סופ"ש מעונן חלקית עד בהיר; לפני כן - גשמים בצפון ובירושלים | תחזית מזג האוויר

בחמישי יהיה מעונן חלקית, ועד שעות הצהריים עדיין ייתכן טפטוף עד גשם מקומי קל בצפון הארץ • ביום שישי, יהיה לרוב בהיר, ללא שינוי של ממש בטמפרטורות

מזג אוויר חורפי ונעים. שמורת גמלא. צילום: שרון אביעד, רשות הטבע והגנים

האפשרות לטפטופים ולגשם תיתכן היום (חמישי) כאשר אחרי זה ביום שישי ובשבת יהיה בהיר עם טמפרטורות צפויות לעונה.

התחזית בהרחבה

היום, יום חמישי, יהיה מעונן חלקית. עד שעות הצהריים עדיין ייתכן טפטוף עד גשם מקומי קל בצפון הארץ. בכל הקשור למשקעים קיימת אפשרות לטפטוף לאורך החוף והשפלה, כאשר מקו יקנעם צפונה ייתכנו טפטופים לאורך כל הגליל. מעבר לכך ברמת הגולן ייתכן גם גשם מקומי משמעותי יותר.

מזג אוויר מעונן חלקית (ארכיון), צילום: רפאל בן ארי

בנוסף לכך, מבחינת החום לא יחול שינוי של ממש בטמפרטורות. כמו כן לאורך קו השבר הסורי אפריקני מהצפון לדרום ישררו עומסי חום בינוניים. הים התיכון יהיה גלי עד גבה גלים ומסוכן לרחצה עם גלים בגובה 100-140 סנטימטרים, טמפרטורת המים נעה בין 22-23 מעלות.

ביום שישי, יהיה לרוב בהיר, ללא שינוי של ממש בטמפרטורות, הרוחות יתחזקו. מבחינת עומסי חום יהיה עומס חום קל לאורך השבר הסורי אפריקני כאשר באזור ים המלח יהיה עומס חום בינוני.

בשבת, יהיה מעונן חלקית עד בהיר וללא שינוי ניכר בטמפרטורות. גם בשבת יהיה עומס חום קל לאורך קו השבר הסורי אפריקני.

אפריל חם מהרגיל

על פי השירות המטאורולוגי, חודש אפריל היה חם מאוד מהממוצע. בצפון ומרכז הארץ ירדו מתחילת השנה כמויות ענק של גשם לעומת זאת הדרום מצוי בחוסר גדול. חודשי השנה הנוכחית חמים משמעותית מהממוצע השנתי.

על פי הנתונים אפריל היה חם מהממוצע במידה ניכרת ובהשוואה לסדרת המדידות מ-1950 הוא מדורג במקום השלישי אחרי 2016 ו-1989. בכך נמשך רצף ארוך של כמעט שנה עם חודשים חמים מהממוצע, חלקם בצורה משמעותית. מבחינת החריגה במעלות מסתבר כי הלילות היו חמים משמעותית מהממוצע של החודש בדרך כלל, בשעות הלילה הטמפרטורות היו גבוהות מהממוצע ברוב חלקי הארץ. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר