"אומרים לי 'תבורכי'": סוד הבורקס ששבר את הרשת

ענת אשר לא שיערה שהמתכון לבורקס מדפי אורז עם ההתאמות לדיאטת "fit and zone" יעשה כ"כ הרבה רעש • "אלפים תייגו"

ההיסטריה סביב מתכון הבורקסים מדפי אורז מסרבת להירגע, לאחר שצרכנים דיווחו על מחסור בדפי אורז ברשתות בעקבות המתכון, הגיע הזמן להבין איך המתכון הפך לתופעה קולינרית כמעט בכל בית בישראל, או לפחות בקרב מי ששומר על המשקל.


View this post on Instagram

A post shared by ענת אשר || Anat Asher (@anat_asher_fitnzone) on

Feb 4, 2019 at 9:59am PST

ענת אשר, נטורופתית בשיטת fit and zone, אומרת, "אני חושבת שהמתכון נחשף ברשת בערך בשנת 2007 ממקור לא ידוע". אשר ככל הנראה הייתה זו שהחלה את גל השיתופים הנוכחי למתכון, כשהעלתה אותו לעמוד האינסטגרם שלה עם התאמה לשיטת ה"זון". 

"מינואר התחלנו לעבוד עם דפי אורז. המתכון עצמו נולד לפני פסח במחשבה ליצור אלטרנטיבה למצות לדיאטה שלנו. עשינו התאמות לבורקס, למלאווח ואפילו למופלטות גם לאחרי פסח, אני מכינה עם דפי אורז גם בוריק. משם זה התגלגל לחולי צליאק ולדיאטות אחרות שהבינו שיש פה חומר גלם מדהים", היא אומרת.

איזה תגובות קיבלת?

"אלפי אנשים תייגו אותי באינסטגרם עם תמונה של הבורקס שהכינו. ברוב התגובות כתבו לי "תבורכי", "מדהים", "גאוני", "סידרת לנו את החיים". אנשים התקשרו אליי ואמרו "שנים שהילד שלי רוצה מלאווח ובורקס אבל הוא צליאקי, עכשיו הוא גם יכול לאכול".

אשר מוסיפה ואומרת שיש לה הרבה לקוחות שומרות שבת שמכינות יום לפני ומחממות על הפלטה במקום לאכול רוגלעך, רעיון נפלא בפני עצמו. 


View this post on Instagram

A post shared by ענת אשר || Anat Asher (@anat_asher_fitnzone) on

Feb 13, 2019 at 8:07am PST

כמו אש בשדה קוצים

את גל שיתוף המתכונים אי אפשר לעצור, וכל קבוצת פייסבוק שמכילה את המילה "תזונה" "אמא" או "דיאטה" מתהדרת במתכון, כשכל אחד מוסיף שינויים שמשדרגים את הבורקס. התגובות ברשת ברובן המוחלט חיוביות, אך אי אפשר בלי להזכיר את הפוסט המצחיק שזכה לתגובות רבות, בו כחלק מהמתכון היה כתוב – לאחר ההכנה לזרוק לפח וללכת למאפיה הקרובה.

גם אנחנו כמובן היינו חייבים להכין והתוצאה הדהימה אותנו - מדובר ממש בהרגשה שאוכלים את הדבר האמיתי, גם בבורקס וגם במלאווח, וכל זה בחמש דקות עבודה בלבד.


View this post on Instagram

A post shared by ענת אשר || Anat Asher (@anat_asher_fitnzone) on

Apr 12, 2019 at 11:44pm PDT

על השינויים במתכונים אומרת אשר: "אנחנו בוחנים את כל האוכל הכיפי שקיים ועושים לו התאמה לשפה שלנו. אני מחלקת מתכונים לכולם כי המטרה שלי היא לחנך את האוכלוסייה לאכול בריא ומאוזן, אני בעצם מלמדת שפה".

איך עובדת השיטה? 

"אני מתוכננת להתאים חלבון לפחמימה, בודקת איזה ירקות הם חינמיים, ולכן במתכון יש גם תרד וכרישה, ואפילו יש גם בורקס מדפי אורז עם בשר. ברגע שאתה לומד איך להכין, השמיים הם הגבול".

מתכון לבורקס מדפי אורז

לקחת שאריות גבינות חמישה אחוז, כמו קוטג' או בולגרית ולערבב עם ביצה. אפשר להוסיף חבילת תרד מאודה קלות בספרי שמן, אם יש פטריות אפשר גם. לערבב את התערובת ביחד. לטבול בקערה עם מים דף אורז דקיק עד שיהיה גמיש. למלא בכף גדושה מהתערובת ולקפל. לחמם תנור מראש לחום בינוני, לסדר על נייר אפיה את הבורקסים, לרסס בספרי שמן ולאפות כחצי שעה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו