יונדאי פאליסייד במבחן

רכב פנאי אדיר ממדים עם 7 או 8 מושבים, מנוע בנפח 3.8 ל' והמון אבזור. קוריאני אמריקני

יונדאי אשר ידועה במחוזות ארצנו בתור היצרנית הקוריאנית שיודעת לייצר לשוק הישראלי בדיוק מה שהוא אוהב (דהיינו רכבים שעונים לצרכים של המיינסטרים הישראלי), מיישרת רושם שונה ומפתיע מאוד כאן. זה מה שירגישו הרבה מאוד אנשים כאשר הם יתקלו ביונדאי פאליסייד.


עוד מאוברדרייב >>>


רוחבו עומד על 1,975 מ”מ, אורכו מגיע ל4,980 מ”מ וגובהו 1,750 מ”מ ומשקלו עומד על 1,986 ק”ג, גלגלים בגודל 20″ ומחיר שמתחיל סביב 320 אלף ש”ח.


אומנם כל אלה לא ממדים יוצאי דופן בקטגוריה, הוא אפילו קטן יותר מפורד אקספלורר לשם השוואת הגדלים אבל משהו בעיצוב של הרכב ביחד עם המימדים הללו גורמים לו להצטייר כגדול מאוד ולבלוט בכביש.


העיצוב החיצוני של הפאליסייד יוצר תחושת בוגרת, לא זקנה אבל בהחלט בוגרת ואף קורטוב מכובדת. הגריל הקדמי גדול ומרשים כמו כן יחידות התאורה הקדמיות והאחוריות בהחלט מתאימות לרכב וממשיכות את אותו קו עיצובי של קווים מודרניים. מבפנים הקונסולה המרכזית גבוהה וגדולה ויוצרת ממש מכשול בין שני המושבים הקדמיים ומרוצפת בלחצנים פיזיים גדולים מאוד.



 


אלו כוללים את בורר ההילוכים ומצבי נסיעה (4 כביש ו-3 שטח), לתחושתי מזכירים מעט את הטלפון שקונים לסבא וסבתא שיהיה להם קל לחייג. איכות החומרים טובה אך לא ברמת הפרימיום האירופי והכסאות תומכים ונוחים גם לאחר שעות של נסיעה. יש מערכת מולטימדיה 8″ עם חיבוריות לאנדרואיד אוטו (עשה לנו צרות) ואפל קארפלי ולוח שעונים צבעוני 7″. 


אנחנו קיבלנו את הגרסה הבכירה ביותר של הפאליסייד, Limited 4X4. קודם כל שתי השורות הראשונות מורכבות מארבעה מושבי קפטן שלכל אחד מהם אפשר לקבוע מיזוג אוויר נפרד, חימום וקירור מושבים, פתחי USB בכל מקום שתסתכלו וכמובן מחזיקי כוסות בגודל אמריקאי.


השורה השלישית פחות נוחה למבוגרים אבל עדיין מציע לאותם מבוגרים מרווח סביר. יש שני חלונות בגג, יש יציאות מזגן בתקרה לשורה השניה, תא מטען חשמלי, המושבים מתקפלים חשמלית בלחיצת כפתור, מתחת לרצפת תא המטען מתחבא עוד תא נרחב. כאשר כל המושבים פתוחים מכיל תא המטען 311 ליטרים, שזה יחסית המון למצב בו כל המושבים פתוחים.



 


במידה ונקפל את המושבים האחוריים נקבל 704 ליטרים. המזגן בעל מערכת סינון אוויר, אפשרות להניע מרחוק דרך השלט ועוד ועוד. גם בתחום מערכות הבטיחות יש את כל מה שהקהל הישראלי מכיר מהיצע של יונדאי בארץ וזה בעצם: בלימה אוטונומית, שמירת אקטיבית על נתיב, התראה על רכב ב”שטח מת”, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.


הלב שאמור להזיז את כל המסה הזאת עובד על בנזין ומגיע בנפח של 3.8 ליטר, אטמוספרי בתצורת V6 שמשודך לתיבת הילוכים פלנטרית בעלת 8 יחסי-העברה. כל זה מסתכם ב-291 כ”ס ב-6,000 סל”ד ו-36.2 קג”מ ב-5,200 סל”ד. הכוח עובר או לארבעת הגלגלים או לקדמיים תלוי ברמת הגימור ובפועל ייקח לכם 7.8 שניות (7.7 בהנעה הקדמית) על מנת להגיע ל-100 קמ”ש מעמידה ומהירות מירבית של 210 קמ”ש.


בעידן הנוכחי זה מאוד מרענן לקבל מנוע בסגנון אמריקאי של פעם, בלי מגדשים ובלי כישופים פשוט מנוע בתצורת V אטמוספרי, שעובד בצורה חלקה ולינארית שנעים מאוד לתפעל וגם להנות מסאונד שבוקע כשמגיעים לפסגת הסל”ד במנוע. על הכביש הפאליסייד עשה את מה שהוא תוכנן לעשות וזה לשייט בנוחות ובשקט. בעיר הפאליסייד מצליח להתמודד עם רוב מפגעי העיר אך בשיבושים חמורים מאוד חדר ממש צליל חבטה לתוך תא הנוסעים. עוד נקודה בנוגע לנסיעה בעיר שממש ממש צפוף ברחובות הקטנים עם הפליסייד.



 


בכביש המהיר הפליסייד מצליח לגהץ ולהתמודד עם כבישים משובשים. בידוד הרעש אפקטיבי והפליסייד משייט במהירות של כביש מהיר בזמן שהמנוע שומר על כ-2,000 סל”ד ולמעט מעט רעשי רוח שמצליחים לחדור פנימה הפאליסייד הצליח לספק חווית נסיעה רגועה ושקטה.


החשש החל לעלות ברגע שהתקרבנו לפניה, איך יצליח להתמודד הענק הזה עם שינוי הכיוון? פאליסייד הפתיע לטובה בהתנהגות הכביש שלו. ההתנהגות רהוטה ושקולה, וכל עוד נותנים לגודל ולמשקל את הדעת, ניתן אפילו למהר איתו מאוד בצורה בטוחה ויעילה. הדגם הנבחן מגיע עם בורר מצבי שטח שכולל בוץ, שלג וחול. הפאליסייד ביקר איתנו בשטח קללמדי והצליח להתמודד בעיקר בזכות המנוע הגדול, אך בגלל מרווח הגחון של הפאליסייד אין כאן יכולת שטח אמיתית.


היונדאי פאליסייד הוא רכב פנאי גדול ומרשים. הוא מצליח לספק חבילה טובה מאוד שכוללת מנוע עוצמתי, מרווח פנימי, אבזור עשיר ונוחות מפנקת ברוב הזמן. הוא תוספת מבורכת לגזרת רכבי הפנאי הגדולים ומרובי המושבים המתרחבת – עבור אלו שצריכים הרבה מקום, באדרת של רכב-פנאי, הוא בוודאי ייצר משיכה. החיסרון העיקרי כאן הוא צריכת הדלק בהתחשב בחלופות היברידיות שיש בקטגוריה הזו.


יונדאי פאליסייד


מנוע: בנזין, 3,778 סמ”ק


הספק: 291 כ”ס ב-6,000 סל”ד


מומנט: 36.2 קג”מ ב-5,200 סל”ד


בסיס גלגלים: 290 ס”מ


מהירות מירבית: 210 קמ”ש


0 ל 100: 7.8 ש’


צריכת דלק (מבחן): 7.8 ק”מליטר


מחיר (בסיס): 319,900


בעד: מושבים, איכות נסיעה, גודל


נגד: צריכת דלק


שורה תחתונה: למי שצריך


טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר