ראש עיריית חברון הציע פרס כספי - תושבי העיר תלו כלבים וירו בהם

"כל מי שיהרוג כלב, אנחנו מוכנים לפצות אותו ב-20 שקלים", כך נכתב בהודעה מטעם תייסיר אבו סנינה לתושבי עירו • לאחר ביקורת נגדו, הוא חזר בו מדבריו וטען שהובן באופן שגוי • תנו לחיות לחיות: "מקרה מזעזע שצריך לעצור באופן מיידי"

תיעוד מזעזע: ראש העיר הבטיח פרס כספים - תושבים תלו כלבים

ראש עיריית חברון, תייסיר אבו סנינה, עורר סערה. בריאיון לרדיו מקומי אמר אבו סנינה כי "כל מי שיהרוג כלב או ימסור לנו כלב משוטט או הרוג, אנחנו מוכנים לפצות אותו ב-20 שקלים". יש לציין שאבו סנינה הוא מחבל מורשע שמונה לתפקיד מטעם הרשות הפלשתינית.

לאחר דבריו, תיעודים של ירי ותלייה של כלבים החלו לזרום לרשתות החברתיות בזה אחר זה. 

ביקורת רבה הופנתה כלפי אבו סנינה בעקבות הדברים, והיו מי שפרשו את התבטאותו כמתן אור ירוק ל"רצח כלבים". ברשתות החברתיות לעגו לו על כך שהוא מעודד תושבים להרוג כלבים ברחובות.

אבו סנינה, מצידו, חזר בו מהאמירה וטען כי דבריו הובנו באופן שגוי. לדבריו, הוא לא קרא להרג כלבים, אלא הציג רעיון שאמור היה להיות מובא לדיון במועצת עיריית חברון כחלק מההתמודדות עם תופעת הכלבים המשוטטים, שמהווה מטרד לתושבים רבים.

"הכלבים המשוטטים זו סכנה לילדים ברחובות, היו מקרים שילדים נפגעו, הכלבים גורמים נזקים, ומאות תושבים פנו אליי בבקשה לפתור את הבעיה. ההתבטאות הוצאה מההקשר, אני הצגתי את זה כרעיון בניסיון למצוא פתרונות, כפי שפתרו את בעיית חזירי הבר במדינות אחרות", אמר אבו סנינה.

בעמותת "תנו לחיות לחיות" נחשפו לתיעודים המזעזעים וניסו לעצור את החיסול ההמוני של הכלבים: "מדובר במקרה מזעזע, שצריך לעצור אותו במיידי. כלבים הם יצורים בעלי רגשות, הם לא חלק ממטווח, לא הגיוני שירו בהם סתם ככה ברחוב וכולם ישתקו. צריך לזכור שירי בכלבים משוטטים מותר לצערנו גם בארץ, רק שפה אין תיעודים. הגיע הזמן להפסיק את הירי בכלבים ולעבור לפתרון הומני של עקר חסן החזר".

בעבר פרסמנו ב״ישראל היום״ תיעודים מטרידים של תושבי טייבה וטירה, מציתים כלבים בעודם בחיים. כתב אישום הוגש נגד תושב טייבה עם 25 אישומים של התעללות בבעלי חיים. יו״ר ״תנו לחיות לחיות״, אתי אלטמן, אמרה אז כי נעשו כמה פעולות לשפר את החינוך של החברה הערבית בנוגע לבעלי החיים, אך לפחות לעת עתה הדבר לא נשא פרי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר