קיה אקסיד במבחן

קיה אקסיד, הוא רכב פנאי המבוסס על הסיד הקומפקטית. התוצאה נאה, גם אם לא תמיד נוחה

לקיה לא חסרים רכבי פנאי קטנים ובינוניים. הספורטאז’, הנירו והסטוניק מייצרים רצף נאה של דגמי פנאי על טווח המחירים בו מתבצעות עיקר העסקאות בשוק הישראלי. כל אלו גם מצליחים למדי, ולמרות זאת, קיה מציגה כעת פנאי נוסף לתוך הטווח הזה, האקסיד.


מה חדש


האקסיד מתבסס על פלטפורמת הסיד הקומפקטית, אבל לא ממש מסגיר את זה מבחוץ. העיצוב כאן שונה לחלוטין, נודד למחוזות הפנאי-דמוי-קופה. מכל המעטפת, רק שתי הדלתות הקדמיות נותרו מהמכונית המקורית. המידות שונות גם הן, האקסיד ארוך יותר מהסיד ומציע מרווח גחון גדול מזה של הספורטאז’ לדוגמה. אם זה גורם לך לחשוב על יכולת שטח, מגיע המפרט הטכני ומאשר שמדובר ברכב פנאי רך. מנוע 1.4 ל’ המוגדש והמוכר של קונצרן יונדאי, מפיק כאן 140 כ”ס ומשודך לתיבה כפולת-מצמדים עם 7 יחסי-העברה. הכוח עובר לגלגלים הקדמיים בלבד, ובגרסה הנבחנת חישוקי 18 אינץ’ נוצצים וצמיגים נמוכי חתך, מצהירים על כוונת המשורר. רכב המבחן היה מצויד למדי ובעיק בלט לוח השעונים הדיגיטלי הנאה. גם אבזור הבטיחות נאה וכולל יכולת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מהנתיב ועוד. בקרת שיוט אדפטיבית והתראה על רכבים בשטח מת מגיעות רק ברמת האבזור הגבוהה.



על הכביש


האקסיד היא מכונית נאה בהחלט, ומכל זווית היא נראית ייחודית למדי. בתוך תא הנוסעים היא מלהיבה פחות, וניתן לפגוש כאן את שפת העיצוב המוכרת של קיה. התא מאובזר בנדיבות וגימור צבעוני מצליח להעיר קצת את הפלסטיק השחור. בכל הקשור במרחב מלפנים ומאחור התוצאה חיובית בהחלט אך מי שמחפש את תחושת הישיבה “על הגובה” צפוי להתאכזב. בתוך העיר הנוחות סבירה. הרושם הוא של כיול קשיח למדי למתלים. במהירות בין-עירונית השיכוך משתפר משמעותית. הצד השני של המטבע הזה, מתבטא בהתנהגות נמרצת למדי, עם כניסה מהירה לפניות, תגובות שלדה טובות והתנהגות בוגרת ומרוסנת. זאת, למרות תחושת הניתוק שמייצר ההגה. הביצועים טובים, כשמנוע מפיק כוח זמין שמוגש בצורה נעימה למדי. התיבה קצת פוגמת בפוטנציאל שלו, עם פעולה איטית לעיתים.


 


שורה תחתונה


קיה אקסיד מנסה, ולעיתים מצליח, להציע אווירה חדשה בתחום הפנאי העממי יחסית. העיצוב מביא ניחוחות ספורטיביים, האבזור נאה, היכולת על הכביש טובה והמחיר נגיש. הוא ייתן מענה מצוין למי שרוצה ג’יפון עם מראה שונה ותחושה הדוקה יותר. ביקורת? מקיה אנחנו מצפים לקבל היום את מלוא מערכות הבטיחות כבר מגרסת הבסיס.


קיה אקסיד


מנוע: 1,353 סמ”ק, טורבו


הספק: 140 כ”ס ב-6,000 סל”ד


מומנט: 24.7 קג”מ ב-1,500 סל”ד


בסיס גלגלים: 265 ס”מ


מ-0 ל-100 קמ”ש: 9.5 ש’


מהירות מרבית: 200 קמ”ש


צריכת דלק (מבחן): 11.9 ק”מ/ל’


מחיר (בסיס): 138,000 שקלים


+ עיצוב, התנהגות, ביצועים


– בקרת שיוט אדפטיבית רק ברמת האבזור הגבוהה


צילום: רונן טופלברג


טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר