X

כלבים או חתולים? זו חיית המחמד הכי פופולרית

האם אתם אנשי כלבים או אנשי חתולים? כלבים יותר פופולאריים, בעוד בעלי חתולים נוטים יותר לעבר אימוץ חיית מחמד שנייה – בין אם זה עוד חתול ובין אם כלב

חתול וכלב משחקים יחד. צילום: מערכת feedy באמצעות הבינה המלאכותית ideogram

חיות מחמד הן נושא שמעורר שני סוגים של ויכוחים; הראשון הוא לגבי עצם הצורך או הלגיטימציה של גידול בעל חיים בבית, והשני הוא לגבי חיית המחמד העדיפה – יש אנשים שאוהבים רק כלבים, אחרים שאוהבים רק חתולים, וכאלה שנקרעים באמצע בין הנאמנות של כלבים לשובבות הסנובית של חתולים. פנינו ל-Perplexity ול-Claude כדי שיביאו לנו נתונים לגבי הפופולריות של בעלי החיים הללו.

לפי נתונים מארה”ב, כלבים הם הבחירה הפופולרית יותר: מתוך 90.5 מיליון משקי בית המחזיקים חיות מחמד, ומהווים כ-70% מהאוכלוסייה, 69 מיליון מחזיקים כלבים ו-45 מיליון מחזיקים חתולים. בשנת 2023 לבדה, מקלטים דיווחו על אימוץ של למעלה מ-1.5 מיליון כלבים ו-978,000 חתולים. זאת למרות שבמקלטים עצמם יש יותר חתולים מכלבים (3.2 מיליון חדשים המובאים בכל שנה לעומת 3.1 מיליון). בקרב מאמצי הכלבים, נראה שכלבים בוגרים פופולריים יותר, לעומת חתולים, המאומצים בגילים צעירים יותר.

עם זאת, הפופולריות של כלבים כנראה גבוהה הרבה יותר מהנתונים המתקבלים ממקלטים: לפי סקר של פורבס, פחות מרבע מהכלבים מאומצים ממקלטים, לעומת יותר משליש שנרכשים ממרביעי כלבים.

נתון מעניין במיוחד מגלה שחלק ניכר מבעלי חיות המחמד אינם מסתפקים באחת; למעשה, אחוז משקי הבית בארה"ב עם יותר מחיית מחמד אחת עלה מ-64% ב-2020 ל-66% ב-2022 – כלומר, כעת שני שליש ממשקי הבית שבהם יש חיית מחמד, היא אינה היחידה. גם כאן, באופן מפתיע, כלבים הם אלה שזוכים לפופולריות רבה יותר – 33% ממשקי הבית דיווחו כי הם מגדלים יותר מכלב אחד, לעומת 28% ממשקי הבית שדיווחו על יותר מחתול אחד. מצד שני, 16% דיווחו על כך שיש להם גם כלבים וגם חתולים, ונראה שבעלי חתולים נוטים יותר לאמץ בעל חיים נוסף – 33% ממאמצי חיות המחמד דיווחו כי יש כלב נוסף בבית, לעומת 37% שכבר מגדלים חתול.

באופן לא מפתיע, בני דור המילניום הם בעלי שיעור האימוץ הגבוה ביותר, ומהווים שליש מבעלי חיות המחמד, ואחריהם בני דור ה-X המהווים 25% מהמאמצים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר