שנה בריאה: עוגיות גרנולה זריזות

בימים אלה משיקים "דני וגלית", סדרת מוצרי גרנולה חדשה ומצויינת • ואיך לא? מתכון לעוגיות בריאות וטעימות במיוחד

זוהי תקופה של חשבון נפש, הבטחות לשינוי, חתימה על הסכמים של ביני לבין עצמי. ממחר דיאטה, ממחרתיים ספורט והחל משבוע הבא אתחיל לבדוק בציציות את האוכל שנכנס אלי הביתה ומשם לגוף.

יש דרכים טעימות ומזינות ליהנות מפחמימות מורכבות, כאלה שסיביהן מורכבים, לגוף לוקח זמן ממושך יותר לפרקן והן מספקות אנרגיה לאורך זמן. דגנים מלאים, ממתיקים מן הטבע, קטניות ועוד.

גרנולה חמוציות שקדים דני וגלית // צילום: שרית גופן

לשמחתנו, אין זה אומר שיש להתחיל לבלות את זמנינו במטבח באפייה ובהתאמה אישית של מתכונים. ישנם מותגי אפייה שמתמחים באפייה בריאה ומאוזנת. כזה הוא מותג האפייה "דני וגלית", המתמחה באפייה בריאה של עוגיות, מלוחים ומוצרי אפייה מ-100% דגנים מלאים, ללא שומן טראנס, ללא חומרים משמרים, ללא ממתיקים מלאכותיים, תוך הקפדה על חומרי גלם איכותיים. כל המוצרים מתאימים גם לטבעונים. 

התרשמות ראשונית

בימים אלה משיקים "דני וגלית", סדרת מוצרי גרנולה חדשה. הגרנולה של המותג מצטיינת ומתהדרת בשימוש בממתיקים טבעיים בלבד, ללא תוספת סוכר לבן מעובד, מועשרים בזרעי צ'יה ועם שלל תוספות טעימות ומחירה 19.90- 21.90 שקלים.

סדרת הגרנולה של "דני וגלית" כוללת ארבעה טעמים: גרנולה סופר בריס- גרנולה עם בלובריס, חמוציות ואוכמניות, ממותקת ברכז תפוחים טהור.  גרנולה שמהווה פצצת אנטיאוקסידנטים. גרנולה קוקוס קראנץ'-גרנולה עשירה ומזינה עם קוקוס פלקס אורגני, ממותקת בסוכר קוקוס - ממתיק טבעי שמופק מ 100% קוקוס. גרנולה מייפל פקאן תמר – גרנולה עם מייפל טהור, פקאן ותמרים. השילוב האולטימטיבי וגרנולה ונילה אגוזים – גרנולה לאוהבי האגוזים עם תמצית וניל אמיתית, ממותקת באגבה.

בגרנולת קוקוס קראנץ' לדוגמא, הממתיק הוא סוכר קוקוס ובגרנולת מייפל-תמר-פקאן, משתמשים בסירופ מייפל קנדי טבעי. בגרנולה אחרת יש סירופ אגבה ובאחת פירותית למדיי – רכז תפוחים.

בכל אריזה יש תוספת של זרעי צ׳יה ואילו שאר הרכיבים הם בעיקר שיבולת שועל, זרעונים (פשתן, שומשום מלא ועוד), גרעינים (חמנייה, דלעת ועוד), אגוזים (פקאן, קשיו ועוד), שקדים, פירות (תמרים, אוכמניות, קוקוס, בננה ועוד). ברוב המארזים לא נעשה גם שימוש בתוספת שמן מלבד השומן הטבעי של האגוזים/שקדים.

מבחן הטעם

במבחן הטעימה התגלתה הגרנולה כטעימה מאוד. בתוספת ליוגורט כבשים קטיפתי וקוביות של פירות העונה בשיא טריותם – אין ספק כי מדובר בהצלחה מסחררת. הגרנולה החדשה של דני וגלית היא פתרון טעים מאוד לארוחת בוקר או להפסקת פינוק במהלך היום.

בדומה למוצרים דומים מז׳אנר האפייה הבריאה אין בגרנולה שום מימד ממכר. גרנולה שאופים על בסיס חמאה מומסת, סוכר חום ומייפל – זהו סיפור אחר לגמרי, כמובן. לכן, חשוב לציין כי אין כאן תחליף לפינוקים מושחתים מעולמות הסוכר הלבן וחבריו, אלא תחילתו של תהליך בו לומדים אט אט לשנות ולהיטיב עם עצמינו.

מי כמוני יודעת שאין הדבר פשוט וקל, ולעיתים קרובות נמצא עצמינו עם צנצנת גרנולה איכותית, בריאותית ואכולה למחיצה. ובכן, בדיוק בשביל אותה צנצנת מיותמת נולד המתכון הבא:

עוגיות גרנולה זריזות

רשימת חומרים לכ-18 עוגיות:

200 גרם גרנולה מכל סוג שהו

1 חלבון

½ שקית אבקת אפייה (50 גרם)

אופן ההכנה:

1. מערבבים את כל המרכיבים.

2. מסדרים תלוליות שטוחות על פני תבנית אפייה מרופדת נייר אפייה.

3. אופים בחום נמוך מאוד, 140 מעלות במשך כ-12 דקות עד שמתקשות.

4. מצננים לחלוטין ושומרים בקופסא אטומה

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר