מחווה מרגשת: הנצחה לכלבי עוקץ שמתו במלחמה

פארקי הכלבים בפתח תקווה ייקראו על שמותיהם של 18 כלבי יחידת הכלבנים, שנהרגו במהלך הלחימה מ-7 באוקטובר ועד היום • ראש העיר רמי גרינברג: "פועלים גם להנצחת הכלבים שסייעו לכוחותינו בלחימה בשטח האש, תוך הקרבת חייהם"

יחידת עוקץ בשטח רצועת עזה. צילום: דובר צה"ל

18 כלבי יחידת עוקץ שנהרגו מאז פרצה מלחמת חרבות ברזל ב-7 באוקטובר יונצחו על ידי עיריית פתח תקווה, שתקרא לשמות פארקי הכלבים העירוניים הפרוסים בה על שמו של כל אחד מהכלבים - ובפארק יוצב שלט עם שם הכלב ותמונתו.

לוחמי עוקץ, יחידת הכלבנים של צה"ל, הם לוחמי קומנדו המבצעים פעילויות מבצעיות תוך שימוש צבאי בכלבים למשימות ייעודיות. ב-7 באוקטובר הם הוקפצו הלוחמים ליישובי עוטף עזה, ניהלו קרבות עיקשים נגד המחבלים וחילצו אזרחים רבים תחת אש, בעוד שאר לוחמי היחידה חברו לכלל הכוחות המיוחדים שפעלו באירוע.

שלט הנצחה לכלב מיחידת "עוקץ", צילום: עיריית פתח תקווה

מאז מתקפת חמאס ועד היום, מהווים לוחמי היחידה וכלביהם חלק מרכזי בתמרון בעזה - בלחימה במנהרות עם כוחות מיוחדים, באיתור, בזיהוי ובתקיפה של מחבלים, בסימון מטענים וחומרי נפץ ועוד.

עקב כך, שילמו עד כה 18 מכלבי היחידה בחייהם, ובכך הצילו את חיי הלוחמים.

רמי גרינברג, ראש עיריית פתח תקווה, אמר כי "העירייה פועלת להנצחת חללי המלחמה, חיילי צה"ל הגיבורים והגיבורות - וגם להנצחתם של ההולכים על ארבע, כלבי יחידת עוקץ, אשר סייעו לכוחותינו בלחימה בשטח האש תוך הקרבת חייהם. בהערכה רבה גם להם".

שלט הנצחה לכלב מיחידת "עוקץ", צילום: דוברות עיריית פתח תקווה
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר