מהפכת הנהגים הצעירים במשרד התחבורה תאפשר לנהגים הצעירים לגשת לטסט לפני גיל 17. האם מדובר בצעד חכם או שמא בסכנת נפשות?
"אני בהחלט בעד הרפורמה. במחקרים רבים בעולם הוכח, שככל שהעלייה לכביש מדורגת יותר, התוצאה היא נהיגה הרבה יותר בטוחה", מסביר אהרון לפידות, סגן עורך עיתון "ישראל היום". "הקדמת הגיל מיותרת. אין לנו הוכחות שזה עובד", עונה לו ציפי לוטן, המדענית הראשית של עמותת "אור ירוק".
מגישה: דניאל רוט, עריכה: רן מידן, הפקה: בת חן הולנדר, צילום: קובי מאירי, הלבשה: "מנגו"
לוטן מסבירה: "במקור הרעיון היה להקטין את הגיל, כדי שיהיה להם הזדמנות לצבור יותר ניסיון ולא לצאת לנהיגה העצמאית מוקדם יותר. בנוגע להארכת תקופת הליווי, כשהנהג הצעיר צובר ניסיון על הכביש בסביבה מבוקרת, זה בדיוק בהתאם לעקרונות של נהיגה מבוקרת, שהוכחה כאפקטיבית".
לפידות חושב שהדבר לא מזיק. "שלושה חודשים הם ההבדל בין 16 ותשעה חודשים לבין 17, שזה הגיל הקודם בו היה ניתן להוציא רישיון. בארה"ב אפשר לקבל רישיון כבר בגיל 16. אם זה תשלום שצריך לשלם כדי להאריך את תקופת הליווי, אני חושב שזה בהחלט לא מזיק". עוד הוסיף, כי בארץ, "מה שיותר משמעותי הוא שבגיל 16 אפשר להוציא רישיון לרכב דו גלגלי, שלכל הדעות מסוכן הרבה יותר".
לוטן הגיבה על כך: "הנושא של הרכב הדו גלגלי מאד בעייתי. כלי הרכב מסוכן, ההכשרה בעייתית והתוצאות לא טובות. זה נושא שצריך רפורמה משלו".
ומה אתם חושבים? טקבקו לנו את דעתכם!
