עובדים חכם, לא קשה: הטכנולוגיה שתשלח אתכם הביתה מוקדם יותר

ענקית הטק מיקרוסופט הציגה שורה של חידושים כשבמרכז ההטמעה של Copilot במערכת Office 365 • המשמעות? החיים שלנו בעבודה ובלימודים הולכים להפוך לקלים בהרבה • אל תגידו שלא אמרנו לכם

אחת המטרות של בינה מלאכותית - להקל לנו על החיים וחיי העבודה בפרט. צילום: GettyImages

כנס ה – Playground הטכנולוגי השנתי של מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח נערך השנה בהיכל התרבות בתל אביב וכלל עשרות ביתנים שמציגים את הפיתוחים השונים עליהם עובדים כ-3,000 מפתחות ומפתחים ישראלים.

בלב האירוע עמדה מערכת הבינה המלאכותית של החברה, Copilot, וההטעמה שלה באפליקציות השונות של Microsoft 365, בהן Word, Outlook, PowerPoint, Teams ו – Excel. במילים פשוטות – מיקרוסופט לקחו את הכלי החזק ביותר שלהם, ושילבו לתוכו AI.

מערכת הבינה המלאכותית של מיקרוסופט - Copilot, צילום: מיקרוסופט

לאחר שהתנסינו ביישומים השונים ובמערכת ה-Copilot שהוטמעה בהם, חזרנו מלאי התפעלות ועם בשורה אחת: עולם העבודה והלימודים השתנה לנצח, ואנחנו ממש לא רוצים לחזור אחורה לימים בהם היינו צריכים לבנות מצגות בעצמנו או לעבור על עשרות מיילים באופן ידני.

Outlook: כתיבת מיילים ובניית משימות אוטומטית

משתמשים במייל של מיקרוסופט ונמאס לכם לקרוא עשרות מיילים כל פעם שאתם חוזרים מחופשה? פשוט תבקשו מבינה מלאכותית שתכין לכם סיכום של כל המיילים והשרשורים השונים, תוציא את המידע הרלוונטי ביותר, תפיק ממנו מסקנות ותציע משימות להמשך.

בנוסף, משתמשים יוכלו להפיק מיילים בלחיצת כפתור (המערכת מחוללת את ההודעות ומאפשרת לכל משתמש לערוך אותן בעצמו, או להמשיך את העריכה באמצעות Copilot), ולתעדף משימות על פי הדחיפות שלהן.

Outlook החדש שהושק בקיץ האחרון. עכשיו עם בינה מלאכותית, צילום: מיקרוסופט

Word: יצירת מסמכים בשניות

מטרתה של בינה מלאכותית היא ביותר היתר להקל על חיינו האנושיים. במקרה של כתיבת מסמכים ב-Word, מעכשיו לא צריך אפילו לצאת מהאפליקציה בשביל שבינה מלאכותית תיצור לכם טקסט – Copilot יכול לעשות את זה על גבי המסמך בשפה טבעית, תוך כדי שהוא מתקן את שגיאות הכתיב שלכם.

לא בטוחים איך לנסח מסמך מסוים? גם בשביל זה לא צריך לצאת מ-Word לתוכנה חיצונית. עוזר ה-AI החכם של מיקרוסופט יעשה אתכם סיעור מוחות, יסכם את המסמך ואפילו יפנה אתכם למקור ממנו הוא לקח את המידע.

Copilot ב-Word. יצירת מסמכים בשניות, צילום: מיקרוסופט

PowerPoint: בניית מצגות בזמנה אישית

באמצעות מערכת הבינה המלאכותית שהוטעמה באפליקציית יצירת המצגות שמכיר כל אדם שסיים כיתה ג', משתמשים יכולים מעתה ליצור מצגת מעוצבת בשניות. Copilot ישאב עבורכם מידע ותמונות ממקורות שונים באינטרנט בכדי לייצר מצגת לכל מטרה שתבקשו ממנו.

מעבר לכך, משתמשים יוכלו ליצור מצגת על בסיס מסמכים אישיים, ו-Copilot ייחלק אוטומטית את המידע במסמך לשקפים וייצור עיצוב תואם.

PowerPoint - מצגת מקצועית בשניות, צילום: מיקרוסופט

Excel: הסוף לניסיון לזכור נוסחאות מסובכות

אחד הזיכרונות המטרידים שיש לנו מימנו באוניברסיטה הוא הניסיון לנהל טבלאות מסובכות ולנסות להבין איך הנוסחאות של Excel עובדות. לכן יותר משמחנו כאשר במיקרוסופט הציגו את ההטעמה של Copilot באפליקציה, שפוטרת מהצורך הזה.

בנוסף, מערכת הבינה המלאכותית ב-Excel מאפשרת למשתמשים לחפש מידע ברשת ישר מתוך המערכת, להטמיע אותו בתוך גיליון הנתונים ולאחר מכן לבצע במסמך ניתוחים וחישובים על בסיס הנתונים החדשים שיובאו.

הסוף לנוסחאות של Excel, צילום: מיקרוסופט

Teams: פספסתם פגישה? קבלו סיכום שלה

גם במקרה של אפליקציית השיחות Teams יש את הנגיעה הישראלית, כאשר כל המערכת מפותחת בארץ. מעכשיו, משתמשים יכולים לקבל סיכום של שיחות וירטואליות שלא נכחו בהן, להתעדכן במשימות להמשך ולאתר חלקים בשיחה בהן הוזכרו שמות מסוימים או פרויקטים מסוימים.

בנוסף, Copilot יכול לחולל אימיילים והודעות למשתתפים בשיחות, ולשפר את התקשורת על ידי הגדרת הטון והאורך של הודעות. המערכת מחוללת את ההודעות ומאפשרת לכל משתמש לערוך אותן בעצמו, או להמשיך את העריכה באמצעות מערכת הבינה המלאכותית.

כנס מיקרוסופט. יש גם גאווה בפיתוח הישראלי, צילום: פולטין

מיכל ברוורמן-בלומנשטיק, מנכ"לית מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח: "השנה האחרונה הייתה מורכבת במיוחד, ואני גאה בכל אחד ואחת מעובדי ועובדות החברה שנתרמו לעשייה חברתית וטכנולוגית למען הקולגות שלהם והקהילות שלהם. יכולות Copilot ממנפות את טכנולוגיית הבינה המלאכותית פורצת הדרך בכדי לסייע לכל משתמש לעשות יותר, בפחות זמן".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר