ההטבלה // צילום מסך מתוך הסרטון

מבוכה בחסידות המפורסמת: 4 בנות התנצרו בפומבי

בנות ממשפחות מיוחסות החליטו לבצע את הצעד החריג וטענו: "הכל בלוף" • גורם בחסידות: "זה לעשות 'דווקא' מול כל העולם"

חסידות סאטמר סוערת בעקבות התנצרותן של ארבע מבנות החסידות. בתחילה נשמר הדבר בסוד והוכחש, בשל המבוכה הגדולה, אלא שאז התברר שסרטון מהמעמד הפומבי עלה לרשת ופורסם גם ביוטיוב, מה שגרם לכך שאלפי בני אדם צפו בטקס. מדובר בבנות חרדיות מבתים שנחשבים תורניים לחלוטין. הן בוגרות מוסדות החינוך של החסידות בבורו פארק, וויליאמסבורג ומונסי. לפני מספר ימים הן התנצרו מרצון בטקסים רשמיים בכנסיות באזור ניו יורק. 

אחת מהצעירות שייכת למשפחת פאנט – משפחה רבנית ידועה. לפני מספר חודשים התחתנה עם אברך, אולם זמן קצר לאחר מכן הם התגרשו. היא לא חזרה לבית הוריה ונעלמה, וכעת כמתברר התנצרה. בסרטון היא הוטבלה לאחר שנשאלה לשמה – רחל – וכן האם היא אכן רוצה להמיר את דתה.

בריאיון לעיתון מקומי סיפרה רחל שהיא התחנכה בחצר חסידות סאטמר הקיצונית, למשפחה מיוחסת, אולם לאחרונה הגיעה למסקנה שהכל שקרי. "הסאטמריות הזו היא בלוף, הבל ורעות רוח", אמרה. לכן החליטה לעשות מעשה קיצוני ולעזוב לא רק את החצר אלא גם את הדת היהודית. 

את הסטורי שלנו כבר בדקתם היום? הצטרפו כאן לאינסטגרם של ישראל היום

גורם בחסידות מספר כי רחל אינה לבד. "בנוסף אליה יש לפחות עוד שלוש בנות שהחליטו להתנצר. בחסידות שוררת מבוכה בעיקר מכיוון שמדובר באחד החטאים החמורים ביותר שקיימים ביהדות. צריך להבין שיש הבדל גדול בין יציאה בשאלה, שמתרחשת לצערנו בכמויות, לבין המרת הדת לנצרות. להיות חילוני אינו אקט של מרידה קיצונית, ואולי נובע משאלות או בלבול. אבל להתנצר? זה לעשות 'דווקא' בצעד הפגנתי מול כל העולם. להראות לנצרות שהם ניצחו. אלפי יהודים הועלו במשך השנים על המוקד ומתו כי הם לא רצו להתנצר אבל להן זה לא אכפת".

בחסידות בודקים כעת האם יש מי שפועל מתוך או מחוץ לחצר כדי לשדל את הבנות להתנצר. "היו כבר בעבר חרדים שעבדו עם המיסיון ופרסמו חומר נוצרי במסווה של חוברת תורנית, ופנו לילדים עם ציורי קומיקס על בלש שנראה כמו חרדי. אנחנו גם צריכים לעשות חשבון נפש איך הדבר הזה קרה. אולי זו מערכת החינוך הבעייתית. זה צריך להדליק אצלנו נורות אדומות ולגרום לשינוי בשיטה כי זה צעד חמור וקיצוני שלא היה בעבר". 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו