X

הארוחות האלו יקררו לכם את הלשון בקיץ

השאירו את הפיצות, הטוסטים, ההמבורגרים והסטייקים לחורף. בעונה החמה, הכי כיף לאכול ארוחות קרות וקלות להכנה, שבדרך כלל דורשות בסך הכל כמה דקות של חיתוך והעברה בבלנדר

קר, טעים ומזין. גספצ'ו. צילום: מערכת feedy באמצעות הבינה המלאכותית ideogram

התחזית: חם, מתחמם, שרב. כל המילים הללו כבר נאמרו בימים האחרונים על ידי החזאים בישראל, וצפויות לחזור על עצמן רבות בחודשים הקרובים. השלטים של המזגנים כבר בהיכון (וידאתם שהסוללות מוטענות, נכון?), הכיס בכוננות ספיגה של חשבונות חשמל מוגדלים – ואנחנו כאן כדי לעזור להקל מעט על עומס החום וההוצאות. בכתבה הקודמת נתנו טיפים על צינון הבית בלי מזגן, וכאן ניתן, שוב בעזרת Claude, רעיונות למאכלים קרים שיורידו את טמפרטורת הגוף שלכם.

1. גספצ'ו
המרק הספרדי הצונן העשוי מעגבניות בשלות, מלפפונים, פלפלים ושמן זית הוא כמו סלט נוזלי. הוא מכניס לגופכם ויטמינים ואפילו לא מעט תחושת שובע. אפשר גם להוסיף לו קרוטונים או פרוסות אבוקדו מלמעלה.

2. מרק אבוקדו צונן
ואם כבר הזכרנו אבוקדו – ידעתם שיש מעין גספאצ’ו ייחודי שעשוי מהפרי הבריא הזה? למרק אבוקדו צונן, קרמי וחלומי, הכניסו תכולת אבוקדו, חלב, תירס, עגבניות, ליים וכוסברה למערבל מזון, וקשטו ברצועות טורטייה פריכות.

3. פרפה פירות עם יוגורט יווני
בתוך כוס, פרסו שכבות של יוגורט יווני ועליו פירות יער טריים, אפרסקים פרוסים או מנגו, בתוספת גרנולה תוצרת בית או אגוזים. זוהי ארוחת בוקר מושלמת, או חטיף עשיר בחלבון.

4. סלט עוף ואבוקדו
חתכו חזה עוף, אבוקדו,סלרי וירקות לקוביות, הוסיפו בצל קצוץ ומיונז.

5. פוקי אבטיח
חותכים אבטיח לקוביות ומערבבים עם מלפפון, מנגו, אבוקדו, אגוזי מקדמיה וכמה טיפות מיץ ליים ודבש למנה מרעננת בהשראת פוקי.

6. "שיפודי" קפרזה
השחילו כדורי מוצרלה בוקוצ'יני, עגבניות שרי ובזיליקום טרי על שיפודים או קיסמים, וטפטפו זיגוג בלסמי למנה ראשונה קרירה וקלה.

7. סביצ'ה
משרים דג במיץ הדרים יחד עם עגבניות, בצל, כוסברה ופלפל חריף. מגישים עם טורטייה כבסיס.

כמובן שאלה רק כמה רעיונות, ויש עוד מאות מתכונים – החל מווריאציות של אלה שהוזכרו פה ועד מנות שונות לחלוטין – שיכולים להנעים לכם את הקיץ.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר