טסלה בדרך לצמצום משמעותי: מאסק מודיע על סגירת חטיבות ופיטורים המוניים

על רקע המשך ירידת המניה של החברה והתחרות הגוברת מול היצרניות הסיניות, הודיע בעלי החברה ואיל ההון על גל פיטורים נוסף • "אני מקווה שהפעולות האלו יבהירו לכולם שאנחנו צריכים להיות קשוחים" • הקיצוצים מגיעים שבועות בודדים לאחר הסבב הקודם

טסלה. המניה ממשיכה לרדת והפיטורים בחברה מתרחבים. צילום: אי.פי

משהו עובר על טסלה, ונראה כי הבעלים אילון מאסק החליט לנקוט בגישה חסרת רחמים על מנת לטפל בבעיות: על פי דיווח שעלה ב- The Information, איל ההון הודיע השבוע במייל ששלח לעובדים כי החברה נאלצת לצאת לגל פיטורים משמעותיים, הנוגע מהצורך לקצץ בעלויות התפעוליות שלה.

​​לפי הדיווח, מאסק הודיע במקביל על עזיבתם של שני בכירים בחברה, רבקה טינוצ'י, מנהלת בכירה בקבוצת Supercharger (החטיבה האחראית על עמדות ההטענה של טסלה), ודניאל הו, ראש תחום מוצרים חדשים.

טסלה וסייברטראק. הביקוש לרכבי החברה הולך ויורד. ארכיון // צילום: רויטרס

פירוק חטיבת ה-Supercharger בראשותה של טינוצ'י צפוי להוביל לקיצוץ של כ-500 משרות, כך לפי מקורות פנימיים. עוד טען מאסק במכתבו כי הוא צפוי לפטר את הצוות האחראי על המדיניות הציבורית בחברה, זאת לאחר שראש הצוות עזב את החברה בחודש אפריל האחרון.

"אני מקווה שפעולות אלו יבהירו לכולם שאנחנו צריכים להיות קשוחים לחלוטין בכל הנוגע לקיצוצי עובדים והפחתת עלויות בחברה", טען מאסק במייל. הוא הוסיף כי "כל מנהל המחזיק בצוות של שלושה אנשים ומעלה ולא עומד במבחן המצוינות והאמינות – יתבקש להתפטר לאלתר".

הבכירים עזבו, עכשיו גם הצוות יפורק. תחנת טעינה Supercharger של טסלה, צילום: רויטרס

תרבות "הארדקור"

זו לא הפעם הראשונה בה מאסק שולח מייל מאיים לעובדיו בשעות הלילה המאוחרת, או מדבר על חשיבותה של תרבות עבודה "קשוחה", כך לדבריו. איל ההון כבר נקט בשיטה דומה לאחר שהשתלט על טוויטר (שמאז הפכה ל-X) ודרש מעובדי החברה להתחייב ללוח זמנים "קיצוני וקשוח", או לעזוב.

הקיצוצים האחרונים בטסלה מגיעים שבועות בודדים לאחר שמאסק הודיע ​​על סבב הפיטורים הקודם בחברה, שכלל קיצוץ של מעל 10 אחוזים מכוח האדם. ענקית הטק שלחה הודעות לצוותים שקוצצו ב-14 באפריל, כאשר עוד הודעות נשלחו לעובדים נוספים במהלך אותו השבוע.

אילון מאסק. איל ההון ידוע בגישת העבודה הקשוחה והלא מתנצלת שלו., צילום: רויטרס

התחרות מול היצרניות הסיניות

הקיצוצים הנרחבים בטסלה מגיעים על רקע המאבק של החברה להתמודד עם ירידה בביקוש לרכבים החשמליים שלה, זאת כאשר רכבים חשמליים של יצרניות סיניים זוכים לפופולריות הולכת וגדלה ברחבי העולם.

בהתאם, טסלה דיווחה בשבוע שעבר על ירידה של 8.7 אחוזים בהכנסות ברבעון הראשון של השנה ברווחי החברה, זאת למרות שהרווח הגולמי עלה על הציפיות. עם זאת, הרווח למניה החמיץ את התחזיות, ותזרים המזומנים החופשי של החברה היה שלילי ועמד על 2.5 מיליארד דולר ברבעון - ירידה של 674 אחוזים משנה לשנה, בין היתר על רקע השקעה של כמיליארד דולר של החברה בתשתיות בינה מלאכותית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר