לפעמים חלומות מתנגשים: שני החברים שרוצים להרוס זה לזה את העונה נפגשים הערב

ג'מאל מוסיאלה וג'וד בלינגהאם צמחו יחד על המגרש ומחוצה לו • הפעם הם יניחו את החברות שלהם בצד, כשבאיירן מינכן וריאל מדריד ייפגשו בחצי גמר ליגת האלופות • "זה מטורף כשאני חושב על זה", סיכם החלוץ של הגרמנים

יורגן קלופ מדבר על ארנה סלוט כיורשו האפשרי בליברפול

"מאז שהיינו ילדים ג'וד בלינגהאם ואני תמיד חלמנו לשחק במשחקים גדולים כאלה", אמר בשבוע שעבר ג'מאל מוסיאלה בראיון ל"מארקה", והערב זה יקרה באליאנץ ארנה, כששני חברי הילדות ייפגשו בחצי גמר ליגת האלופות בין באיירן מינכן לריאל מדריד. הצמד, שנולדו בהפרש של ארבעה חודשים זה מזה, הכירו כמעט לפני 10 שנים, כשהחלו לשתף פעולה במדי נבחרת אנגליה עד גיל 15. במשך 4 שנים הם שיחקו יחד והפכו לחברי נפש.

ג'וד הגיע מברמינגהאם, בעוד שהסיפור של ג'מאל קצת יותר מסובך. אביו דניאל ריצ'רד הגיע לגרמניה מניגריה, שם התאהב בקרולין, בחורה מקומית ממוצא פולני. המשפחה הצעירה התמקמה בשטוטגרט, שם ג'מאל נולד והחל לשחק כדורגל. כשהיה בן 7 המשפחה עברה מגרמניה לאנגליה, גם בזכות הדרכון הבריטי שבו החזיק האב, אבל בעיקר בגלל שקרולין החליטה ללמוד סוציולוגיה באוניברסיטת סאות'המפטון.

הילד המוכשר הצטרף לאקדמיה המפורסמת של צ'לסי, וכשהיה בן 13 זומן לנבחרת אנגליה עד גיל 15, שם כאמור פגש את ג'וד. קווין בטסי, מי שהיה אז מאמנם בנבחרת, סיפר: "גם לג'מאל וגם לג'וד יש אישיות באמת ייחודית. הם גם מאוד תחרותיים. הם עושים הכל כדי לנצח ולהשתפר, אבל תמיד יעשו זאת בצניעות וייתנו כבוד לכל מי שסביבם. הם פשוט בחורים נהדרים, שכל אמא ואבא היו גאים בהם".

ג'מאל מוסיאלה וג'וד בלינגהאם בנבחרות הצעירות של אנגליה, צילום: רשת X

בין אנגליה לגרמניה
הקריירות של שני החברים התפתחו במקביל. ג'וד עלה לבוגרים של ברמינגהאם בגיל 16. ג'מאל שיחק 8 שנים בקבוצות הצעירות של צ'לסי והיה אמור לעלות לבוגרים, אבל ביולי 2019, כשהיה בן 16 וחצי, הודיע שהוא עוזב ומצטרף לבאיירן מינכן. מוסיאלה הפך לשחקן הצעיר ביותר ששיחק במדי באיירן בליגה, בגיל 17 ו־115 ימים, ומהר מאוד הפך לשחקן הרכב קבוע. את עונת 2020/21 סיים עם 9 שערים, כולל מול לאציו בשמינית גמר ליגת האלופות.

ועדיין, בכל הזמן הזה מוסיאלה הרגיש חלק מנבחרת אנגליה, למרות שבהתאחדות הגרמנית ניסו לשכנעו לעבור צד. 13 פעמים הוא שיתף פעולה עם בלינגהאם, ושניהם זוכרים במיוחד את הניצחון 0:5 על פינלנד ב־2019, כששניהם הבקיעו. "אלו היו שנים נהדרות באנגליה. לי ולג'וד תמיד היתה הבנה עיוורת על המגרש, גם בגלל החברות בינינו. שיחקנו כדורגל מצוין", אמר מוסיאלה.

בפברואר 2021, למרות שגם בהתאחדות הגרמנית הרימו ידיים, ג'מאל הדהים את כולם כשהודיע שהוא בכל זאת מעדיף לייצג את המדינה שבה נולד, גרמניה. מי שהיה אחראי לשינוי המפתיע היה יואכים לב, מאמן הנבחרת, שהצליח לשכנעו בכך שהבטיח לו מקום בסגל לאליפות אירופה.

ואכן, כמה חודשים לאחר מכן מוסיאלה כבר שיחק ביורו. במשחק מול הונגריה, שהתקיים באצטדיון הביתי שלו, האליאנץ ארנה, הוא נכנס בדקה ה־82 וכעבור שתי דקות בישל ללאון גורצקה את שער השוויון הדרמטי. ה־2:2 הבטיח לגרמניה את הכרטיס לשמינית הגמר. גרמניה הפסידה בשמינית 2:0 לאנגליה והודחה, במשחק שבו מוסיאלה נכנס כמחליף, בעוד חברו בלינגהאם ישב על הספסל האנגלי.

מוסיאלה. עשה את הבחירה שלו, צילום: רויטרס

"אתה ראוי"
בשלב הזה בלינגהאם כבר היה שחקנה של דורטמונד, מה שהוביל ללא מעט מפגשים בין שני החברים, כשהמאזן חד־משמעי: 7 ניצחונות לבאיירן ולמוסיאלה ותיקו אחד. בקיץ 2023 רכשה ריאל מדריד את בלינגהאם ב־103 מיליון יורו. היכולות שלו העונה במדי ה"בלאנקוס" הפכו אותו למועמד מוביל לזכות ב"כדור הזהב". "הפתיחה שלו בריאל מדריד היא לא נורמלית עבור שחקן חדש, אבל מההיכרות שלי עם ג'וד והמנטליות החזקה שלו, מאז שהיה קטן, לא באמת הופתעתי", אמר מוסיאלה.

אגב, באוקטובר בלינגהאם זכה בגביע "קופה", המוענק מדי שנה לשחקן הטוב בעולם עד גיל 21. מוסיאלה שסיים שני כתב לו: "היי ג'וד. בשל המשחק הקרוב של באיירן לא יכולתי להגיע לטקס בפריז, אבל אני עדיין רוצה לברך אותך על ההישג. אתה ראוי לו. שנינו זוכרים שעד לפני שנים מעטות חלקנו את אותו חדר בנבחרת הנוער של אנגליה, ועכשיו אתה משחק בריאל מדריד ואני בבאיירן מינכן. זה מטורף כשאני חושב על זה. מקווה לראותך בקרוב".

והנה הערב, אחרי 7 חודשים, זה יקרה בחצי גמר ליגת האלופות, ומי יודע, אולי הם ייפגשו שוב גם בקיץ, ביורו, שבו גרמניה המארחת ואנגליה המבריקה הן שתיים מהמועמדות לזכייה.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
בלינגהאם. מועמד מוביל לזכיה ב"כדור הזהב", צילום: אי.פי
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר