תקשורת זרה, משפיעני רשת ומתן תמריצים: זוהי התוכנית להחזרת התיירים לישראל

הענף אמנם נפגע קשות, אבל במשרד התיירות לא מוותרים ויוצאים בכמה פעולות שמטרתן להחזיר את התיירות לארץ הקודש • שר התיירות: "נפנה לקהל היעד בשפה מותאמת אישית ולפי תחומי עניין"

תיירים בנחלת בנימין. צילום: גדעון מרקוביץ

זה בהחלט לא סוד שמלחמת חרבות ברזל פגעה באופן קשה מאוד בענף התיירות.

חברות תעופה זרות רבות עדיין לא חזרו לישראל, וחלק גדול מאוד מאלו שחזרו עשו את זה במטוסים קטנים יותר ובתדירות נמוכה הרבה יותר. התיירים הזרים לא ממהרים להגיע מסיבות שונות ומגוונות, החל מעליית האנטישמיות ברחבי העולם, דרך החשש לטייל במדינה שמוגדרת במלחמה ועד למחירים הגבוהים בישראל.

תור ענק בנתב"ג לתיירים (ארכיון)

לצד כל האתגרים הללו, במשרד התיירות מתכננים מהלכים שנועדו לנסות להחזיר את התיירים לישראל. ענף התיירות נחשב לחיוני וחשוב מאוד למאות אלפי משפחות ישראליות שמתפרנסות ממנו, בין שמדובר בבתי המלון, במסעדות או בנהגי המוניות ובין שבענפים אחרים המושפעים באופן משמעותי מהיעדרו של התייר הזר.

על פי משרד התיירות, התוכנית המקיפה באה לידי ביטוי בשלושה צירים מרכזיים. הציר הראשון הוא שמירה על תשתית רשת ההפצה - המשמעות היא קיום דיאלוג מתמיד עם סיטונאי התיירות תוך הכנת תוכנית משותפת לחידוש פעילות התיירות. במקביל, במשרד התיירות חזרו לפעול בירידי התיירות הבינלאומיים: מתחילת השנה השתתף המשרד בירידים גדולים ומשמעותיים במדריד ובברלין. נוסף על אלו, ישנה פעילות יחסי ציבור, לצד אירוח של עיתונאים זרים שהגיעו בחודש שעבר לישראל, ומשלחות נוספות של עיתונאים ומשפיענים צפויות להגיע לישראל בקרוב. במשרד התיירות שמים דגש על הקהל היהודי והנוצרי במטרה לסייע בקידום תיירות הדת בישראל.

תתמקד באנגליה ובצרפת

במשרד התיירות גיבשו גם את תוכנית "היום שאחרי", שתתמקד באנגליה, בצרפת ובארה"ב, כמו גם בתיירות הדת הנוצרית והיהודית מרחבי העולם. לאחר כמה חודשים תתרחב פעילות השיווק לקהלים נוספים ותתמקד בתחומי תיירות נוספים.

התוכנית תתמקד בתיירות הדת הנוצרית, צילום: אורן ב ן חקון

במשרד התיירות מתכננים לצאת בקמפיין פרסומי מקיף של תוכנית "היום שאחרי", שתכלול משפיעני רשת, אירוח תקשורת זרה בישראל, פעילות יחסי ציבור ומתן תמריצים לסיטונאי תיירות. במשרד מבהירים כי תוכנית השיקום המפורטת והמקיפה מבטיחה את חזרתה המוצלחת של ישראל למפת התיירות העולמית.

במשרד מבינים שלמרות כל המאמצים, תיירים זרים לא ימהרו להגיע למדינה שנמצאת במלחמה, והם פועלים גם לעידוד תיירות הפנים. במשרד פורסים את התוכנית שכוללת קידום אירועים מול רשויות מקומיות וקמפיין תיירות פנים שיעלה בקרוב, תוך הדגשת האטרקציות שישראל מציעה.

מהלך נוסף שמקדמים במשרד התיירות הוא מתן אפשרות כניסה לתיירים מהודו עם ויזה אלקטרונית, מה שיאפשר להם לבקר בישראל ללא צורך להגיע לשגרירות להנפקת ויזה. כזכור, בהודו חיים כמעט 1.5 מיליארד תושבים והיא מכילה את האוכלוסייה הגדולה בעולם, מה שמהווה פוטנציאל תיירותי גדול מאוד. המהלך ייכנס לתוקף כבר בחודש יוני הקרוב.

"התיירות היא זרז כלכלי משמעותי". שר התיירות, חיים כץ., צילום: אלכס קולומויסקי

שר התיירות חיים כץ: "קצב כניסת התיירים לישראל עם תחילת המלחמה צנח באופן דרמטי. לפניה, היינו בממוצע של 13.5 אלף כניסות ביום, שהיו מביאות אותנו לשבירת שיא בתיירות הנכנסת בשנת 2023. יום לאחר המתקפה נכנסו 26 תיירים בלבד. היום אנחנו מתייצבים על קצב יומי של כ־3,000 תיירים. התיירות היא זרז כלכלי משמעותי".

"התיירים רוצים לחזור"

"בשלב זה", אומר כץ, "אנו מתרכזים בהגברת תנועת התיירות הדתית ובביקורי יהודים. לאחרונה השתתפתי בכמה ירידי תיירות בינלאומיים, במטרה להסביר שישראל פתוחה לתיירות, ושמרבית אזורי התיירות בטוחים לחלוטין ולא הושפעו מהמלחמה. דיברתי על הציפייה שלנו לשובם של התיירים, ועל כך שהדרך הטובה ביותר לתמוך בישראל היא לבקר בה.

"מעודדות אותי התגובות של תעשיית התיירות העולמית, שמדברת על רצונה לשוב ולפעול בארץ. ביום שאחרי, נתמקד בשיווק מדיניות המותאמת אישית לחוויות שהתייר מחפש, במקום קמפיין כללי לכל השווקים. נפנה לקהל היעד בשפה שמותאמת לו אישית ולפי תחומי עניין. בתקופת הקורונה, תיירות הפנים הוכיחה את עצמה וסייעה לעסקים שמתפרנסים מתיירות. עכשיו זה הזמן של הישראלים לבחור להתאוורר בארץ, ליהנות מההיצע העשיר שלה ולחזק את הכלכלה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר