שוק הרכב: אופטימיות זהירה

מגמת הירידה במכירות מתמנת ובחודש החולף עלו לכביש 17,771 רכבים חדשים. מרבית המותגים הוותיקים ממשיכים לאבד גובה מול מותגי הרכב מסין

שוק הרכב החדש נכנס לסוג של שגרה כשברקע המלחמה, ולפי נתוני שמפרסם איגוד יבואני הרכב, בחודש אפריל נמסרו 17,771 מכוניות חדשות, נתון אשר נמוך עדיין ביחס לאפריל אשתקד בו נמסרו 18,517 מכוניות, אולם מגמת הצניחה במכירות שהתאפיינה מתחילת המלחמה מתמתנת בעקביות בחודשים האחרונים ומתחילת השנה עלו לכביש כ- 106,812 רכבים חדשים לעומת 125,337 רכבים בתקופה המקבילה ב-2023, המהווים ירידה של 14% ביחס לתקופה הבעייתית.

עוד מ-wheel.co.il

נתון מעניין מתחילת השנה נוגע להיקף הירידה במכירות של מותגי הרכב הוותיקים. כך למשל, בעשיריה הפותחת יונדאי ממשיכה להוביל בבטחה את השוק עם 13,691 מסירות, אך מאבדת 36% מהמסירות ביחס לאשתקד. בחברה מספרים על חוסר משמעותי במלאי של דגמי מפתח ומתכננים השקה של לא פחות מ-10 דגמים חדשים ומחודשים במחצית השניה של השנה שעשויים לסייע רבות למכירות. גם קיה הממוקמת במקום השני, אמנם מסרה 11,423 מכוניות, אך סבלה מירידה של 23% במסירות, גם כאן עקב מחסור בדגמי מפתח כמו של הפיקנטו למשל, אך מנגד עם מלאים גדולים יחסית של דגמי החשמליות שחלקם כבר מוצעים בתנאי “0 ק”מ מהיבואן”. גם מותג מאזדה איבד 30% מהמסירות ומסר 5,718 מכוניות מתחילת השנה. סוזוקי סובלת מהתיישנות היצע דגמי החברה בארץ והתייקרות משמעותית של הדגמים ומסתפקת ב-3,463 מסירות המהווים ירידה של 15%.

בהמשך הרשימה מאבדים גם סיטרואן 35% מהמכירות, פיג’ו 49% מהמכירות, סיאט 26% מהמכירות וסובארו 40% מהמכירות. גם מותגים חדשים מסין מפתיעים עם צניחה משמעותית במכירות כמו ג’ילי שצונחת ב-40% ומסתפקת ב-2,182 מסירות, צ’רי שצונחת ב-39% ל-3,616 מסירות, למרות כניסה מרשימה ביותר לשוק החשמליות עם דגם בודד שמסר בזמן קצר יותר מ-1,200 מכוניות והונגצ’י שמאבדת את המומנטום של ההתחלה וצונחת ב-73% ל-20 מסירות בלבד.

מנגד, יש כאלו מצליחים אף לצמוח יפה: BYD ממשיכה להיות מותג הרכב החשמלי המוביל בישראל ומקום רביעי בדרוג הכולל וצומחת ב-9% ל-7,873 מסירות. סקודה בשלב שלאחר סיום מרבית בעיות המלאי צמחה ב-24% ל-7,244 מסירות. גם נבחרת החשמליות החדשה של MG סייעה לה לצמוח ב-52% ל-2,922 מסירות. גם פולקסווגן צמחה ב-29% ל-1,876 מסירות וטסלה מצליחה לצמוח למרות התחרות העזה בשוק החשמליות עם צמיחה של 23% ו-1,775 מסירות.

בשוק היוקרה ממשיכים מרבית המותגים המובילים לסבול מירידה משמעותית במסירות, שחלקה מיוחס להתחזקות קטגוריית הפרמיום-טק שנוגסת בשוק היוקרה בעקביות. מרצדס ממשיכה להוביל את השוק למרות צניחה של 32% ומסרה 1,624 מכוניות. ב.מ.וו עם ירידה של 10% סיפקה 1,075 מסירות ועלתה למקום השני תוך כדי שהיא מקדימה את אאודי שצנחה ב-38% ומסרה 1,038 מכוניות. לקסוס צמחה יפה בכמעט 25% ומסרה 854 מכוניות והקדימה את וולוו שירדה ב-31% ל-377 מסירות.

בשוק הפרמיום טק מותג סרס הפגין צמיחה של 106% ו-989 מסירות, הודות לחדירה המרשימה לשוק של הסרס 5, כאשר המותגים החדשים אקספנג וזיקר מרשימים עם 989 ו-936 מסירות בהתאמה.

מתחילת השנה נמסרו כ-26,985 מכוניות חשמליות שזכו לנתח שוק של 25.3%, שיחד עם 17,908 מכוניות היברידיות ו-3,917 דגמי פלאג-אין, עמד נתח השוק של המכוניות המחושמלות על 45.7% מסך המכירות. היבוא מסין ממשיך להוביל את שוק הרכב עם 24,534 מסירות, על-חשבון היבוא מדרום קוריאה ויפן שנחלשו עם 19,168 ו-15,144 מסירות בהתאמה. מטורקיה יובאו לארץ 8,696 מכוניות, ומעניין יהיה לראות איך יראה היבוא משם לאחר שממשלת טורקיה הורתה על עצירת הסחר הכלכלי עם ישראל בשבוע החולף. האם מכוניות כמו טויוטה קורולה ו-C-HR, רנו גרנד קופה, יונדאי i10 ו-i20 ייעלמו מאולמות התצוגה בחודשים הקרובים? ימים יגידו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר