סיני חשמלי – גרסת האוטובוס

חברות התחבורה הציבורית יוסיפו לציי האוטובוסים שלהם 300 אוטובוסים חשמליים של חברת הייגר הסינית עוד השנה. מהיבואנית פנדן צופים שזו רק תחילתה של מהפיכה בתחבורה הציבורית

עד סוף 2022 יתווספו כ- 300 אוטובוסים חשמליים  לדן, אגד, אקסטרה תחבורה ציבורית, אפיקים  ונתיב אקספרס, בשווי של למעלה מחצי מיליארד שקלים. את הכלים, של חברת הייגר הסינית, תספק היבואנית פנדן המקדמת בשנים האחרונות מכירה של אוטובוסים עם אמצעי הנעה חלופיים.

עוד מאוברדרייב >>>

האוטובוס החשמלי העירוני של הייגר הוא אוטובוס באורך 12 מטרים, נמוך רצפה ובעל שלוש דלתות. מיקום הדלתות והגובה אמורים לאפשר עלייה וירידה נוחה ומהירה של הנוסעים. בכל הקשור להנעה אפשר למצוא כאן מנוע של סימנס הגרמנית המפיק 250 כ”ס. קיבולת הסוללות כאן עומדת על 422 קילוואט ואמורה להספיק לנסיעה רצופה של כ-300 ק”מ או 18 שעות רצופות.

נקודת משיכה עיקרית של אוטובוס חשמלי היא עלות התפעול. בהשוואה לאוטובוס מקביל מונע דיזל העלות האנרגטית של אוטובוס חשמלי עומדת על כשליש. כמובן שאפשר להוסיף לאלו את הוצאות התחזוקה הנמוכות יותר של אוטובוס חשמלי שכזה. כמו בפרטיות גם כאן ההתעניינות בחשמלי הולכת וגוברת כש מסירות אוטובוסים חשמליים לפי פנדן עלו בכ-400 אחוזים לעומת השנה הקודמת.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר