טכנולוגי משמעותי, ואנחנו כבר עובדים על השלב הבא. בקרוב נצא עם עוד רעיונות ללקוחות הקיימים והחדשים, הכיוון הוא לחדש כל הזמן”.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר