מותג DS עצמאי וזה הצעד הראשון // צילום: אוברדרייב

DS7 קרוסבק: נהיגה ראשונה

עם ניחוח של יוקרה צרפתית, ה-DS7 היא המכונית הראשונה למותג DS מאז הפך לעצמאי ב-2014 • האם זו תחילת עידן הפרימיום של היצרן הצרפתי?

רכבי יוקרה צרפתיים, הוא אינו ביטוי השגור בפיהם של מרבית האנשים. זה משהו שדורש אופי, מיצוב וזמן. מצד שני, זו הדרך בה מגדירים הצרפתים את ה-DS7. האם יכולה הסנונית הראשונה הזו לתת פייט לרכבי היוקרה הגרמניים? יש רק דרך אחת לגלות.

מה חדש?

ב-DS רואים חיבור עמוק בין המכוניות לתרבות הצרפתית ושואבים את ההשראה מהמקומות והעיצובים האייקונים בתרבות הצרפתית. את המוטיב העיצובי הדומיננטי הנמצא כמעט בכל מקום ב-DS7, המעוין, לקחו מעצבי DS ממוזיאון הלובר שבפריס. בחרטום יש שבכה מסיבית המעוצבת מרשת של מעוינים, הפנסים בגירסה הבכירה, גרסת האופרה, מסתובבים על צירם ויוצרים במיוחד בלילה חזית צבעונית ומוארת. כיאה לעיר האורות.

 

בפרופיל ה-DS נראה קצת אנמי, עם צללית מאוד שבלונית וחסרת השראה. תא הנוסעים מביא את הניחוח היוקרתי בצורה הכי משכנעת. זהו תא נוסעים מוקפד עם איכות חומרים והרכבה טובים פלוס, עם הברקות עיצוביות וכן, הרבה מעוינים. ה-DS7  היא המכונית הראשונה בישראל ממותגי הקונצרן הצרפתי PSA לקבל את מנוע ה-2.0 ליטר טורבו-דיזל החדש. הוא מפיק 180 כ"ס ומשודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית. הביצועים המתקבלים סבירים - הזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש מתבצע תוך 9.4 ש' וה-DS7 ממשיכה עד למהירות מרבית של 215 קמ"ש.

 

חומרים טובים פלוס. תא הנהג ב-DS7 // צילום: אוברדרייב

איך התחושה? 

למרות נתוני ביצועים לא מרשימים, מנוע הדיזל בחרטום ה-DS7 מתגלה כגמיש ובשרני, בזכות 40.8 קג"מ המופקים כבר ב-2,000 סל"ד. תאוצות ביניים טובות ותיבת ההילוכים מחולקת ומתפקדת היטב. תא הנוסעים שומר על אקוסטיקה של אולם קונצרטים ואינו נותן לשאון הכבישים או לרעשי המנוע לחדור אליו. ה-DS7 מגיע עם בורר מצבי נהיגה, עם אופציה לבחור בין מצב 'רגיל', 'אקו' ו'ספורט'. אלו, משנים את המתלים האדפטיביים, קשיחות ההגה והעברת ההילוכים בהתאם.

 

נוחות הנסיעה גם בכבישים משובשים טובה והמתלים נותנים כבוד למורשת הצרפתית. העברת בורר מצבי הנהיגה למצב ספורט והקרוסאובר הצרפתי עוטה על עצמו את בגדי הלגיון. הוא נכנס למוד קרבי, מכייל את המתלים למצב קשוח ולוקח פניות חדות עם שמחת חיים ורצון מופגן. נכון, מרכז הכובד הגבוה מטה את המרכב, אבל תחושת הביטחון אינה נפגמת. המושבים נוחים ותומכים בצורה טובה בגוף המתנדנד. מאחור יש מרחב מחיה מצוין, הן בסעיף הברכיים והן בסעיף הראש. צריכת הדלק במבחן עמדה על 12.8 ק"מ/ליטר.

 

שורה תחתונה

הדרך ארוכה ורבה, בסופה יוכל ה-DS7 להרגיש בבית ליד כלי הרכב אליהם הוא מכוון - אודי Q5, ב.מ.וו X3 והוולבו XC60. עם תג מחיר התחלתי של 240,000 שקלים, תקבלו שיק צרפתי מפוצץ באבזור ובטכנולוגיה גם אם לא את התחושה שנלווית למותגי פרימיום מסורתיים. אבל, אם תבואו בלי דעות קדומות, תגלו רכב ייחודי עם ניחוח שונה שמהווה צעד ראשון מרשים בדרך לביסוס מעמדו של יצרן הפרימיום הצרפתי.

 

נתונים: טורבו-דיזל, 1,997 סמ"ק, 180 כ"ס ב-3,750 סל"ד, 40.8 קג"מ ב-2,000 סל"ד, 1,535 ק"ג, 12.8 ק"מ/ל' (מבחן), מחיר: 240,000 שקלים

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...