ריאל מדריד הרוויחה סכום כספי מכובד בעקבות הזכייה באליפות

הבלאנקוס יקבלו מענק מוגדל מזכויות השידור בעקבות העובדה שסיימו במקום הראשון ב"לה ליגה" • וגם: מי המשתכר הבכיר במועדון?

שחקני ריאל מדריד חוגגים אליפות

ריאל מדריד חגגה אתמול (שבת) את אליפות ספרד בפעם ה-36 בתולדותיה. בניגוד למדינות אחרות בספרד אין מענק כספי ישיר על זכייה באליפות, אלא מענק מוגדל בזכות כספי הטלוויזיה שמקבלים הקבוצות ב"לה ליגה". על פי ההסכם של גופי השידור, רבע מההכנסות שהליגה חולקת עם המועדונים שלה מופרשות לתשלום בסכומים שתלויים במקום שבו כל קבוצה מסיימת את העונה.

לפי אותו הסכם, האלופה מקבלת 17% מכספי זכויות השידור ואילו סגניתה תקבל 15% והשלישית 13%. על פי המידע שפרסמה לה ליגה על רווחי הטלוויזיה שלה ב-2022/23 - העונה הראשונה בחוזה השידורים הנוכחי של הליגה לחמש שנים, הקבוצות חלקו קצת יותר מ-313 מיליון יורו בהכנסות טלוויזיוניות הקשורות לביצועים.

שחקני ריאל מדריד. אליפות שהכניסה המון כסף למועדון, צילום: גטי אימג'ס

זה הוביל לתשלום של 53.3 מיליון יורו לאלופה בעונה שעברה, וסביר להניח שגם העונה מדובר בסכומים דומים. יש לציין כי הקבוצות לא מקבלות את כל המענק בפעם אחת, אלא התשלום מתפרס על פני חמש עונות. הזוכים בתואר מקבלים תחילה שיק על סך 18.6 מיליון יורו.

בעניין אחר, לאחרונה פורסמה רשימת המשתכרים הגבוהים במועדון המדרידאי. במקום הראשון נמצא הקשר הגרמני טוני קרוס עם שכר שבועי של 510.2 אלף דולרים. במקום השני דויד אלאבה עם שכר של 470.8 אלף דולרים לשבוע ואת השלישייה סוגר לוקה מודריץ' שמשתכר 457.8 אלף דולר בשבוע. המשתכר הנמוך בקבוצה הוא החלוץ חוסלו שמרוויח "רק" 52.3 אלף דולרים לשבוע.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
טוני קרוס. בכיר המשתכרים בריאל מדריד, צילום: AFP
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר