לינק אנד קו 01 במבחן: יוקרתי במחיר תחרותי

הלינק 01 מצטרף לקטגוריית רכבי הפנאי המשפחתיים עם עיצוב ומכלולים מבית וולוו השבדית והבטחה לרכב פרימיום אמיתי במחיר הנמוך משל מתחרים ממותגים עממיים. האם למותגי היוקרה יש ממה לחשוש? יצאנו לבדוק

בשבוע החולף הושק כאן מותג רכב סיני נוסף העונה לשם Link&co, שם חריג בענף המתאים יותר למותג אופנה למשל, וכך גם אולם התצוגה שלו בתל-אביב מריח ומעוצב כחנות אופנה. בסה”כ מדובר במהלך שיווקי של מותג חדש שינסה לבלוט בין יותר מ-60 מותגי רכב שמשווקים כיום בארץ, מהם לא פחות מ-15 המגיעים מסין. אבל לינק אנד קו, הנמצאת בבעלות וולוו וג’ילי הסינית, מביאה עימה גם בשורה לשוק, עם הבטחה למותג פרימיום אמיתי במחיר הנמוך מדגמים מתחרים ממותגים עממיים.

עוד מ-wheel.co.il

הלינק 01 מצטרף לקטגוריית רכבי הפנאי המשפחתיים בעלי הנעת פלאג-אין, ובחברה מתגאים ביותר מ-200 מעצבים שעבדו על העיצוב, שמתבטא בסופו של דבר במראה נאה אך שגרתי לדגמים מהמזרח, למעט החזית הייחודית והקרבית משהו למראה. עם 4.54 מטרים לאורך, 1.85 מטר רוחב וגובה של 1.69 מטר, הוא ארוך וגבוה לא רק ביחס לאחות החורגת וולוו XC40 עימה הוא חולק מכלולים משותפים רבים, אלא גם ביחס לפיג’ו 3008 וקיה ספורטאז’.

צילום: אופיר דואק

סביבת הנהג והנוסעים כוללת שימוש נרחב בחומרים רכים ואיכותיים המסייעים לא רק לתחושה נעימה יותר, אלא גם לבידוד מוצלח יותר של רעשי חוץ. העיצוב מודרני ונטול הצטעצעויות המאפיינות לעתים דגמים סינים, ופה ושם מצאנו גם כמה מתגים שמוכרים לנו מוולוו. המושבים הקדמיים ספורטיביים ונוחים, ריפודי עור נעדרים מהתפריט (גם לא כאופציה), ובמקומם תקבלו ריפודי מושבים ידידותיים לסביבה שפותחו מפלסטיק ממוחזר מרשתות דיג לשעבר. בסיס הגלגלים נדיב ועומד על 273 ס”מ, אך מכיוון שהרכב פותח על פלטפורמת ה-CMA של וולוו שאינה ייעודית לדגמים חשמליים, המרווח לנוסעים מאחור מעט מצומצם.

האבזור עשיר כסטנדרט וכולל מושב נהג חשמלי, מפתח חכם, לוח מחוונים דיגיטלי “12.3, מולטימדיה עם מסך “12.7, קישוריות אלחוטית לסמארטפונים, חימום מושבים קדמיים, גג זכוכית פנורמי חשמלי, מערכת שמע יוקרתית של Infinity, טעינה אלחוטית לנייד, דלת תא מטען חשמלית ועוד, ובסעיף הבטיחות תמצאו מפרט עשיר וציון מלא של 5 כוכבים בריסוק במבחן האירופאי.

צילום: אופיר דואק

יחידת הכוח מסוג פלאג-אין הייבריד מגיעה גם היא מוולוו בשינויים קלים וכוללת מנוע טורבו 3 צילינדרים ומנוע חשמלי, המשודכים לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים והנעה קדמית. ההספק הכולל עומד על 261 כ”ס ו-27 קג”מ, והביצועים זריזים עם תאוצה ל-100 קמ”ש ב-8 שניות ומהירות מרבית של 210 קמ”ש, אך ביחס לאחות החורגת מוולוו, הדגם מתפשר קלות בסעיף הביצועים לטובת חווית נהיגה חשמלית משודרגת וצריכת דלק נמוכה יותר, המועדפים יותר לטענת החברה על מרבית הלקוחות כיום.

הודות לסוללה גדולה יותר בקיבולת של 17.6 קוט”ש, טווח הנסיעה החשמלי עומד על 75 ק”מ (לעומת 44 ק”מ בלבד בוולוו), שתורגם במציאות ל-69 ק”מ שקטים ונטולי ויברציות. לאחר שהסתיים החשמל עברנו לנהיגה היברידית רגילה והרבה פחות חסכונית (סביב ה-13 ק”מ לליטר בממוצע) ובכל לחיצה בריאה על דוושת הגז, שמענו גם את רעש המנוע חודר לתא הנוסעים. מעבר לכך תפקוד תיבת ההילוכים הרובוטית מעט גס, עם השהיות שונות בהעברת ההילוכים בעיקר תחת נהיגה בסגנון ספורטיבי, אך לרוב מדובר במכונית נוחה למדי שמצוידת במתלים רכים יחסית.

צילום: אופיר דואק

בסיכומו של מבחן, לינק אנד קו היא תוספת מרעננת וראויה לשוק רכבי הפנאי PHEV. העיצוב נאה, תא הנוסעים איכותי ומאובזר מאוד וכל מי שנוסע עד 100 ק”מ ביום ייהנה מחווית נהיגה חשמלית שקטה ומפנקת המלווה בביצועים טובים, בטיחות מושלמת ועלות נסיעה לק”מ מצחיקה, המלווה גם באחריות יצרן ל-4 שנים או עד 100,000 ק”מ. בסעיף הנהיגה היא עדיין לא מיישרת קו עם מותגי היוקרה המובילים, אך בהחלט מצביעה על ההתקדמות הענקית שעושים מותגי הרכב החדשים מסין.

במחיר תחרותי של 229,000 שקלים, היא זולה לא רק ב-55,900 שקל מוולוו XC40 החולקת עימה שלדה ומכלולים רבים רבים, אלא גם ביותר מ-20,000 שקלים מגרסאות הפלאג-אין של דגמים עממיים כמו קיה ספורטאז’ ופיג’ו 3008. מנגד, אם תוותרו על לוגו הפרימיום שבחזית, במחיר נמוך יותר של 188,888 שקל תוכלו לרכוש גם את MG EHS, מלכת מכירות רכבי הפלאג-אין אשתקד.

לינק אנד קו 01 (פלאג-אין הייבריד)

מנוע: טורבו בנזין 1.5 ליטר, 3 צילינדרים ומנוע חשמלי

הספק: 262 כ”ס

מומנט: 27 קג”מ

בסיס גלגלים: 273 ס”מ

משקל: 1,879 ק”ג

טווח נסיעה חשמלי: 75 ק”מ

מ-0 ל-100 קמ”ש: 8 שנ’

מהירות מירבית: 210 קמ”ש

מחיר: 229,000 שקלים

בעד: מכלולים, איכות ובטיחות של וולוו

נגד: ביצועים קצת פחות

שורה תחתונה: פרימיום במחיר תחרותי

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר