סיטרואן קקטוס במבחן

סיטרואן קקטוס מתחדש ומחדד את ערכי הליבה המסורתיים של סיטרואן. נוחות גבוהה, עיצוב אקצנטרי ומושך וגם כמה סימני שאלה תפעוליים.

ערכי הליבה המסורתיים של סיטרואן, אלו שאבדו במרוצת השנים, עורכים כעת הופעה מודרנית ומחודשת. עם אריזה חדשה, מילים כמו חדשנות, עיצוב, נוחות וסטייל מקבלים משמעות עדכנית. סיטרואן קקטוס הראשון, היה נאמן לכל אלו והגרסה מתוחת הפנים שמגיעה לארץ זה עתה, מחדדת אותם אף יותר. בדרך כלל.


מה חדש?


קודם כל העיצוב. הוא הפך הומוגני יותר, מטפל בצורה פחות צורמנית בפנסים הקדמיים והאחוריים לדוגמה. בדרך הוא מאבד מעט מהאופי הקוצני וגם האייר-באמפס בצידי המרכב, שקטנו, אחראיים לזה. עיצוב הפנים קיבל נגיעות קלות תוספות תאורה מאחור בדי הריפוד, בעיצוב הכיסאות, הגה מתכוונן לעומק ועוד.


עוד מאוברדרייב >>>


התוספת המשמעותית כאן היא אביזרי הבטיחות המתקדמים שכוללים כעת בלימה עצמאית, קריאת שלטי מהירות (בשילוב בקרת השיוט), תאורה אוטומטית, זיהוי רכב השטח מת ועוד. הצד המכאני מוכר, עם מנוע שלושת הציל’ המוגדש בנפח 1.2 ל’ המוכר שמשודך לתיבת פלנטרית בעלת 6 היל’ מוכרת לא פחות. המחירים עלו והקקטוס נמכר כאן במחירים המתחילים ב-110,000 שקלים.


איך זה מרגיש?


לפני איך שזה מרגיש חייבים להתייחס לאיך שזה נראה. וזה עדיין נראה מצוין, מבפנים ומבחוץ. העיצוב רענן, מושך ושונה. הוא עודן במעט אבל עדיין נוכח ומלהיב. מבפנים הקקטוס עדיין מהווה דוגמה לאיך צריך לעצב תאי נוסעים. בלי חומרי-על, בלי בדי דיפון אקזוטיים, בלי איכות בולטת, מצליח הקקטוס להיות מקום שנעים ונוח לשהות בו.


זו אחת המכוניות הבודדות בעסק שלא מענישה אותך רק בגלל שקנית מכונית עממית. פשוט משהו שיצרנים אחרים צריכים ללמוד ממנו. וזה לא שחסרות כאן מוזרויות כן? אי אפשר לראות את המנופים שמאחורי ההגה, מחזיקי הכוסות נמוכים ולא יצליחו להחזיק שום כוס או סלולרי גם בנסיעה הרגועה ביותר, העיצוב המינימליסטי וההסתמכות המוחלטת על מסך המגע – גם הוא לא הכי הגיוני שיש.



בחירה חכמה של חומרים ועיצוב יוצרים תא נוסעים ברמה אחרת

 


על הכביש המנוע בעל שלושת הצילנדרים מתפקד היטב. יחד עם תיבת ההילוכים הוא מציג זמינות כוח טובה וביצועים שימושיים. בתחילת הנסיעה ניתן להבחין ברעד קל מהמנוע וגם בעומס גבוה הוא לא הדבר הכי מעודן באזור אבל הוא בהחלט יעיל, ועם כ-14 ק”מ/ל’ במבחן הוא גם חסכוני. אבל הסיפור האמיתי כאן סב סביב נוחות הנסיעה. זו מרוויחה משניי אלמנטים. הראשונים הם המושבים, גדולים, נוחים סופגים ומפנקים (גם אם לא אוחזים). האלמנט השני הם בולמי הזעזועים עם תוספת שיכוך הידראולי בתחילת וסוף המהלך.



העיצוב רוכך אך עדיין שונה בנוף

 


התוצאה היא נוחות נסיעה מצוינת כזו שקשה למצוא במכוניות ברמת המחיר הזו. הכיול שמעדיף נוחות ושיוט רגוע באופן ברור, רך למדי ויחד עם ההגה הקל הקקטוס מעדיף תפעול חלק על אגרסיבי.


 


שורה תחתונה


למרות העלייה במחיר הקקטוס עדיין מצליח להרגיש נכון. הוא גורם לשוהים בו לתחושה ייחודית וזה לא עניין של מה בכך ברמת המחיר הזו. מהבחינה הזו הקקטוס עדיין נאמן לערכי הליבה של סיטרואן.  לצד העניין האמור, המחיר עלה ומציב את הקקטוס קרוב אל מתחרים טובים ממנו. לא בטוח שכל החן והנוחות שיש בקקטוס מספיקים בתמחור הזה.



הנוחות מצוינת – רק השם קוצני

דגם: סיטרואן קקטוס 1.2 ל’


מנוע: 1,199 סמ”ק, טורבו


הספק: 110 כ”ס ב-5,500 סל”ד


מומנט: 20.9 קג”מ מ-1,750 סל”ד


גיר: אוט’, 6 היל’


תאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש: 9.9 ש’


מהירות מירבית: 193 קמ”ש


בסיס גלגלים: 260 ס”מ


מחיר: 110,000 שקלים


+ נראה טוב, נוסע טוב


תמחור פחות אטרקטיבי


טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר