סופו של השרב הגדול? לקראת מערכת גשם מפתיעה | תחזית מזג האוויר

כ-100 אלף מטיילים הגיעו לשמורות הטבע ביומו השני של חול המועד • בין הגנים הבולטים: גן לאומי גן השלושה, גן לאומי תל אפק, שמורת הטבע עינות צוקים • בנוסף, חלה הקלה ניכרת בעומס החום, ואף יתכנו גשמים מקומיים בדרום ובמזרח הארץ • התחזית המלאה

עשרות אלפי מבלים בחופי תל אביב בטיילת צ'יץ'. צילום: גדעון מרקוביץ

החום הכבד לא עצר אותם: למרות החום הכבד ששרר בארץ במהלך ימי החג הראשונים, ישראלים רבים לא ויתרו על יציאה אל הטבע, בעיקר באזורים מוצלים ולחים.

מתקררים במים - מג'רסה שפך דליות קרדיט: צילום שלומית שביט

רשות שמורת הטבע והגנים פרסמה כי ביום החג עצמו וביום חול המועד הראשון פקדו את אתריה כ-100 אלף ישראלים, מספר המטיילים גדל עוד יותר ביומו השני של חול המועד, יום חמישי, אז יותר מ-90 אלף איש פקדו את האתרים של רשות הטבע והגנים.

לפי הודעת הרשות, בין הגנים הבולטים: גן לאומי גן השלושה, גן לאומי תל אפק, שמורת הטבע עינות צוקים, שמורת טבע מג'רסה - שפך נחל דליות וגן לאומי עין גדי.

גן לאומי ציפורי, צילום: שלומית שביט רשות הטבע והגנים

ישראלים רבים גדשו את חופי הים, כאשר זרם מבקרים גדול הגיע גם לחופי הכינרת עד שמפעם לפעם חלק מהאתרים שייוחדו לחניית המבקרים נאלצו להיסגר. על פי האיגוד ביומו השני של חול המועד, פקדו את הכינרת יותרמ-35 אלף בני אדם.

התחזית

היום יהיה מעונן חלקית עד מעונן. תחול ירידה קלה נוספת בטמפרטורות בעיקר בהרים ובפנים הארץ. ייתכן גשם מקומי בדרום הארץ ובמזרחה. בצפון-מזרח הארץ אף ייתכנו סופות רעמים יחידות. יתכנו טפטופים בהרי השומרון ואזור מישור החוף.

חוף הדקל אילת, צילום: יהודה בן יתח

הים התיכון יהיה גלי ומסוכן לרחצה עם גלים בגובה 80-140 סנטימטרים. טמפרטורות המים תעמוד על 23 מעלות.

מחר יהיה מעונן חלקית עד מעונן. לא יחול שינוי של ממש בטמפרטורות. עדיין ייתכן גשם מקומי בעיקר במזרח הארץ. עיקר הגשם ירד בצפון מזרח רמת הגולן אם כי יתכן שעננים יכנסו גם לחלקים מהבקעה.

המונים בחוף הים בהרצליה., צילום: ללא קרדיט

בשני יהיה מעונן חלקית עד מעונן. צפויים גשמים מקומיים בעיקר במזרח הארץ וייתכנו סופות רעמים יחידות. בכל הנוגע לגשמים נראה כי עיקרם יהיה בהרי השומרון והמרכז כולל הר הנגב אם כי למעט בהרי השומרון בשאר האזורים מדובר ככל הנראה בטפטוף בלבד. הטמפרטורות ללא שינוי ניכר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר