לקסוס UX אמור לייצג את לקסוס באחד הסגמנטים הצפופים והמתפתחים ביותר בשוק הרכב. זה שרכבי הפנאי הם בון-טון היום וזה לא סוד, בטח לא ללקסוס שנמצאת שם מההתחלה.
כמו שכל האופנה הזו חווה התעצמות גם קטגוריות המשנה שלה, כמו רכבי פנאי קומפקטיים, קטנים או יוקרתיים, מטפסות כל הזמן מעלה. ה-UX נכנס הישר לקלחת הרותחת של הפנאי-קומפקט-פרימיום והוא נראה ומרגיש, שונה.
מה חדש?
לקסוס UX משתמש בפלטפורמה המוכרת לנו מהטויוטה CHR ובסיס הגלגלים זהה (264 מ”מ). העיצוב שונה מהמקובל בקטגוריה הזו. ה-UX לא מנסה להיראות מסוקס או גברתני. בלקסוס תוקפים את הנישה הזו אחרת, עם גובה ממוצע ועיצוב שהוא גם אלגנטי וגם כוחני. פחות רמיזות שטח אם תרצו.

יחידת ההנעה ברכב המבחן (ברמת גימור F ספורט) מבוססת על מנוע בנפח 2.0 ל’ המתוגבר במנוע חשמלי – לשניהם הספק משולב של 184 כ”ס. הכוח עובר דרך גיר רציף אל הגלגלים הקדמיים ונתוני הביצועים מספרים על סיום המיאוץ הקלאסי תוך 8.5 ש’, בדרך למהירות סופית צנועה של 177 קמ”ש.
כאמור, מכונית המבחן התייצבה באמת הגימור הגבוהה ביותר. זה אומר שמעבר לכל אבזור העולה על הדעת היא אפשר למצוא כאן גם מושבים ייחודיים, מנופי העברת הילוכים מאחורי ההגה, ספי דלת ממתכת, גימור שונה לשבכה הקדמית ועוד. המחיר של הגרסה הזו עומד על 265,000 שקלים כשהדגם הבסיסי ביותר נמכר כאן ב-200,000 שקלים. ה-UX מצויד, כמובן, במערכות בטיחות מתקדמות לרבות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מהנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית וזיהוי תמרורים.
איך זה מרגיש?
תא הנוסעים נאה בהחלט ומשדר את אותה שפת עיצוב עדכנית של החברה. יש, מסכים מכאן, תצוגות מתקדמות משם, ריבוי משטחים ועומס ברור בעין, אבל הכל עשוי טוב, החומרים משובחים ברובם והתחושה מודרנית ונעימה.

המושבים של דגם ה-F מצויינים ותומכים אבל התחושה בתא קצת צפופה. גם תפעול מערכת המולטימדיה דרך משטח המגע של לקסוס, לא מצטיין. כמו בדגמים אחרים של החברה הוא דורש המון תשומת לב לתיפעולו והגיע הזמן שבלקסוס יחשבו על פתרון אחר. ישיבה במושב האחורי, מגלה מושב נוח למדי, אבל תחושה צפופה. גם החלונות הקטנים מאחור תורמים לתחושה הדחוסה. גם תא המטען מרגיש קטן (ואינו מכיל גלגל חלופי). הוא גם מציע פתח טעינה צר וגבוה למדי.
יחידת ההנעה ההיברידית של ה-250h מייצרת תגובות נלהבות במהירות נמוכה וביציאה מהמקום. תגבורו של המנוע החשמלי ברור כאן וזמינות כוחו היא זו שמייצרת את התחושה הזו. תחת עומס עלולה יחידת הבנזין להרגיש מעט עסוקה ותזזיתית אבל ברוב הזמן הביצועים טובים, זמינים ונינוחים. ראוי לציון בייחוד נוכח נתון המשקל שעומד על 1,620 ק”ג. גם צריכת הדלק המשולבת בימי המבחן העמוסים, 14.3 ק”מ/ל’, עומדת לזכות יחידת ההנעה הזו.
מערכת ההנעה שומרת על שקט ונינוחות בשיוט על הכביש המהיר. גם הנוחות המתקבלת מהמתלים טובה בכבישים הבין-עירוניים. אם הבידוד מרעשי כביש היה טוב יותר היה מקבל ה-UX ציון גבוה במיוחד בחלק הזה. גם רעשי הרוח נוכחים, אבל פחות. כיול המתלים, הוא על הצד הנוקשה. את המחיר משלמים על כבישים עירוניים שבורים עם ספיגה בינונית.

היתרון של הכיול הזה מתקבל בכביש המפותל. ההגה קל מאוד אבל מכל שאר הבחינות ה-UX מרגיש יותר כמו מכונית טובה רגילה ולא כמו ג’יפון. זוויות הגלגול מועטות, רמת האחיזה גבוהה והוא מטפל בפניות בצורה רהוטה ובוגרת ביחס לז’אנר.
שורה תחתונה
לקסוס UX מביא לשולחן עיצוב ייחודי, תא נוסעים איכותי ומערכת הנעה יעילה ואפילו חסכונית. מצד שני תא הנוסעים צפוף מעט, הנוחות על שברים חדים לא משהו ויש גם את רעשי הדרך שחודרים לתא. מעל ליתרונות והחסרונות האלו ניצב המחיר.

לקסוס UX, בטווח המחירים בו הוא מוצע לקהל הישראלי, מציע תמורה מצוינת עם מחיר נמוך בהשוואה למתחרים ורשימת אבזור מכובדת יותר. ויכול להיות שהנקודה הזו, תהיה חשובה לצרכן הישראלי, יותר מהכול.
דגם: לקסוס UX 250h F-ספורט
מנוע: 1,987 סמ”ק, היברידי
הספק: 184 כ”ס
מומנט: 19.4 קג”מ
גיר: רציף
תאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש: 8.8 ש’
מהירות מרבית: 177 קמ”ש
בסיס גלגלים: 264 ס”מ
מחיר: 265,000 שקלים
+ מראה, הנעה, תמורה
– כיול, בידוד
