רמי שביט, מבעלי קבוצת המשביר לצרכן, השיק הבוקר (שלישי) את רשת המזון החדשה שתציע לראשונה בישראל שני מחירים לכל מוצר: מחיר ללקוחות רגילים ומחיר מוזל לכ-600 אלף חברי מועדון לקוחות קלאב 365.
המחיר לכלל הלקוחות יתומחר לפי המחיר הממוצע למוצר על פי חברת סטורנקסט, הבודקת את המחירים בקופות של הרשתות והמכולות כולל מחירי מבצע. המחיר לחברי מועדון יהיה נמוך יותר והוא יכלול מבצעים והנחות מיוחדות. כך למשל ימכרו ברשת כ-50 מוצרי זהב במחירים מיוחדים לחברי מועדון.
בנוסף, בכוונת המשביר להעלות את דמי החברות במועדון של קבוצת המשביר לצרכן. עלות ההצטרפות למועדון קלאב 365 כיום היא 100 שקלים עם החזר של 50 שקלים לקנייה ברשת. החל מהשנה השנייה בכוונת המשביר לצרכן לגבות 100 שקלים ללא החזר. עם השלמת הפריסה הארצית של הרשת דמי חבר יעמדו על עד 365 שקל בשנה, עם החזר כספי בגובה 1% בשנה הראשונה, 2% בשנה השנייה ו-3% בשנה השלישית לחברי מועדון בעלי כרטיס חוץ בנקאי של cal.
הרשת עתידה למנות כ-30 סניפים. בחודש הקרוב יפתחו שני סניפים בכפר סבא ובעפולה. במהלך שנת 2013 צפויים להיפתח תשעה סניפים נוספים בפתח תקווה, חולון, אילת, רמת גן, בת ים, ירושלים, גבעת שמואל, טירת הכרמל ותל אביב. עד אמצע שנת 2015 צפויה הרשת למנות 30 סניפים.
רמי שביט אמר היום, כי "בשנים האחרונות כולם מדברים על מחיר אבל הצרכנים שילמו על המחיר הנמוך באיכות ושירות פחות טובים ברשתות הקיימות. אנחנו נעשה את זה אחרת: נשים אורזנים, 13 קופות בכל סניף ומעדניות ברמה גבוהה, 25-30% מהמוצרים ברשת יהיו מוצרים טריים".
סניפי הרשת יהיו זהים בגודלם, 2,500 מ"ר, מה שיגרום לדברי החברה ליעילות תפעולית משמעותית. הרשת לא תציע ולא יהיה לה מותג פרטי, אלא מוצרים בסדרי גודל שונים של מחיר בכל קטגוריה. כמו כן, תהיה אחידות מחירים בסניפים לעומת רשתות מזון רבות שמורידות מחירים באזורים תחרותיים. לדברי שביט, "אם אוריד את מחיר העוף בעפולה לשקל אני אוריד את המחירים בסניפים בכל הארץ. אנחנו נהיה זולים יותר מהמתחרים שלנו, בשנתיים הראשונות הרשת תפסיד כסף".
רשת cost 365 מוקמת בתקופה בה קיימת שחיקה ברווחיות של רשתות המזון הפועלות בענף. "התחלנו את הפרויקט לפני חמש שנים וכל הזמן ייעצו לי לעצור אותו, אבל בשום שלב לא תכננו לעצור את הפרויקט", אומר שביט. "כולם יודעים שגם בתקופה של מלחמה אנשים אוכלים. שוק החנויות המוזלות נמצא במגמת עלייה לאורך השנים אבל אנשים מוכנים לנסוע עד 5-7 דקות כדי להגיע לחנות מוזלת".
אחת "ההפתעות" סביב ההשקה היה הקמפיין של הרשת החדשה, שהטיזר שלו גרם לצופים רבים לחשוב כי מדובר בקמפיין טלוויזיוני של רמי לוי. בימים האחרונים עלה קמפיין טיזרים שאומר "רמי לוי הוביל את המהפכה, רמי לוי סלל את הדרך, רמי לוי הוכיח שאפשר אחרת".
מטרת הקמפיין הייתה להראות שרמי לוי החל את מהפכת המחירים במזון, אך הרשת החדשה תמשיך אותה.
רמי לוי מסר בתגובה: "אנחנו נמשיך להוביל את הדרך, לכל מקום שהגענו הצלחנו להוזיל את הסל ב15-20%. אנחנו לא נשנה את האסטרטגיה שלנו ונמשיך להציע את הסל הזול ביותר במדינה. תודה רבה לכל מי שאומר אמת ומפרגן לכך שהובלתי ושאני מוביל את הדרך".
